Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Wednesday, June 8, 2016

Dia ni Ustaz rupanya........aku ingat mamat dari longkang mana!

SABU adalah nama ayahanda kepada MOHAMAD. Ayahanda kepada MOHAMAD telah pun kembali ke rahmatullah. MOHAMAD dikenali dengan singkatan mesra sebagai MAT SABU. MAT SABU adalah pemimpin tertinggi Parti AMANAH.

Mengkritik parti mahupun pemimpin adalah lumrah di arena politik.

Namun, tercalar wajah Islam apabila pendakwah  sendiri 'ejek' nama ayah pemimpin parti lawan. MAT SABU diganti MAT SABUN.

Wahai Ustaz Abdullah Khairi,
Kalau pun kamu nak meraih keuntungan politik yang tak seberapa, jaga lah akhlak!

Kata matang dan sejahtera kan!

~Hasbie Muda

Di bawah ni pula apa Yong suka kuning kata......
Yang kurik itu kendi,
Yang merah itu saga;
Yang cantik itu budi,
Yang indah itu bahasa.

Agak-agak pengikutnya bagaimana akhlak mereka ya? Sesungguhnya perbuatan mereka amat memburukkan imej Islam.

1 comment:

  1. Salam Hormat Semua, selamat beribadah di Ramadhan mulia Allah,
    1. Tidak hairan dengan lagak percakapan manusia yang pakai nama agamawan seperti Abdullah Khairi ini, dari dulu saya mengikuti ceramah beliau biasa dipenuhi emosi dan budaya bahasa kesat tidak memiliki akhlak pendakwah yang saya fahami.
    2. Beliau juga apabila bersama PAS pastinya mewarisi budaya kepala PAS Hadi Awang, maka sewaktu saya di luar negeri melanjutkan pelajaran, disana saya mengenali apa itu Islam dan mereka yang terlibat menyampaikan Daawah, besar bilangan adalah bukan dari bidang pengajian Islam. Kenapa mereka memiliki akhlak mulia dan sifat pemaaf yang tinggi?
    3. Adakah graduan agama yang dipanggil Ustaz di Malaysia adalah dari kalangan slow learner, bebal dan lembab otak ? maka menjadikan sifat rendah akhlak sesuatu yang biasa dikalangan mereka.

    Semoga Pimpinan Amanah/PH tidak mempamirkan budaya segini dan jika ada kita harus juga ketepikan mereka.

    ISLAM ITU HALUS BUDAYA DAN TEGAS BAHASA TETAPI TIDAK MEMILIKI KEKESATAN BAHASA DAN RENDAH AKHLAK, itulah budaya Rasulallah.

    ReplyDelete

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa