Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Sunday, June 19, 2016

PAS 'dimalukan' : Tahu malukah mereka?

PAS 'dimalukan' AMANAH kerana berseorangan, kata Ideas
mk - Hari ini, 3:24 petang
Pilihan raya kecil Sungai Besar dan Kuala Kangsar telah menyaksikan PAS telah 'dimalukan' oleh parti serpihannya sendiri, Parti Amanah Negara (AMANAH), menurut Institut Demokrasi dan Hal Ehwal Ekonomi (Ideas).

Keadaan itu disebabkan keputusan PAS sendiri yang mahu berseorangan, kata Ketua Pegawai Eksekutif Ideas, Wan Saiful Wan Jan dalam kenyataannya.

Kesan buruk tersebut akan turut dirasai oleh parti pembangkang lain kerana akan menghadapi masa yang sukar pada pilihan raya umum akan datang jika PAS terus 'memaksa' pertandingan tiga penjuru, katanya.

"Kehadiran PAS adalah rahmat kepada UMNO dan berita buruk bagi Pakatan , melainkan jika boleh membuat perjanjian sesama mereka. Ini adalah sebab mengapa saya yakin usaha awal (Datuk Seri) Azmin Ali untuk menjadi pengantara antara PAS dan AMANAH penting.

"Pakatan memerlukan lebih ramai pemimpin yang berkongsi aspirasi Azmin untuk menjadi pengantara dan berunding antara pihak-pihak yang berbeza dalam blok pembangkang.

"Jika tidak, mereka akan mempunyai masa yang sangat sukar bergerak ke hadapan, " katanya dalam laman Facebook malam tadi.

BN mendapat 16,800 undi di Sungai Besar , berbanding 7,609 undi yang diperolehi AMANAH dan 6902 undi oleh PAS.

Di Kuala Kangsar, BN memperolehi 12,653 undi berbanding AMANAH dengan 4,883 undi, PAS pula dengan 5,684 undi dan calon Bebas, Izat Bukhary Ismail Bukhary dengan 54 undi sahaja.

Mengulas lanjut, Wan Saiful berkata, dengan berlabuhnya dua pilihan raya berkembar itu, AMANAH kini wajar dilihat sebagai pencabar yang serius buat PAS.

"AMANAH telah menerima lebih undi di Sungai Besar dari Kuala Kangsar kerana AMANAH mendapat manfaat daripada penyokong DAP di Sungai Besar, sesuatu yang tidak berlaku di Kuala Kangsar," katanya lagi.

# Bohong dan fitnah dengan serban di kepala pun mereka tak malu?
   Takbur pula melantun-lantun!

No comments:

Post a Comment

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa