Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Wednesday, March 25, 2015

Puak-puak kapir ni pulak apa kena mengena dengan mereka?

"Aku dengan agamaku, kamu dengan agama kamu!"
Yang mereka lebih-lebih ni kenapa?
Mereka bina Tokong, mereka bela babi, mereka makan babi......kita tak bantah pun!
Mereka bela anjing dan dilepas berak merata, juga kita diam......

NGO Cina tekan hudud, PM perlu masa
mk - 10:00PM - 24 Mar 2015

Lebih 30 gabungan utama persatuan masyarakat Cina meningkatkan bantahan terhadap hudud ketika orang ramai menanti-nantikan pengumuman rasmi Datuk Seri Najib Abdul Razak.

Kumpulan tersebut, antaranya disertai Gabungan Pertubuhan Cina Malaysia (Hua Zong), Gabungan Dewan Perniagaan dan Perindustrian Cina Malaysia (ACCCIM) dan Persatuan Gabungan Guru Sekolah China (Jiao Zong), bersama MCA menolak hudud atas alasan ia "menghakis demokrasi dan menimbulkan kezaliman."

Perkara itu termasuk dalam pengisytiharan lima perkara yang diumumkan selepas pertemuan mereka dengan parti utama BN itu di Kuala Lumpur petang ini.

Perisytiharan itu termasuklah:

- mereka akan terus mempertahankan demokrasi mengikut lunas-lunas undang-undang sivil dan perlembagaan persekutuan sebagai asas berdirinya Malaysia;
- mereka bersetuju bahawa semua undang-undang mesti melayan setiap warga dengan adil dan saksama dan menjaga kepentingan semua etnik;

- menyokong dasar wasatiyyah perdana menteri, dan juga, mendukung bantahan MCA terhadap hudud yang bercanggah dengan perlembagaan.

Dalam sidang media itu, presiden MCA Datuk Seri Liow Tiong Lai berkata perdana menteri memerlukan lebih masa untuk menyatakan pendirian BN.

"Saya percaya BN telah bermesyuarat dan mereka akan mengeluarkan kenyataan bersama nanti. Kami hanya menunggu kenyataan muktamad daripada perdana menteri," katanya.
Sementara itu, ketua Pemuda Umno Khairy Jamaluddin (kiri)pula berkata hudud itu isu yang rumit tetapi "kita mesti bersandarkan pada fakta bahawa perlembagaan itu tertinggi."

"Saya fikir kita mahu pastikan pendirian BN tidak hanya mencerminkan pandangan-pandangan dalam BN tetapi mengambil kira perlembagaan persekutuan itu tertinggi dan juga Islam sebagai agama persekutuan," katanya di Kuala Lumpur.

Apabila ditanya pendirian perdana menteri, Khairy enggan mengulas tetapi meminta media merujuk terus kepada Najib.

Perdana menteri juga hadir di majlis perasmian Hari Sukan Kebangsaan buat kali pertama di kompleks beli-belah Pavillion tetapi tidak mengadakan sidang akhbar.

2 comments:

  1. Kira zalim ikut sekular, puasa bulan ramadhan pun kira zalim sebab terpaksa berlapar, KENAPA KAMU SEKULAR TAK BANTAH?

    Kira zalim ikut sekular, berkhatan bagi kanak-kanak lelaki dan perempuan Islam boleh dikatakan menzalimi kanak-kanak, KENAPA KAMU SEKULAR TAK BANTAH?

    Kenapa bila hudud kamu bantah? Tak lain tak bukan sebab kamu sekular memang jahat. SEDANG ISLAM ADALAH AGAMA RASMI PERSEKUTUAN MALAYSIA DAN NEGERI-NEGERI DI DALAMNYA. KENAPA YANG INI KAMU TIDAK MENGATAKAN INI MELANGGAR PERLEMBAGAAN KERANA TIDAK MENGAMALKAN AJARAN ISLAM; SEDANGKAN ISLAM ADALAH AGAMA YANG PERLU DIAMALKAN SECARA SEPENUHNYA... sepatutnya apabila menerima Islam sebagai agama rasmi persekutuan Malaysia, maka apa sahaja yang terkandung di dalam ajaran Islam perlu diamalkan secara sepenuhnya... JADI KENAPA KAMU SEKULAR TIDAK MEMBANTAH BILA MANA KERAJAAN YANG MEMERINTAH MALAYSIA SEKARANG TIDAK MELAKSANAKAN SEMUA PERKARA TERKANDUNG DI DALAM ISLAM SEDANGKAN AGAMA RASMI PERSEKUTUAN MALAYSIA ADALAH ISLAM.... kenapa? SEBAB KAMU SEKULAR MEMANG JAHAT.

    ReplyDelete
  2. Kafir-kafir ni tentang hudud bukan pasal zalim sebenarnya, mereka takut, bukan takut hukuman hudud tapi perkara untung dan rugi yang menjadi perkiraan kafir-kafir ni.

    Takut 1
    Hudud boleh menyebabkan kerugian dari segi ekonomi kafir-kafir ni. Apabila ada hudud pergerakan ekonomi mereka akan menjadi lembab.

    Takut 2
    Apabila ada hudud, orang-orang suruhan kafir-kafir ni terikat dengan hudud, kenapa?
    Rata-rata orang-orang suruhan mereka kebanyakkan mereka ni Melayu Islam. Jaga bar, jaga karaoke, layan pelanggan, jaga tiket nombor ekor, dan lebih dasyhat lagi ada jugak yang jadi pelacur kepada taukeh kafir-kafir ni dan banyak lagi perkara-perkara yang bertentangan dengan Islam berkaitan terus dengan ekonomi mereka.

    Takut 3
    Apabila hudud yang menjadi naungan dan amalan kehidupan Melayu Islam disini maka kita akan nampak Melayu bersatu. Ekonomi yang dipegang oleh kafir-kafir ni sebenarnya bergantung kepada kuasa berbelanja dan membeli oleh Melayu Islam. Jika dipisahkan ekonomi kafir-kafir ni dengan kuasa membeli Melayu Islam maka lingkup lah ekonomi mereka, itulah ketakutan yang paling ditakuti oleh mereka kerana ianya boleh mendatangkan satu kerugian yang amat besar bagi mereka.

    Hanya untung dan rugi yang menjadi matlamat hidup kafir-kafir ni.


    ReplyDelete

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa