Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Friday, March 27, 2015

Penyakit PAS-DAP sudah tiada penawar lagi?

Pas, DAP bakal berpecah
27 Mac 2015

6 comments:

  1. Sebenarnya PAS telah terjerat dgn umpan UMNO, dah tu bodoh politik pula. PAS hanya gah ketika dipimpin oleh Almarhum Ustaz Fadzil Noor dan Almarhum TG Nik Aziz sebagai mursyidul am PAS. Setelah ketiadaan TG Nik Aziz, amat jelas kebodohan pimpinan PAS sehingga begitu mudah terliur dgn umpanan UMNO itu. Jika benar UMNO hendak mendaulatkan hudud, sudah barang tentu beberapa negeri yg dikuasai UMNO turut serta memperjuangkan untuk memperkasakan hudud sepertimana yg PAS lakukan. Hadi ini hanya mengambil peluang untuk mencipta nama peribadi, kut kut UMNO merestui hudud yg diperjuangkan oleh PAS selama ini. Mengapakah PAS tidak mengambil nasihat Ustaz Fadzil Noor dan TG Nil Aziz sebagai panduan? Inilah yg dikatakan belum lagi duduk sudah hendak berlunjur. Apakah mereka ini ada mendengar malaikat sedang bertanya kpd Ustaz Fadzil Noor dan TG Nik Aziz, 'mengapa kamu tidak melaksanakan hudud?'

    ReplyDelete
  2. Abe

    Punca kekecohan dalam PR berpunca dari satu individu. Individu itu ialah TGHH. Dia seolah-olah sudah hilang plot perjuangan dan seolah2 floating diawangan tanpa wawasan politik yang jelas. Dia juga nampak dipergunaakan oleh sekelompok puak didalam PAS untuk meĺaksanakan agenda2 tertentu puak ini.

    Yang paling menonjol mengenai kepimpinan beliau sekarang ialah beliau telah hilang kawalan ( control) partinya sendiri sebagai Presiden. Kita nampak kawalan keatas PAS dikuasai oleh puak UG dan kawalan ini dibuat melalui TGHH.

    ReplyDelete
  3. Persoalan, secara objektif kepada keputusan DAP itu, adakah apa yang diputuskan oleh mesyuarat DAP berkenaan TGHA tidak benar? Adakah apa yang diputuskan di dalam mesyuarat itu hanya fitnah?

    Atau apa yang dinyatakan DAP adalah kebenaran? Dan tindakan mereka terhadap TGHA adalah wajar berdasarkan penyataan mereka itu?

    MOHON RENUNGKAN SECARA OBJEKTIF.

    ReplyDelete
  4. Dengar dan hayati dulu semua kuliah TGNA, jangan jadi macam burung kakaktua yang hanya pandai berkata-kata tapi hakikatnya haiwan yang tiada akal. Tiada penghayatan. Jangan jadi manusia lalai.

    ReplyDelete
  5. Puak2 macai mana kira pertimbangan agama........apa yg depa tahu hanya pasal kuasa dan ekonomi soruu punya hal

    ReplyDelete
  6. hentikanlah kerjasama dgn DAP tu. Cadangan Hudud utk orang islam pun ditentang, walhal ini masalah org islam yang mahu laksanakan syariatnya, kenapa pula DAP nak halang. Kalaulah menang pun adakah DAP akan setuju? jadi apa faedahnya? nak jatuhkan UMNO? lepas tu? Pas berjuang menegakkan islam, dalam islam pun melarang rasuah, salah guna kuasa, merompak harta rakyat dsb. berpakat dgn seseorang jangan sampai mereka boleh menghalang matlamat kita

    ReplyDelete

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa