Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Monday, January 2, 2017

Memang betullah mamat ni dok dalam perigi buta!

Atau memang mahu jadi galang ganti UMNO?

Mamat ni ngigau ke ape? Tak payah nak cabar, memang Amanah akan lawan pun!
Tu lah dok dalam perigi buta. Mamai tak tahu hulu-hilir

Amanah kalau berani, sila lawan PAS

  | January 2, 2017
Pesuruhjaya PAS Selangor berkata Amanah jangan pula menyuruh parti lain berlawan dengan PAS kerana tidak berani berdepan dengan parti Islam itu pada pilihan raya umum.
PETALING JAYA: Amanah perlu berani bertanding melawan PAS jika berhasrat untuk menggantikan parti Islam itu di kawasan pilihan raya yang dimenanginya pada pilihan raya umum (PRU) sebelum ini, kata Datuk Iskandar Abdul Samad.
Pesuruhjaya PAS Selangor itu berkata apa yang penting ialah Amanah jangan pula menyuruh parti lain berlawan dengan PAS kerana tidak berani berdepan dengan parti Islam itu.
Katanya, parti itu tidak ada masalah jika Amanah hendak bertanding di kerusi yang dimenangi atau pernah ditandingi PAS kerana ia hak masing-masing dalam negara demokrasi.
“Tetapi kalau betul hendak menggantikan PAS maka silakan bertanding melawan PAS,” katanya dalam satu kenyataan hari ini.
Sebelum ini, sudah beberapa kali pemimpin Amanah mengeluarkan kenyataan untuk bertanding di kerusi milik PAS termasuk di Selangor.
Amanah pernah berkata akan bertanding di semua kerusi yang ditandingi PAS dalam PRU lalu di negeri itu, iaitu 20 kerusi DUN dan 7 Parlimen.
Iskandar berkata parti itu sedia berdepan dengan “landskap politik baharu” dan siap sedia untuk menerokai kawasan baharu jika tiada persetujuan bagi pertandingan 2 penjuru dalam PRU.
“Sama ada 2 penjuru atau 3 penjuru, jentera pilihan raya PAS bersedia menghadapi apa saja kemungkinan.
“Jika ada persetujuan untuk 2 penjuru, PAS boleh menghormatinya. Jika tidak ada persetujuan dan akan berlaku ‘free for all’, PAS bersedia untuk menerokai kawasan baharu,” katanya.
Pengerusi Amanah Wilayah Persekutuan Dr Mohd Hatta Ramli sebelum ini berkata parti itu akan meletakkan calon di semua kerusi ditandingi PAS kerana Amanah tidak mahu menyentuh kerusi PKR atau DAP.
Ia susulan PKR dan DAP ialah sekutu Amanah dalam Pakatan Harapan.

1 comment:

  1. Soalannya bukan tanding brp kerusi tapi brp kerusi yg boleh menang(winnable). Klu asyik menang paling sedikit kerusi tak payah cakap besar la. Sebaliknya lebih baik buat kerja dakwah bersungguh2

    ReplyDelete

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa