Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Friday, June 10, 2016

Rileks santai Jumaat: Tok Kenali datang dalam mimpi

TOK KENALI DATANG DALAM MIMPI AKU MALAM TADI

Ini kisah benar.  Seekor keldai tok menangis kerana bendera hilang.  Tok pun sama2 menangis juga. Tok tanya guru tok, Tok Kenali "Kenapa tuan guru Tok Kenali tak menangis macam keldai kita tu sebab bendera kita banyak hilang?".

Tok Kenali jawab, "Mengapa perlu menangis?  Kita kena kencing oleh Umno dalam isu hudud pun kita tak menangis.  Kita tak menangis pun bila banyak duit rakyat digunakan utk bayar hutang 1MDB.  Kita tak pernah menangis bila royalti dirampas.  Kita juga tak menangis bila mana kerajaan Kelantan tertunggak bayar gaji kakitangan YIK.

Pernahkah kita menangis bila Harakah tak laku?  Mengapa bendera hilang Anta kena menangis? Anta tahu, keldai2 anta akan guna duit sendiri beli bendera dan pasang sendiri bagi menggantikan bendera itu kerana itu kerja jihad".  Jawab guru tok.Tok Kenali.

Bila mendengar sedemikian, tok pun berhenti menangis sebaliknya tok ketawa berdekah2 melihat gelagat keldai tok yg menangis tadi.

Tau kenapa tetiba tok ketawa??
Rupanya bukan keldai tok je nagis !!! 
Jiran tok si Lembu pon turut sama nagis, kononnya turut sama simpati.

Hairannya orang luar lihat perangai keldai dan silembu tu. Kesian Teeheheheeeeee.....


# Bln2 posa ni pon kalian jgn buat fitnah dlm citer mimpi aku ini. Klu tak faham tanya lh jgn buat spikulasi. Kihkih

Dah bila tgha buat kisah kiasan pandai plak pertahan kan. Walau pon ada sebut babi dibukit anjing bahlol tolol dan baruah bagai. Eh dlm citer aku ada sebut binatang2 tu semua ker??. Komen elok2 tulisan aku tu dgn bijak. Aku pon tau marah faham.

Abu As Siddiq

No comments:

Post a Comment

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa