Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Monday, June 30, 2014

Soalnya Kenapa Program Begini Dibuat Di Sini?

Mengapa timbul kekecohan tentang 'Naked dan afraid di Malaysia'? 

KOMEN: Kami pernah hidup dan merayau tanah seperti nenek moyang dan datuk nenek kami tidak beribu-ribu tahun yang lalu. 

Apabila kita telah diletakkan di atas tanah yang luas ini, kami benar-benar percuma untuk perjalanan ke mana permainan itu, di mana tanah adalah baik untuk menyemai. 

Kami mengajar diri kita cara untuk mencari dan menghasilkan semua perkara yang kita diperlukan, dari pokok-pokok untuk tumbuh-tumbuhan, haiwan dan sumber-sumber asli yang terdapat melimpah ruah. Kami tinggal di pusat perlindungan sementara dan kita memakai apa-apa untuk menutup badan-badan kasar kita. 

Kami mengajar diri bagaimana untuk bekerja dengan api dan cara untuk mengubati dan menyembuhkan dengan tumbuh-tumbuhan dan akar. Kami tulen dan naif, namun kuat dan kandungan. Sehingga pembandaran kami memenangi lebih. 

Hasil daripada ini, kita terlupa bahawa di sebalik kepura-puraan kami kehormatan dan ritual, masih terdapat beberapa orang yang tidak diberikan dalam pemodenan dan gembira wujud bersama dengan alam seperti yang kita pernah lakukan. 

Pada masa ini terdapat lebih kurang 370 juta orang asli yang menduduki 70 buah negara di seluruh dunia. Malaysia juga mempunyai bahagiannya orang asli pribumi. 

Ini anak negeri tidak berbahaya tidak boleh telah mempertimbangkan betapa banyak perangsangan akan dikacau penduduk bandar dari jalan kami yang canggih sepatutnya hidup dengan ilustrasi atau gambar badan mereka, yang kepada mereka adalah semula jadi. 

Seperti kes baru realiti TV Discovery Channel bertajuk "Naked dan Takut" yang telah menjana agak heboh dengan penonton Malaysia. Ia seolah-olah bahawa menunjukkan terbukti menjadi anak lelaki "overbare-ing" untuk cita rasa mereka. 

Konsep persembahan, yang cukup banyak mengambil "kuatlah yang terus hidup" ke tahap yang seterusnya, pasangan sehingga seorang lelaki dan seorang wanita daripada jumlah orang yang tidak dikenali dan membuang mereka jauh ke tempat yang hampir tertakluk kepada beberapa cuaca yang paling teruk di dunia syarat. 

Dengan apa-apa tetapi satu perkara peribadi setiap dan pemahaman bahawa hanya ganjaran merupakan kebanggaan dan rasa pencapaian mereka, dua survivalists mesti menguasai untuk terus hidup selama 21 hari tanpa makanan, air, dan yang paling penting pakaian. 

Satu episod tertentu, ditembak di Royal Belum Hutan di Perak dan bertajuk "Malaysia Sakit Hutan" yang disiarkan pada 13 April 2014 di Amerika Syarikat, yang dibawa hanyalah bantahan awam daripada penonton Malaysia.

Ia menunjukkan ahli bomba Fernando Calderon dan ibu tunggal Samantha Pearson bergelut dengan unsur-unsur dan kelemahan dalaman mereka sendiri untuk melihat siapa yang akan berjaya atas muka bumi atau jatuh pendek di bawah kuasa alam semula jadi semua dalam bogel. 

Ramai yang bimbang bahawa pasangan ini telah berkeliaran komentar hutan hujan kosong-berkulit dan kami selepas komentar penolakan dibanjiri Internet seperti ribut. 

Sebagai tindak balas kepada bantahan ini, penerbit eksekutif program Denise Contis dipertahankan prinsip menunjukkan dengan menunjukkan dalam satu temu bual dengan Salon.com bahawa mereka tidak mencipta tidak berniat untuk Naked dan Takut untuk menjadi eksploitasi lamanya. 

"Apa yang kita semua mendapati benar-benar menarik adalah, sebaik sahaja mereka mencecah tanah, sebaik sahaja mereka berada di lokasi, dalam masa beberapa minit, ia tidak relevan kepada mereka bahawa mereka itu bertelanjang, benar-benar tidak relevan, tidak satu titik plot. Mereka akan terus bertahan," katanya. 

Jadi, mengapa ia ok untuk orang asli berlari terdedah sepenuhnya belum ada perdebatan panas pernah menimbulkan? Bagaimana datang gambar payudara dan organ lelaki orang asli diterima, namun wanita berpakaian bikini di Malaysia masih asing sebelum ini di beberapa tempat? 

Atau syarikat pengeluaran Amerika menembak bogel bukan seksual yang mendalam di dalam hutan hujan kami dalam hal ini yang masih berjaya menyebabkan banyak untuk melompat keluar dari tempat duduk mereka?

Namun, ternyata bahawa penonton Malaysia hanya risau tentang episod tertentu tetapi tidak yang lain yang telah ditembak sekali di Sabah, yang bertajuk "Breaking Borneo" sebuah Puma Cabra dan Julie Wright menghadapi Borneo hutan hujan keras selama 21 hari dalam keadaan bogel.

Apa yang membuat satu pukulan di Semenanjung berbeza dengan satu pukulan di Sabah?

Para peserta juga tidak berpakaian namun tiada kontroversi pernah melahirkan daripadanya? 

Seolah-olah rakyat Sabah adalah jauh lebih terbuka untuk bogel kerana mereka berkongsi tanah mereka dengan lebih daripada 32 orang asli. Atau mungkin rakyat Borneo tidak begitu sempit seperti rakan-rakan mereka di Semenanjung Malaysia? 

Apa sebab-sebab mungkin, bogel tiada untuk peduli tentang jika ia dilakukan di mana-mana berhati lokasi. Dan bijaksana adalah cara yang rancangan realiti Naked dan Takut ditembak. 

Tiada siapa yang telah mengembara kira-kira dengan mereka selain daripada anak-anak kapal kamera mereka. Dan melainkan jika sudah tentu, kedua-dua mangsa kasual berjalan di jalan-jalan di KL "kosong-ing" hanyalah parang, penulis ini tidak melihat mengapa ia perlu marah sesiapa. 

Dinilai sebagai hidup siaran yang tertinggi dalam sejarah rangkaian, program itu kini memasuki musim kedua selepas dibebaskan pada 23 Jun, 2013.  - sumber

No comments:

Post a Comment

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa