Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Sunday, June 19, 2016

Betul dan boleh caya ke ni?

Yatee Said commented on this.
Ni adalah penjual di booth Mood Republik ..
Teruja dia mai Kelantan.. hehe
Ni kata2 nya :
Kat Kelantan ni . 1 Hal yang dlu aku dengar2 je .
Skrg aku mmg setuju .
.
.
Orang kelantan kaya2 . Banyak duit .
Cara orang kelantan shopping pun mcm xtgok harga sangat .
Sebut harga . Terus bayar tanpa tawar menawar .
Hampir semua booth kt sini ckp hal yang sama .
.
.
Tempat lain . aku g . Ramai orang tp xramai yg membeli .
Senang je nk buat kajian .
Duduk dekat pintu keluar dewan.
Lepas tu tgok 1 1 tgn orang yang kluar dewan .
Kelantan hampir semuaa pgg paper bag .
bukan 1 .kdg smpai xcukup tgan .
.
.
Bila fikir balik . Bangsa kelantan ni lah yang bila kita g mana2 pun paling byk berniaga . sbb tu dorg byk duit kot .
Ronda2 kt bandar kelantan pun . Kedai2 dorg 90% melayu .
.
.
Walaupun negeri kelatan.
orang cakap negeri yang paling miskin .
tersekat untuk pembangunan .
di nafikan royalti dll
tp bg aku . aku dah tgok sendiri .
.
.
Benda tu xjd penghalang untuk dorang jadikan
Bangsa Kelantan Bangsa yang kayaraya.

No comments:

Post a Comment

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa