Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Saturday, July 27, 2013

Nampaknya Menteri Muda Ini Lebih Prihatin

Kita tengok nanti apa jawapan 'orang lama' di dalam BAM

KJ tegur sikap BAM
NOOR HAFIZA CHE ABDULLAH
26 Julai 2013
Keratan akhbar hari ini memaparkan pemain badminton negara 
hanya memakai pakaian tidak rasmi ketika berlepas ke Hong Kong

MENTERI Belia dan Sukan, Khairy Jamaluddin (gambar kiri) menegur sikap Persatuan Badminton Malaysia (BAM) yang tidak memandang serius mengenai etika pemakaian ketika menghantar skuad badminton negara berlepas ke Hong Kong di Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA) semalam.

Menurut Khairy, situasi itu tidak sepatutnya berlaku memandangkan pemakaian uniform itu penting kerana ia melambangkan imej Malaysia semasa beraksi di luar negara.

"Nampak perkara kecil tapi BAM tak patut hantar pasukan kita ke luar negara tanpa beruniform sukan nasional.

"Bab baju, blazer dan tali leher, itu gaya FAM,”kata Khairy menerusi laman Mikro Twitternya, hari ini.

Beliau berkata demikian ketika melihat etika pemakaian pemain badminton negara yang tidak memakai pakaian uniform rasmi kebangsaan ketika berlepas berlepas ke Hong Kong di KLIA, semalam.

Semalam, pemain nombor satu dunia, Datuk Lee Chong Wei mengetuai 29 pemain Malaysia ke Hong Kong untuk menjalani latihan fasa akhir selama 10 hari sebelum beraksi pada Kejohanan Dunia 2013 di Guangzhou, China dari 5 hingga 11 Ogos.

No comments:

Post a Comment

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa