Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Tuesday, March 3, 2015

Setan masih belum puas melahap?

‘Pegawai tanah masih menerima suapan di Cameron Highlands’ 
oleh Cecilia Jeyanthi Victor

PETALING JAYA: Adakah situasi di Cameron Highlands telah menjadi bertambah baik selepas peristiwa banjir dan tanah runtuh Oktober lalu?
Tidak, bahkan ia semakin buruk menurut pendapat Presiden Regional Environmental Awareness Cameron Highlands (REACH) R Ramakrishnan.
Beliau mendakwa “pegawai tanah masih menerima rasuah daripada peladang haram di beberapa kawasan.”
Disoal samada pegawai SPRM masih ditugaskan di Cameron Highlands bagi memantau kegiatan pembukaan kawasan secara haram, Ramakrishnan berkata pegawai SPRM nasih ada dan akan membuka pejabat mereka kelak.
Namun pasti ada yang melegakan Ramakrishnan secara peribadi, kerana dia tidak lagi diganggu gengster. Beliau merupakan individu yang lantang mendedahkan kegiatan perladangan haram di Cameron Highlands.
Akibatnya, Ramakrishnan menjadi sasaran kemarahan gengster. Mereka memotong gandar kenderaannya dan pernah mencaci-makinya.
Selepas kejadian Oktober lalu, Menteri Sumber Asli dan Alam Sekitar Datuk Seri G Palanivel bertemu penduduk dan NGO berkaitan bagi mencari solusi.
Malangnya isu tersebut kurang dititikberatkan kerana Palanivel lebih memberi tumpuan kepada kemelut dalaman MIC. Rakyat merana akibat permainan politik di negara ini.
Perjumpaan Palanivel dengan pihak NGO membuahkan hasil dan sesi menanam tunas pokok di Cameron Highland dijadualkan pada 7 Mac ini bertempat di Hutan Simpan Kekal (HSK) Gunung Siku, Kompartment 5. Sebanyak 3,000 tunas dijangka ditanam.
Antara NGO yang terlibat termasuklah REACH, Malaysian Nature Society,  Pertubuhan Pelindung Khazanah Alam Malaysia (PEKA), Sahabat Alam Malaysia dan Gunung Online. Mereka sedang galak mencari sukarelawan.
Usaha tersebut tentunya tidak akan dapat merungkai segala masalah, tetapi mereka bertekad memperbaiki keadaan.
Jika Palanivel dapat melupakan masalah MIC sejenak, mungkin beliau dapat melakukan yang terbaik bagi situasi di Cameron Highlands.

5 comments:

  1. Check Company "Vision Channel". Owner Bangla kahwin dgn wanita Malaysia. ada beratus pekerja bangla dibawah company nya disana.

    ReplyDelete
  2. Makan makan suap tu orang orang Melayu saja

    Nak kaya ber gaya macam kawanan Mat Bahalol juga

    ReplyDelete
  3. Korupsi rasuah dah sinonim dgn puak umno bn, rakyat dah tak hairan yg baik budi dituduh samseng yang amanah dituduh penipu .

    ReplyDelete
  4. HASIL CINCAI ORANG MELAYU BERIBU BANGSA LAIN KAYA RAYA... KALAU RAMCHANDRAN AND THE GANG MAHU SEMUA KEBUN HARAM ,,MINTALAH SEMUA DIMUSNAHKAN....YANG BUAT HARAM BUKAN ORANG MELAYU... DAN HARTANAH KEDAI/APTMENDI CH BUKAN MELAYU YANG BELI HASIL USAHA HARAM TADI....

    ReplyDelete
  5. HASIL CINCAI ORANG MELAYU BERIBU BANGSA LAIN KAYA RAYA... KALAU RAMCHANDRAN AND THE GANG MAHU SEMUA KEBUN HARAM ,,MINTALAH SEMUA DIMUSNAHKAN....YANG BUAT HARAM BUKAN ORANG MELAYU... DAN HARTANAH KEDAI/APTMENDI CH BUKAN MELAYU YANG BELI HASIL USAHA HARAM TADI....

    ReplyDelete

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa