Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Thursday, January 12, 2017

Tahniah yang memeningkan kepala segala ayam dan itik

Thursday, 12 January 2017
BURUK PERANGAI ORANG POLITIK....

Semuanya benar belaka. Seperti yang dijangka dan diramalkan oleh Tengku Mahkota Johor, itulah yang benar-benar terjadi akhirnya kepada Mohd Faiz Subri, pemenang anugerah Puskas FIFA 2016.

Baginda mendakwa, kemenangan Mohd Faiz bakal dipergunakan oleh pihak tertentu untuk meraih populariti.

Saya ucapkan tahniah kepada Faiz dan pada masa yang sama kasihan kepada dia kerana saya tahu selepas ini sesetengah media dan menteri-menteri akan cuba mempergunakannya untuk populariti mereka, kata pemilik kelab bolasepak JDT itu.
Mengucapkan tahniah dan memberi penghargaan kepada Mohd Faiz atas kejayaan yang dicapainya barangkali masih boleh diterima, lebih-lebih lagi jika kaitannya jelas dan nyata.

Menteri Belia dan Sukan mengucapkan tahniah dan mengumumkan sumbangan penghargaan RM150 ribu, termasuk RM50 ribu daripada FAM, tentu boleh diterima kerana berkaitan bidang tugasnya.

Ketua Menteri Pulau Pinang mengucapkan tahniah dan memberi penghargaan RM50 ribu, juga boleh diterima kerana Mohd Faiz adalah pemain bolasepak bagi negeri itu.
Menteri Besar Kedah mengucapkan tahniah dan memberi penghargaan yang belum disebutkan bentuknya, turut boleh diterima kerana Mohd Faiz adalah anak kelahiran negeri tersebut.

Tetapi, mengucapkan tahniah sambil mengaku Mohd Faiz juga adalah anak didiknya....aduhhh...pening kepala segala ayam dan itik dibuatnya.

Agaknya pernah menjadi "bapa didik" kepada Mohd Faiz itu boleh menambah undi untuk bertanding jawatan Presiden FAM nanti!
Begitu juga dengan seorang menteri ini, dalam mengucapkan tahniah atas kejayaan Mohd Faiz, tetapi meletakkan gambarnya sendiri lebih besar daripada gambar pemain bolasepak yang menang anugerah dunia itu.

Nampak sangat yang dikejar ialah manfaat untuk diri sendiri.

Bila segala-segalanya mahu dijelmakan menjadi undi, maka ternampaklah buruknya perangai orang-orang politik itu. (SH 12/0/2017).

Posted by Shahbudin Husin at 09:01

Kaitan: TMJ dakwa Faiz bakal 'dipergunakan'

3 comments:

  1. Ini olang terencat akal

    ReplyDelete
  2. Ini olang terencat akal

    ReplyDelete
  3. hahaha.kalau sape tak kenal fais...mesti anggap gambaq yg besaq tu fais..tp mcm tak kena je .main bola badan mcam ahli sumo papua new guenia je...
    biasa la tu...ahli politik kalau tak cukup glamur..kurang publisiti...gelap masa depan..dah berapa lama kempunan nk hadi mb selangor

    ReplyDelete

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa