Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Saturday, March 28, 2015

'Melayu' ni berkokok lagi......

Anwar lahirkan politik songsang, perusuh jalanan dan pencabul undang-undang - Syed Ali
Blog |Kemas kini:Mac 27, 2015
(Diterbitkan pada: Mac 27, 2015 20:24 MYT)

Anwar lahirkan politik songsang, perusuh jalanan dan pencabul undang-undang - Syed Ali
SYED ALI: Anwar lahirkan politik songsang, perusuh jalanan dan pencabul undang-undang - Gambar fail
KUALA LUMPUR: Datuk Seri Syed Ali Alhabshee mendakwa Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim telah berjaya melahirkan perusuh jalanan dan pencabul undang-undang sepanjang kerjaya politiknya.

Ketua UMNO Bahagian Cheras itu berkata, Anwar bertanggungjawab melahirkan pelapis pro-pembangkang yang tebal dengan budaya politik songsang.

"Anwar akan dikenang sebagai pemimpin politik oportunis yang berjaya melahirkan perusuh politk jalanan dan pencabul undang-undang sehingga menimbulkan kegelisahan masyarakat awam," tegasnya dalam catatan terbaharu di blognya http://umnobahagiancheras.blogspot.com.

Kata Syed Ali, budaya politik songsang jelas bertentangan dengan tatasulia dan cara berpolitik rakyat Malaysia.

Anwar katanya, terpaksa menghalalkan cara bagi mencapai cita-cita untuk menduduki Putrajaya dan seterusnya menjadi Perdana Menteri.

"Dulu persekitaran dan perlakuan politik negara ini terkawal dan tertib, tetapi sejak Anwar dipecat daripada UMNO, beliau mula menyuburkan politik ekstrim dan rusuhan  di jalanan," ujarnya.

Cara sedemikian tambahnya, juga bercanggah dengan normal-normal masyarakat Melayu.

"Tetapi malangnya, segelintir orang Melayu hari ini menjadi begitu ekstrims kerana terpedaya dengan hasutan budaya politik songsang yang dipelopori oleh Anwsar.

Menurutnya, sepanjang memimpin Pakatan Rakyat (PR) Anwar yang juga Penasihat Umum PKR tidak memberi sebarang sumbangan kepada negara dan rakyat.

Dakwa Syed Ali lagi, pengelibatan Anwar bersama politik oposisi di negara ini tidak mendatangkan sebarang manfaat kepada rakyat.

"Apa yang digembar-gemburkan hanyalah fitnah, hasutan, adu domba dan menanam persespi buruk terhadap kerajaan khususnya UMNO," ujarnya.

Malah katanya, Anwar juga hanya mampu menanam harapan palsu kepada rakyat disamping mengajurkan  perpecahan dan perhimpunan haram mengecam parti pemerintah.

Oleh sebab itu katanya, penyokong tegar pembangkang sejak akhir-akhir ini langsung tidak menghormati dan mematuhi undang-undang sedia ada.

Katanya, golongan ini mengetepikan asas dan prinsip undang-undang dengan berterusan memperlekehkan institusi kehakiman dan perundangan negara.

"Hari ini penyokong pembangkang terutama generasi muda langsung tidak menghormati prinsip undang-undang malah berani mencerca dan memperlekehkan pasukan polis," tegasnya.

Syed Ali yang juga Setiausaha Badan Perhubungan UMNO Wilayah Persekutuan mengulas tindakan segelintir pihak tidak bertanggungjawab menggantung kain rentang dengan tulisan 'Pecat IGP' di simpang di seberang jalan dari Dewan Bandaraya di Jalan Raja, tidak jauh dari ibu pejabat polis Bukit Aman.

Laporan mengenai tindakan kerterlaluan  itu disiarkan oleh portal berita pro-pembangkang, Malaysikini.com pada Khamis.

Kain rentang berukuran 4 meter x 1.8 meter itu dipasang sebagai sebahagian daripada kempen #pecatigp yang dilancarkan oleh Kita Lawan pada Rabu malam.

Mereka menggantung kain rentang itu pada kira-kira jam 10 malam sambil melaungkan pecat Ketua Polis Negara, Tan Sri Khalid Abu Bakar dan menggesa Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak meletak jawatan.

Aktivis itu juga turut menggantungkan gambar-gambar dan membuka payung yang membawa mesej anti-IGP.

Kelihatan juga satu karikatur Ketua Polis Negara dengan kapsyen "Bebaskan Twitter!"

Mengulas tindakan tersebut, Syed Ali menjelaskan, itulah 'kejayaan' Anwar melahirkan pelapis dan pelampau politik yang kurang ajar.

"Anwar telah berjaya, berjaya membudayakan satu gerakan politik yang bertentang dengan tatasusuila dan membelakangkan perundangan negara," tegasnya.

Gerakan ini tambahnya perlu dibendung bagi menjamin ketenteraman rakyat dan kestabilan negara terpelihara.

Menyelar perbuatan tersebut, Syed Ali juga mahu pihak polis tidak teragak-agak mengambil tindakan  undang-undang ke atas mereka yang terbabit.

"Hari ini mereka begitu berani mencela Ketua Polis Negara (IGP) dan jika dibiarkan begitu sahaja, mungkin esok lusa mereka semakin ganas dan bertindak melampau," tegasnya.

Jelas Syed Ali, IGP kini menjadi sasaran kecaman dan kritikan kumpulan pro-pembangkang berikutan ketegasan polis menangani ancaman ekstrimis politik.

"Sebagai Ketua Polis Negara, sudah tentu menjadi tanggungjawabnya membanteras mana-mana individu atau pertubuhan politik yang cenderung mencetuskan kegelisahan rakyat dan mengancam ketenteraman awam.

Katanya, pihak polis perlu bertegas dan mana-mana individu yang dikenalpasti dalam perhimpunan haram itu diheret ke muka pengadilan.

"Polis perlu segera memburu individu yang terbabit memasang kain rentang itu bagi meyakinkan rakyat pihak berkuasa tidak berlembut dengan mana-mana pihak yang menggangu ketenteraman awam.

"Selagi polis berlembut dan bertolak ansur, selagi itulah mereka akan berkelakuan kurang ajar dan tidak takut kepada undang-undang," jelasnya. - sumber

6 comments:

  1. berani perlekeh hukum hukum Allah
    pun dah besepah
    orang besar yang mula secara terbukak pelekeh hukum ni sapa ?
    tak salak pung

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setuju bodonya syed habshi ni. Pi manposlah ko

      Delete
  2. dia tak nampak macam melayu macam arab je patutlah degil dan dungu

    ReplyDelete
  3. Geng mamak pedukang mestilah menyebelahi mamak pedukang! Apa dia fikir rakyat mudah lupa, bagaimana UMNO dgn rakusnya menganjurkan perhimpunan dan bantahan jalanan bermula dari acara SEMARAK dulu. Bukankah itu dipelopori oleh UMNO yg berketuakan mamak pedukang ketika itu? Poorah... berkokok berderai-derai ekor berselemuih tahi!

    ReplyDelete
  4. Diantara kesalahan kerajaan Malaysia ialah mengiktiraf Syed sebagai golingan yg berstatus tinggi. Tapi hakikatnya mereka ini adalah golongan yg merosakkan agama

    ReplyDelete
  5. Mangkuk ni bising sb nk bodek..no bodek..no contract....no contract...miss soru laa..

    ReplyDelete

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa