Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Tuesday, June 28, 2016

Kalau benar, betapa jahatnya mereka membelakangi hasrat rakyat semata-mata melunaskan dendam!

PENDEDAHAN PANAS!! : PAS sudah rela kalah asalkan bukan DAP atau PKR yang menang
Pejuang Perubahan 8:30 PTG
"Tidak sukar untuk kita menduga apa sebenarnya dalam benak pemikiran pemimpin utama PAS sekarang. PAS sudah rela kalah asalkan bukan DAP atau PKR yang menang. UMNO? setengah pemimpin PAS sudah mula mencanang, walau zalim walau kenakan tol walau kenakan gst, UMNO masih lagi islam. Jadi pilihannya adalah kalau tidak PAS,UMNO yang menang.  

Setakat hari ini, sandiwara antara PAS dengan UMNO bahawa UMNO mula berubah kepada hendakkan Islam, masih lagi berjalan dan kelihatan seperti betul. Isu RUU355 masih lagi boleh menjadi senjata rahsia untuk mengaburi mata sesetengah orang orang kampung.  

Setakat mana ia dapat bertahan sebagai alat propaganda, kita tidak pasti. Tetapi adat lumrah membuktikan, kita tidak boleh menggunakan helah yang sama berulang kali dan berlamaan masa. Kelak akan terdedah jua. Untuk menggarap dan 'menaiktaraf Islam' UMNO di mata rakyat, maka perlu dua cara, pilihan pertama samada menggambarkan kelebihan Islam pada UMNO sendiri atau pilihan kedua mencipta satu musuh kepada Islam.  
Tetapi untuk memilih kelebihan Islam yang ada pada UMNO adalah sangat janggal buat masa ini.  

Dalam hal ini PAS dan UMNO sepakat memilih pilihan kedua, senjata yang paling ampuh untuk digunakan ialah mewujudkan satu musuh Islam yang bernama DAP.  

Bagaimana dengan MCA? GERAKAN? MIC? Sepertimana yang kita tahu mereka juga mudah melenting malah kekadang lebih melenting dari DAP, tetapi mereka tidak dimasukkan dalam senarai musuh islam oleh PAS apatah lagi UMNO.  

Pemilihan yang selektif ini mungkin berjaya untuk jangka pendek ketika ini, tetapi kelak akan memakan diri PAS dan UMNO sendiri akhirnya. Sekalipun UMNO dapat berbincang secara rahsia dengan MCA, Gerakan, Mic dan yang lain supaya melembutkan suara anti Islam mereka, tetapi ini sudah pasti tidak akan dapat ditunaikan oleh rakan UMNO tersebut.  
Jika mereka melembutkan suara anti Islam mereka, seolah mereka telah hilang jatidiri parti mereka dan menjauhkan pengundi tegar mereka dari kalangan bukan Islam dan akan semakin ramai pula penyokong tegar mereka beralih kepada DAP.  

Propaganda yang di bawa oleh UMNO dan PAS ini hanya seolah olah mencari untung di kalangan pengundi melayu Islam tetapi rugi di kalangan pengundi bukan Islam.  

Kerana itulah MCA dan rakan sepertinya sering juga ingin melebihkan suara anti islamnya lebih dari DAP, supaya berjaya menarik minat pengundi bukan Islam. Bila mencanangkan DAP anti Islam, apakah realitinya nampak begitu? Keadaan realiti dan sejarah yang baru digarap oleh DAP di pulau pinang menggambarkan sebaliknya.  

Berbagai insentif telah disediakan kepada madrasah, pusat tahfiz dan intitusi islam di pulau pinang.  

Malah sesiapa yang hafal quran mendapat imbuhan dengan banyak, jumlah imbuhan berdasarkan berapa banyak juzuk quran yang dihafal. Malah peruntukan disediakan kerajaan negeri pulau pinang untuk majlis agama negeri, paling tinggi berbanding peruntukan majlis agama negeri negeri lain.

Dari satu sudut yang lain, PAS juga mencanangkan bahawa parti Amanah adalah talibarut DAP. Ini mungkin kerana PAS ingin menjauhkan pengundi melayu Islam dari Amanah, atau mencegah ahli PAS dari mengundi Amanah.  

Tetapi pada masa yang sama PAS kehilangan sokongan bukan Islam. Tuduhan Amanah sebagai boneka DAP ini pun, sepintas lalu kononnya merugikan Amanah, tetapi sebaliknya menjadi kemenangan moral yang sangat tinggi bagi Amanah.  

Bukan Islam tidak akan segan segan untuk menyokong Amanah. Maka masa depan Amanah sebagai parti yang mempunyai perpaduan kaum yang tinggi menjadi cerah masa depannya. Apabila PAS dan UMNO menyerang Amanah dengan label proksi DAP, PAS dan UMNO sebenarnya sedang mencipta pengundi tegar untuk Amanah dari kalangan bukan Islam.  

Bila bukan Islam menjadi pengundi tegar Amanah, dengan rasa selesa dan penuh percaya, maka kerja Amanah sebagai parti baru menjadi lebih mudah selepas itu. Amanah hanya perlu fokus untuk menarik undi melayu tanpa perlu risau lagi tentang pengundi bukan melayu Benarkah Islam terancam?  

Ketika PRU13, PAS paling banyak kerusi yang bertanding, tetapi PAS yang paling banyak kalah berbanding DAP dan PKR. DAP paling sedikit kerusi bertanding tetapi DAP yang paling tinggi peratusan kemenangan. (Mungkin kekalahan yang parah ini membuat PAS rasa tersilap memilih DAP sebagai kawan) Bila PAS banyak kalah dan DAP banyak menang, di sinilah bermulanya jarum UMNO dapat menyucuk minda pemimpin PAS.  

Laungan yang dimain oleh UMNO selama ini, kononnya Islam makin lemah mula meresapi jiwa PAS sedikit demi sedikit. Lalu mereka mula merasakan agenda yang selama ini Biro tata negara selalu gunakan sebagai brainwash ini...adalah betul. Islam semakin terancam. 

Orang bukan Islam pula semakin angkuh. Dari sinilah bermulanya detik untuk mengatur perancangan rapi untuk menyingkirkan pemimpin profesional di dalam PAS.  

Kerana mereka(pemimpin ulamak konservatif) sedar andai agenda ingin berdamai dengan UMNO ingin berjaya, para profesional mestilah dinyahkan dulu dari PAS. Bila merasa tersilap langkah dan ingin balik ke jalan yang lama, untuk menghalalkan cara meninggalkan PR, maka bermulalah timbulnya bahasa bahasa panggilan seperti DAP kafir harbi dan sebagainya.  

Menggunakan pula RUU 355 ternyata memang berjaya mempengaruhi pengundi tegar PAS dan memecahkan PR. Tetapi apakah islam betul betul terancam ketika pakatan rakyat? Tidak. Kuliah kuliah agama mula subur di negeri negeri PR. 

Islam semakin subur. Berkembang. Berlainan sekali berbanding ketika UMNO memerintah. Majlis sambut tahun baru pun berubah wajah kepada Islam. Tidak kedengaran lagi masjid di selangor atau pulau pinang, tidak membenarkan ceramah agama kononnya tidak ada tauliah.  

Yang kita dengar hanya larangan di negeri BN memerintah. Perubahan pendekatan yang baru akan membawa PAS kepada krisis identiti. Dalam sejarah PAS selama enam puluh tahun lebih, saya bahagikan kepada tiga fasa.  

Fasa pertama ketika PAS terlalu tertutup untuk menerima kalangan profesional sebagai aktivis. Ketika ini PAS sangat jumud dan terlalu ekstrim. Ketika inilah munculnya kafir mengkafir. Ketika ini PAS tidak berjaya untuk menang, purata paling tinggi hanya empat kerusi di sebuah negeri yang PAS agak kuat. Meskipun begitu PAS ada ahli yang tegar. 

Fasa kedua adalah ketika PAS mula membuka pintu kepada bukan Islam dan membawa konsep PAS for All hingga membawa kepada tertubuhnya Pakatan Rakyat. Pada saya inilah zaman kegemilangan PAS di mata orang Islam dan bukan Islam di malaysia.  

Kini PAS ingin memasuki fasa baru, berbalik kepada bersendirian tetapi tidak terlalu ekstrim terhadap UMNO seperti zaman 80an ke bawah. Malang saya rasa fasa ini agak keliru, kerana PAS bukan sahaja berbalik kepada rentak lama, tetapi dicampur pula kepada ingin lebih kemelayuan dan berpatah arang dengan orang bukan Islam.  

Saya rasa PAS memilih risiko terlalu tinggi bila memilih jalan lembut antara Islam dan melayu,  kerana pengundi tegarnya ( atau sekarang PAS panggil pengundi teras) bakal lari dari PAS sedikit demi sedikit. Mereka yang tegar, sudah disemat selama berpuluh tahun bahawa UMNO adalah musuh kepada hukum Islam, tiba tiba kebelakang ini PAS pula yang menjadi kawan kepada musuh Islam.  

Andaikata PAS berjaya dengan pendekatan ini, alhamdulillah. Tetapi andaikata PAS tidak berjaya ke manakah pula arah tuju PAS hendak bawa? Tetapi berdasarkan dari dua PRK di sungai besar dan kuala kangsar yang baru sahaja berlalu, sudah mula menggambarkan PAS sudah memilih jalan yang salah yang terlalu jauh.  

PRK sungai besar sebenarnya adalah gambaran paling tepat bagi mengukur kekuatan PAS. Kerana sungai besar kerusi tradisi PAS dan kawasan parlimen yang paling tinggi kemelayuannya. Jelas PAS telah gagal.  

Amanah pula yang melangkah lebih bergaya dari PAS. Kita telah mula dapat mengesan statement kelamkabut pemimpin PAS selepas PRK yang baru berlalu. Berbagai justifikasi digunakan untuk menutup kesilapan langkah PAS ini.  

Namun sebenarnya ia telah terlambat. Apa yang tinggal bagi PAS sekarang hanyalah, menang sorak kampung tergadai. Identiti Islam PAS sedikit demi sedikit mula dimakan identiti melayu UMNO. 

PAS sudah buta untuk melihat bahawa penentang Islam nombor satu di malaysia sebenarnya adalah, U M N O -   RamziRedang 

No comments:

Post a Comment

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa