Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Friday, June 27, 2014

Seorang pengecut dari segi moral?

M''sia perlukan pemimpin berani berdepan semua situasi bukan 'Santa Claus' semasa pilihan raya 
KOMEN PEMBACA: 'Diam adalah emas' merupakan kata ungkapan sama seperti segala-galanya dalam kehidupan, hanya berada di dalam keadaan yang tertentu.
Bagi masa yang lain, berdiam diri boleh digambarkan sebagai seorang yang tidak tegas, lemah atau lebih teruk lagi, tidak bersuara mengenai sesuatu secara terbuka tanpa sokongan.
Sebagai pemimpin yang telah dipilih daripada 27 juta orang sepatutnya memberikan lebih bukan daripada sekadar kuasa atau tanggungjawab yang besar. Anda mengambil manfaat dan beban pada satu masa.
Jadi sambil anda menikmati keseronokan kerana dapat mengambil gambar selfie bersama pemimpin-pemimpin dunia yang lain, malangnya negara memandang kedudukan anda sebagai seorang pemimpin tegas membuat pendirian apabila berdepan dengan kontroversi isu-isu memecahbelahkan perpaduan kaum.
Najib, tindakan anda berdiam diri hanyalah menunjukkan gaya. Selepas menikmati keadaan turun naik menjadi pemimpin, menjadi terlalu pemalu dan menjauhkan diri dari perhatian apabila muncul isu-isu penting adalah semata-mata mencerminkan bahawa anda tidak layak memegang watak PM dan kegagalan memenuhi segala kriteria jawatan tersebut.
Letak jawatan jika anda terlalu takut untuk bersuara. Kami mahu pemimpin berdepan dengan semua situasi dan bukan hanya satu Santa Claus semasa pilihan raya. Seperti yang mereka katakan, jika anda tidak boleh rasa bahang kepanasan, jangan duduk di dapur. - Ong Yu Jian
Abu Hassan Md Isa: Tidak perlu untuk menasihati Najib. Dia tahu apa yang perlu dilakukan.
David KL Quek: Sesiapa sahaja pemimpin yang gemar berdiam 
 diri adalah sama seperti seorang pengecut dari segi moral, membolehkan pelampau agama untuk melempiaskan malapetaka kekacauan serta huru-hara dengan sewenang-wenangnya!
Ke manakah hilangnya perpaduan majmuk dalam masyarakat kita, adakah slogan 1Malaysia hanya untuk mengiklankan atau mencari publisiti dengan kaedah sensasi?.
Atau adakah kita transformasi ke dalam keadaan yang tiada toleransi, penyokong fasisme?
Rajula Manickam: PM yang sia-sia. Beliau tidak mempunyai sifat-sifat kepimpinan untuk membuat keputusan menyelesaikan masalah.
Chin Oi Ling: mengeluh.... masih belum membuat keputusan... mengeluh lagi... Haiz!
Daniel Tan: Anda melihat Perdana Menteri kita seperti anda melihat seorang lelaki kosong, seorang lelaki yang tidak mahu menjadi pemimpin. Itulah sebabnya negara ini seperti tiada pemimpin dan semua monyet telah keluar untuk menjalankan rusuhan.
John Richard Stephens: pendengaran dan pendapat terpilih. Berada di mode senyap tidak kondusif di saat-saat seperti ini.
Mike Seah: seorang lelaki perlu bertanggungjawab....
Kon Fah Leow: Bagaimana seseorang itu dapat merasai apabila seseorang memberitahu anda untuk bertanggungjawab?
Only In Malaysia: "Mitos mengenai kepimpinan yang paling berbahaya ialah apabila seseorang pemimpin itu dilahirkan - bahawa terdapat faktor genetik terhadap kepimpinan.
Mitos ini menegaskan bahawa orang hanya sama ada mempunyai ciri-ciri tertentu yang berkarisma atau tidak. Itu tidak masuk akal; sebenarnya, sebaliknya adalah benar.
Pemimpin yang dibuat dan bukan dilahirkan. "- Warren G. Bennis
Ulasan pembaca ini diperoleh daripada artikel “Now, even a soft-spoken archbishop tells Najib to buck up”.

No comments:

Post a Comment

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa