Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Saturday, October 18, 2014

GU Pula Hentam PasMa Dan Bela Hadi.......

Hanya hari ini yang aku tahu rupanya ada Pertubuhan Pendokong dan Pencinta Ulamak
Pertubuhan dari ahli PAS macam PasMa kah?
Tujuannya membela Ulamak kot?

Apa gunanya PasMa?
 | October 18, 2014
Kebanyakkan program-program yang dilaksanakan oleh PASma itu dilihat mempertikaikan kredibili Presiden PAS, kredibiliti Majlis Syura Ulamak dan pelbagai perkara lain.
PASMAKUALA LUMPUR: Sekiranya niat penubuhan sesuatu badan bukan kerajaan (NGO) seperti PASma adalah untuk memecah belahkan parti, maka ia adalah tidak dibenarkan sama sekali.
Menurut, Presiden Pertubuhan Pendokong dan Pencinta Ulamak (GU), Ustaz Nor Azli Musa, kebanyakkan program-program yang dilaksanakan oleh PASma itu dilihat mempertikaikan kredibili Presiden PAS, kredibiliti Majlis Syura Ulamak dan pelbagai perkara lain.
“Kewujudan NGO itu haruslah membantu parti, tetapi jika tidak.membantu parti, apa gunanya.penubuhan parti itu?” soalnya.
“Jika parti tidak dapat bergerak menuju ke sesuatu perkara atas sekatan sebagai parti, maka NGO pula boleh masuk dan sertai untuk memperkasakan parti,” katanya lagi.
Nor Azli walaubagaimanapun setuju dengan keputusan Majlis Syura Ulamak PAS yang melarang dan mengharamkan semua ahlinya untuk menyertai PASma.

# Bagaimanakah ejaan sebenar PasMa atau PASma? - aku dah keliru daa....

4 comments:

  1. apa makna GU?? Group Ulama atau Group Umno? bleh whatsupp ah lpas n.

    ReplyDelete
  2. apa apa yang ada kaitan dengan PAS pasti tidak ada nilai ekonomi , atau makna lain , bahalol.

    jangan di kisah kan bende bende bahalol , apa kah kita nak keturunan kita ter diri orang orang bahalol , seperti dalam PAS dan UMNO ?

    orang orang cina bahalol ke ?

    ReplyDelete
  3. Abe

    Mamat ni kaki penyebok. Dalam isu MB Selangor dulu dia tubuh Geng Ustaz. Dia jugak pengerusi. Ni geng GU pulak. Takpe lepas ni dia akan buat Geng Gong untuk sokong Nik Amar dan Ahmad Yaakob.

    ReplyDelete
  4. Nor Azli ini bangga dipanggil Ust Taliban kerana jambang dan janggut "munafik" beliau tu. Sebenarnya memang ramai yang menyampah karakter serabut begini untuk menumpang populariti perjuangan bangsa lain. Ingat....! Kepimpinan Ulama diciplak dari Iran begitu juga Unit Amal PAS (yang ini baik tetapi tak cukup training, lebih sudu pada kuah - Polis pun tak halang mereka yang lebih-lebih menghalang gerakan orang ramai). Kalau dah anti-Syiah seperti pimpinan Ulama, buat apa mengikut ajaran Syiah pula?

    ReplyDelete

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa