Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Wednesday, October 29, 2014

'Keluarga Dadah' Ditahan Polis

Polis serbu rumah makmal dadah, tahan 7 sekeluarga
28 Oktober 2014
Ketua Polis Pahang, Datuk Seri Sharifuddin Abdul Ghani (tengah) menunjukkan bahan dan peralatan membuat dadah jenis syabu yang dirampas ketika serbuan di sebuah rumah yang dijadikan makmal memproses dadah syabu, ketika sidang media di Kuantan, hari ini. Serbuan dilakukan pada 26 Oktober 2014 itu menemui sebuah bilik tingkat atas yang dijadikan tempat memproses dadah. Polis turut menahan tiga lelaki dan empat perempuan dalam rumah tersebut bagi membantu siasatan. - Foto Bernama

KUANTAN - Tindakan seorang lelaki menjadikan rumah teres dua tingkat milik keluarganya di Jalan Haji Ahmad di sini sebagai makmal haram memproses dadah terbongkar setelah  polis menyerbu rumah itu awal pagi Ahad lepas.

Dalam serbuan kira-kira jam 1.30 pagi itu, polis turut menahan enam lagi anggota keluarganya iaitu dua lelaki berusia 19 dan 41 tahun serta empat wanita berusia lingkungan 15 hingga 69 tahun.

Ketua Polis Pahang, Datuk Seri Sharifuddin Ab Ghani berkata, turut ditahan dalam serbuan itu ialah seorang wanita warga Thailand berusia 58 tahun yang merupakan tukang masak di kedai keluarga itu.

"Siasatan awal mendapati dalang utama kegiatan haram itu merupakan seorang lelaki, 21, yang bekerja sendiri.

Suspek dipercayai mempelajari cara memproses dadah tersebut melalui internet sejak dua bulan lepas sebelum menjadikan bahagian atas rumah itu makmal haram memproses syabu," katanya dalam sidang media di sini hari ini.

Katanya, dalam serbuan itu polis telah menemui 3.49 gram syabu yang siap diproses, 125.39 gram syabu yang belum masak sepenuhnya, 3.3 kg minyak meth, bahan kimia seperti asid hidroklorik dan natrium hidroksida serta peralatan yang digunakan untuk memasak syabu.

Beliau berkata, bahan-bahan itu dipercayai dapat menghasilkan 2.5kg dadah jenis methamphetamine atau syabu dengan nilai anggaran keseluruhan berjumlah RM275,000.

Katanya, polis turut merampas tiga kereta iaitu dua jenis Proton Saga, sebuah Perodua Kancil, sebuah motosikal jenis Yamaha dan sebuah motosikal Honda serta wang tunai RM400 dengan jumlah keseluruhan nilai rampasan berjumlah RM323,600. - Bernama

1 comment:

  1. disebabkan nak kaya dengan jalan yang tidak betul..inilah akibatnya

    ReplyDelete

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa