Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Wednesday, May 31, 2017

Tak tahu biji butir pun nak tumpang sekaki ke?

* Jangan nak bohong yang orang PAS tak pernah gunakan mimbar dan kuliah/tazkirah di Masjid untuk bercakap politik!

PAS: Masjid tak sepatutnya dijadikan pentas ceramah politik
mk  -  Hari ini, 6:06 petang
PAS menasihatkan semua pihak terutama ahli parlimen bukan Islam agar tidak menyalahgunakan masjid sebagai pentas untuk ceramah politik.

Naib Presiden PAS, Datuk Mohd Amar Nik Abdullah berkata, walaupun orang bukan Islam dibenarkan untuk menziarahi masjid namun pada masa yang sama mereka perlu sopan dan menjaga tatacara dalam masjid.
“Kalau dia pergi sebagai seorang wakil rakyat bagi saya itu tak jadi masalah...(tapi) tak sepatutnyalah kalau guna untuk (tujuan) politik,” katanya ketika ditemui pemberita selepas menghadiri mesyuarat Exco Kerajaan Kelantan di Kompleks Kota Darul Naim di Kota Bharu hari ini.

Semalam, Sultan Selangor, Sultan Sharafuddin Idris Shah dilaporkan murka dan dukacita terhadap tindakan Ahli Parlimen Subang, R Sivarasa yang didakwa mencemarkan kesucian Masjid An Nur Kampung Melayu Subang apabila memberi ceramah berkaitan politik di masjid itu, Rabu lalu.

Pengarah Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS) Datuk Haris Kasim dipetik sebagai berkata perkara itu dimaklumkan kepadanya secara peribadi oleh baginda sendiri.

KaitanSivarasa nafi beri ceramah politik di masjid

Adun BN mengaku pakat dengan NGO bidas Sivarasa masuk masjid

2 comments:

  1. Great article! We are linking to this great post on our website.
    Keep up the great writing.

    ReplyDelete
  2. That is a very good tip especially to those new to the blogosphere.
    Brief but very accurate info… Thanks for sharing this one.
    A must read article!

    ReplyDelete

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa