Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Tuesday, June 21, 2016

Skandal Muhyiddin - Nika Gee' - Suami Buat Pengakuan (cerita dari RPK)

PANAS!!! 'Skandal Muhyiddin - Nika Gee' - Suami Buat Pengakuan
Muhyiddin Mahu Suami Nika Tandatangan SD Kedua 

Pertama sekali, jika anda tidak mengikuti kisah berkenaan kes perceraian seorang wanita bernama Nika Gee Siew Yee – yang telah membuat pengakuan kepada suaminya, Stanley Clement Augustin, bahawa dia mengadakan hubungan sulit sekian lama dengan Muhyiddin Yassin – maka anda boleh membaca cerita tersebut pada link di bawah: 

1. Muhyiddin must sue to prove his innocence
2. Stop grumbling, Muhyiddin, just show us the SD 
3. Why did Muhyiddin block the court case if he is innocent?
4. Is Muhyiddin’s affair the funeral rites for Mahathir’s ANC? 
5. Mahathir steps in to the divorce storm
6. Did Mahathir tell Hadi about Muhyiddin’s affair? 

Kelmarin, pada jam 5.00 petang, satu mesyuarat telah diadakan di rumah Muhyiddin, yang dihadiri oleh para pengampu dan tali barut Muhyiddin, untuk membincangkan apa yang perlu dilakukan mengenai pendedahan Malaysia Today dalam enam artikel di atas. 

Kami membayangkan yang mereka akan membincangkan apa tindakan undang-undang yang perlu mereka ambil. Sebaliknya, mereka membuat keputusan yang sama sekali berbeza dari segi tindakannya. 

Menurut Raja Petra, pertama, mereka meminta Nika Gee untuk menggantikan peguamnya dengan seorang peguam DAP, yang mereka rasa boleh mengendalikan perceraian ini secara lebih baik (dan dapat membantu melewatkan prosiding minggu depan). Kedua, mereka cuba untuk berhubung dengan Stanley Augustin untuk mencuba membuat perjanjian dengan dia. Mereka akan meminta Stanley sama ada menarik balik Akuan Bersumpah atau menandatangani SD baru (SD kedua) bagi menggantikan SD pertama yang ditandatangani pada 7 Disember 2015. 

Semua ini mesti siap dalam tempoh tiga hari akan datang pada atau sebelum Isnin Jun 20, 2016, apabila prosiding perceraian empat hari yang sepatutnya bermula dengan Datuk Siti Mariah Binti Haji Ahmad. 

Dalam pertemuan itu, Muhyiddin menerima panggilan telefon daripada Tun Mahathir yang sangat tidak berpuas hati – de facto Leader Pembangkang dan Ketua (Kempen Anti-Najib) ANC – yang ingin tahu bagaimana Muhyiddin akan menguruskan “damage control”. Muhyiddin kemudian menjelaskan perjalanan serampang dua mata tindakan yang mereka telah putuskan. 

Jadi, semasa anda membaca ini, dan kita semua menunggu keputusan pilihan raya kecil Sungai Besar dan Kuala Kangsar, rundingan sedang dijalankan mengenai siapa peguam dari DAP yang akan mengendalikan kes ini. Orang-orang Muhyiddin sedang keluar mencari Stanley Augustin untuk mencadangkan satu perjanjian selewatnya Isnin bagi membersihkan Muhyiddin dari skandal itu – seperti yang mereka harapkan. 

Satu perkara yang amat nyata mengenai mesyuarat tersebut di rumah Muhyiddin adalah, Mukhriz Mahathir tidak hadir. Beliau telah dijemput bagi mewakili bapanya tetapi Mahathir fikir lebih baik mereka menjauhkan diri mereka daripada seluruh episod ini memandangkan ia boleh merosakkan keseluruhan ANC. 

Selama 18 bulan, Mahathir, Muhyiddin, Mukhriz dan ANC menyerang Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak tanpa henti. Serangan mereka mudah. Mereka membuat dakwaan bahawa Najib telah mencuri RM42 bilion dan mungkin juga lebih daripada RM50 bilion wang pembayar cukai. Najib kemudiannya diminta untuk menjelaskan dan kemudian membuktikan bahawa dia tidak mencuri RM42 bilion dan mungkin juga lebih daripada RM50 bilion wang pembayar cukai.

Memandangkan Najib tidak menjelaskan atau tidak dapat menunjukkan apa-apa bukti bahawa dia tidak mencuri RM42 bilion dan mungkin juga lebih daripada RM50 bilion wang pembayar cukai, maka dia telah dianggap bersalah dan perlu meletakkan jawatannya. 

Mereka juga memastikan dakwaan itu disiarkan oleh blogger Mat Salleh dan wartawan di UK dan AS agar tidak ada cara Najib boleh mendakwa mereka – terutamanya di UK kerana Najib tidak mempunyai kaitan dengan UK. Mereka mengetepikan kira-kira RM600 juta hanya untuk merasuah blogger Mat Salleh dan wartawan di UK dan US agar memutar cerita dan mengitar semula cerita lama yang sama mengenai 1MDB berkali-kali seolah-olah itu adalah cerita baru. 

Punca Najib perlu letak jawatan bukan kerana dia tanpa sebarang keraguan mencuri RM42 bilion dan mungkin juga lebih daripada RM50 bilion wang pembayar cukai ‘- atau kerana terdapat bukti dia telah berbuat demikian. Ia adalah kerana dia tidak menerangkan atau menunjukkan bukti bahawa dia tidak mencuri RM42 bilion dan mungkin juga lebih daripada RM50 bilion wang pembayar cukai. 

Tambahan pula, yang paling utama atau paling penting, Najib tidak menyaman blogger dan wartawan di UK dan/atau Amerika walaupun undang-undang mahkamah mengatakan dia tidak boleh menyaman seorang warganegara British di mahkamah British kerana dia tidak mempunyai kaitan dengan UK . 

Jadi Sekarang Muhyiddin perlu menjelaskan dakwaan dalam SD Di Bawah dan pada masa yang sama menyaman sesiapa yang membuat dakwaan tersebut. Atau pun, sama Seperti apa yang mereka katakan tentang Najib, Jika Muhyiddin TIDAK menjelaskan dan TIDAK menyaman maka dia tanpa ragu-ragu bersalah walaupun mereka menukar Peguam Nika Gee dengan Seorang Peguam DAP dan walaupun mereka mendapatkan Stanley Augustin memeterai SD Kedua.
 
sumber asal: malaysiatoday

No comments:

Post a Comment

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa