Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Tuesday, July 23, 2013

Thailand: Akhirnya Melayu Bunuh Melayu!

Kapir Budha bertepuk tangan bila senapang Melayu beralih sasaran dari Pihak Keselamtan Thai kepada Melayu yang bekerja dengan Kerajaan Thailand

Tempat-tempat seperti Pattani, Yala dan Narathiwat serta Golok aku biasa pergi dulu. Bahkan aku ada ramai juga kawan-kawan di situ tetapi sekarang sudah berapa lama aku tak pernah jejakkan kaki sebab bom dan peluru tidak pernah kenal siapa.....

Pelanduk dua serupa pun akan membawa malang juga!

Isnin Julai 22, 2013
Dua Lagi Mati Dalam Keganasan Di Selatan Thailand

YALA: Keganasan di selatan Thailand berterusan dengan dua lagi kematian dalam kejadian berasingan pada Isnin.
Insiden pertama menyaksikan seorang pengawal sukarela kampung mati ditembak ketika dalam perjalanan ke kebun getah untuk menoreh awal pagi tadi.
Mangsa, Matsaifu Hatamat, 26, ditembak dengan pistol dari jarak dekat pada 6.15 pagi di Kampong Jakuah yang terletak dalam daerah Raman, kata Ketua Polis Mukim Jakuah Kapten Pratueang Suwannachateri.
Kejadian kedua pula berlaku pada 4 petang di Pattani membabitkan seorang Tok Penggawa Mukim Klongreak di daerah Yaring yang mati ditembak di Kampung Tarung, Muang Pattani, iaitu di kawasan jalan raya Pattani-Narathiwat.
Kolonel Polis Tuandir Jutanon berkata mangsa, yang dikenali sebagai Matdaree Lamen, ditembak dengan senapang AK47 dan M16.
Beliau berkata saksi yang melihat kejadian memberitahu Matdaree memandu kereta untuk pulang ke rumah, dan apabila tiba di tempat kejadian, sebuah trak serta empat lelaki bersenjata yang duduk di bahagian belakang melepaskan tembakan bertubi-tubi ke arah kenderaan mangsa.
Apabila kereta Matdaree terbabas, dua lelaki turun dari trak dan menembak mangsa dari jarak dekat sehingga mangsa mati, katanya. - BERNAMA

No comments:

Post a Comment

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa