Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Tuesday, October 21, 2014

Sipemalas Dengan Pendapatan 70,000 Pound Sterling Seminggu"

"Dia Gemuk, Dia Pemalas Dan Dia Berpendapatan Pound Sterling 70,000 Seminggu"
Diterbitkan: Isnin, 20 Oktober 2014 8:19 PM - mStar
Adel Taarabt dikritik teruk oleh pengurusnya sendiri, Harry Redknapp kerana sikapnya sewaktu sesi latihan dan juga berat badan yang berlebihan.

PENGURUS pasukan Liga Perdana Inggeris Queens Park Ranger (QPR), Harry Redknapp tanpa berselindung lagi telah membalun pemainnya sendiri iaitu penyerang asal Magribi, Adel Taarabt sebagai seorang yang pemalas dan gemuk.
"Macamana harus saya memilihnya jika dia gemuk dan malas hendak berlari sewaktu latihan. Malah saya boleh berlari lebih pantas dari dia. Dia hanya layak bermain dalam Liga Simpanan sahaja," tegas Redknapp ketika ditanya kenapa penyerang itu tidak disenaraikan dalam perlawanan menentang Liverpool pada Ahad yang menyaksikan mereka tewas 2-3.
Taarabt hanya bermain dalam tiga perlawanan untuk QPR musim ini musim lalu dia telah dipinjamkan ke Fulham dan juga AC Milan.
Pemain berusia 25 tahun itu dikritik kerana tidak mencapai tahap kecergasan yang diperlukan oleh Redknapp musim ini sedangkan pasukan mereka bergelut dengan jaringan gol.
Selepas lapan perlawanan, QPR berada di tangga tercorot liga daripada 20 pasukan dan cuma mampu mengutip empat mata sahaja.
Redknapp memberi komen yang membelasah Taarabt, selepas pemain itu tanpa merasa segan silu memuatnaikkan fotonya dalam laman Instagram sebelum dan selepas perlawanan menentang Liverpool itu.
"Tidak...dia tidak mengalami kecederaan. Dia cuma tidak cergas. Dia tidak cergas untuk bermain bolasepak pada tahan tertinggi. Dia hanya layak bermain dalam Liga Simpanan sahaja dan saya boleh berlari lebih laju daripadanya.
"Saya ingin jelaskan yang saya hanya akan memilih pemain yang mahu berusaha dan mencuba sedaya upaya dan pemain yang datang ke padang latihan setiap hari bersedia untuk memberikan yang terbaik dan menunjukkan sikap yang betul. Jika dia (Taarabt) mula menunjukkan semangat itu, jika dia mampu berbuat demikian, mungkin dia akan terpilih untuk bermain. Saya tidak boleh melindungi pemain yang tidak mahu berlari dan berlatih dengan berat badan yang berlebihan.
"Apa lagi yang boleh saya katakan? Terus memperolehi 60, 70 ribu pound sterling (kurang lebih RM350,000) seminggu dan tidak berlatih?," tanya Redknapp kepada para pemberita. 

2 comments:

  1. orang orang bangsa Arab memang jenis pemalas , kuat badan , dan bahalol.

    ini standard bangsa Arab !!!

    ReplyDelete
  2. Pakai akal lah bila bercakap.. Aku bukan arab.. Semua bangsa Allah SWT cipta ada kurang dan lebihnya.. Jgn kerana beberapa orang yang malas kau balun semua malas.. Pikiyak2

    ReplyDelete

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa