Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Thursday, June 30, 2016

Dengan menyokong PAS yang hanya bersama Ikatan, kerajaan kita boleh bertukar?

Mohammad Agus Yusoff
                                     
2 hrsKajang
SEMENTARA MENUNGGU WAKTU BERBUKA (8)
Kawan UKM datang rumah baiki komputer saya yang diserang virus.
Masuk sahaja rumah beliau merungut tindakan kerajaan pusat menahan KM Pulau Pinang. Kenapa perlu digari? Kenapa perlu didakwa? Kenapa tidak didakwa kes 1MDB? Begitulah katanya.
Selepas itu, beliau merungut tentang keborosan pemimpin negara. Sepanjang waktu bercakap, beliau menekankan kepada saya betapa pentingnya kita mengundi perubahan.
**********************
Saya setuju dengan kawan saya untuk memilih perubahan.
Selepas itu, saya bertanya beliau, jikalah berlaku pilihan raya sekarang, parti apa yang hendak diundi? Katanya, mesti PAS kerana dasar Islam PAS.
Seterusnya saya tanya, bagaimana jika PAS bekerjasama dengan UMNO? Nak undi PAS juga ke? Beliau terdiam seperti orang keliru, orang terkena candu.
Selepas itu, beliau menasihati saya, kerajaan zalim BN mesti kita tukar dan kita mesti istaqamah menyokong PAS untuk mendapat keredhaan Allah dunia akhirat.
Pertanyaan saya, 
 Ini yang saya belum faham.
***********************************
Selesai komputer saya dibaiki, hati saya berkata bagusnya jika selepas Raya ini diadakan pilihan raya.
Saya hendak tengok siapa yang berubah. Saya hendak tengok kerajaan mana yang berubah.

No comments:

Post a Comment

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa