Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Sunday, January 8, 2017

Mahathir tak kenal siapa Bahri?

Mahathir: Bahri ni siapa dia?
Zikri Kamarulzaman   Hari ini, 7:28 malam
Tun Dr Mahathir Mohamad hari ini kelihatan keliru apabila ditanya mengenai peletakan jawatan Pengarah Bahagian Operasi Khas Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM), Datuk Bahri Mohd Zin yang dikaitkan dengannya.

"Bahri ni siapa dia?," Soal bekas perdana menteri itu ketika ditanya mengenai dakwaan tersebut.

Selasa lalu, Bahri dilapor memilih untuk bersara awal setelah berkhidmat dengan SPRM selama 30 tahun.

Bahri berkata peletakan jawatannya kerana kecewa dengan keengganan jabatan peguam negara membuat pendakwaan berhubung kes SRC International, anak syarikat 1MDB yang disiasat SPRM.

Bagaimanapun portal Free Malaysia Today memetik sumber yang tidak dinamakan mengaitkan peletakan jawatan Bahri kerana Mahathir.

Laporan itu mendakwa Bahri merasa "dikhianati" oleh Mahathir kerana mendakwa anak-anaknya memiliki kepentingan dalam 400 syarikat ketika menjadi perdana menteri.

Bahri mentertawakan dakwaan itu, dengan mengatakan ia dibuat oleh mereka yang telah memakan "dedak".

Sementara itu Mahathir yang juga Pengerusi Parti Pribumi Bersatu Malaysia (BERSATU) berkata beliau tidak mempunyai masalah jika SPRM mahu menyiasat beliau atau keluarganya.

"Mereka mempunyai hak untuk menyiasat sesiapa sahaja, saya tidak mempunyai bantahan selagi siasatan wajar dan berdasarkan fakta bukan kaitan dengan parti itu atau parti ini atau kerana mereka berada dalam pembangkang.

"Kita mahu lihat keadilan. Jika kita berbuat apa-apa yang salah dalam parti, siasat kami," katanya.

Mahathir berkata demikian pada sidang akhbar selepas melancarkan lagu tema BERSATU di Shah Alam, Selangor.

No comments:

Post a Comment

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa