Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Friday, May 26, 2017

Tapi........kalau dah jadi persepsi begini, siapa yang salah?

Manchester: Katie Hopkins condemned for Muslim 'Final Solution' tweet
Katie Hopkins is known for her outlandish, far-right views [AFP]
Date of publication: 23 May, 2017
Outraged social media users have called for action to be taken after British columnist, Katie Hopkins demanded a 'final solution' to Muslims after the Manchester attack. Tags: Katie Hopkins, LBC, Mail Online, Manchester, Suicide Bombing, Attack, Britain, UK,

British columnist Katie Hokpins caused controversy on Tuesday, after calling for a "final solution" to Muslims, in response to the deadly Manchester suicide bombing that killed at least 22 people.

In a tweet directed toward British television host, Peter Schofield, the controversial Mail Online columnist and LBC radio host, who is known for her outlandish far-right views said "Don't you even dare. Do not be part of the problem. We need a final solution."

The tweet refers to a Nazi phrase used for the Jewish Holocaust, and was swiftly deleted on Tuesday morning before being reposted with a re-worded message saying “we need a true solution".

Social media users quickly condemned the "despicable" tweet and reported Hopkins to the Metropolitan Police, for what they said was a clear call for "ethnic cleansing" of Muslims.

Others, including journalist Owen Jones, threatened to boycott LBC until action is taken against the host.
At least 22 people died in a suspected suicide bombing at a pop concert in the northern British city of Manchester late on Monday, in what is described as the deadliest attack in the country since 2005.

Police confirmed children were among those killed and said dozens more were injured. The local ambulance service said on Twitter it had taken 59 casualties from the incident and treated "a number of walking wounded on scene".

Authorities are treating the attack as a "terrorist incident," but no one has so far claimed it.

Police said they are now investigating whether it was a lone wolf-style attack or whether there are accomplices.

British Prime Minister Theresa May condemned it as "an appalling terrorist attack".

1 comment:

  1. seolahnya segala sesuatu yang berlaku menuju kepada berulangnya Holocaust yang berlaku pada 8 mei 1945 cuma kali ni kelihatannya sasarannya adalah umat islam seluruh dunia kerana segala bentuk keganasan ditujukan kepada gerakan islam sebagai pelakunya. Namun kalau di lihat (dlm isu di Manchester ni) takde sesiapa pun yang mengaku sebagai pelakunya. Kengkadang apakah perlu atau bolehkah kita berpegang bahawa pihak yang melakukannya bertujuan untuk menyemarakkan kebencian dunia kepada umat islam (lebih-lebih lagi dalam kemelut ekonomi yang melanda kebanyakan negara umat kafir) supaya mereka menadapat 'tiket' untuk bertindak secara ketenteraan dan dalam masa yang sama merampas segala bentuk kuasa ekonomi umat islam. Kita boleh tengok dan lihat bagaimana negara yang di kenakan tindakan ketenteraan akhirnya menjadi negara yang hancur ekonominya contoh terdekat seperti Negara Jiran Indonesia yang sehingga kini ekonomi mereka menjadi begitu lemah sekali setelah di ganyang oleh pihak Belanda, begitu juga negara-negara Afrika yang menjadi 'Jajahan' kuasa barat setelah segala sumber bumi mereka di rompak oleh Lanun Penjajah Barat.
    Cuma negara kita boleh dianggap bernasib baik (dengan perlindungan Allah) tidak sempat sampai keperingkat kehancuran ekonomi setelah kita dijajahi kuasa-kuasa besar bermula Portugis, Belanda, Inggeris, Jepun dan Inggeris semua, namun keadaan akhir-akhir ini kelihatannya seperti negara kita tidak lagi berada dalam situasi selamat dan selesa.
    Boleh kah agaknya kita membuat kesimpulan segala bentuk keganasan yang dikaitkan dengan umat islam adalah sebahagian dari agenda mencari peluang untuk kuasa besar kafir yang mahukan melaksanakan Penjahahan Style Baru.
    Berbalik kepada insiden di Manchester ni, Kalau dilihat dan di sahkan oleh kerajaan British ni bahawa semakin ramai rakyat British yang memilih untuk menjadi muslim dan kelihatannya islam semakin mendapat tempat di Britain juga di negara-negara kuasa besar lain. Tak dapat untuk dibuat kesimpulan apakah serangan ini (yang sehingga kini takde satu pun pihak yang mengaku bertanggung jawab) hanya untuk menghalang kebangkitan islam di serata dunia (mungkin pandangan saya salah atau penilaian saya tersilap kerana ianya hanya berdasarkan kepada persepsi seorang tua yang belum membaca fenomena ketengangan dan kucar kacir dunia dari aspek politik yang lebih detail dan mendalam)

    ReplyDelete

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa