Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Wednesday, May 8, 2013

PRU 13: Siapa Yang Kalah?

Maknanya PR tidak kalah di mata rakyat
Jadi kalau BN masih bercakap besar dan mengada-ngada
Sahlah mereka ini jenis muka tak tahu malu!
Siapa sebenarnya yang KALAH dalam PRU13?
Posted on Tuesday, May 07 @ 20:13:56 MYT
Dilulus untuk paparan oleh PenjagaKubur

Oleh TKOOffline
Siapa yang sebenarnya kalah dalam pilihan raya kali ini? Kalau ikut kiraan kerusi BN dapat 133 manakala PR 89. Kalau diambil kira kerusi di semanjung  BN hanya 86 sahaja (22 Sabah dan 25 Sarawak) Manakala PR pula ialah 80 (Sabah 3 Sarawak 6)

Sebenarnya kiraan kerusi tidak menepati kehendak rakyat Malaysia, sebab ada kerusi yang mempunyai bilangan penduduk yang ramai manakala ada yang sedikit. Kalau ikut peratus penduduk yang mengundi BN dan PR kita dapati BN hanya memperolehi 46.8% manakala PR 50.3%. Yang selebihnya adalah sokongan kepada BEBAS.

Apa yang boleh dibangga oleh Dato Seri Najib atas kemenangan BN??

Walaupun BN boleh tawan semula Kedah, tetapi banyak negeri BN mengalami kemerosotan yang teruk. Perak dan Terengganu hampir kalah. Johor kubu kuatnya UMNO selama ini telah bolos.



Negeri Sembilan, Melaka dan Pahang telah menunjukkan kemerosotan yang amat ketara. Di mana UMNO @ BN nak berbangga?



BN kena sedar diri tak payah menyalahkan orang lain dan paling baik NAJIB mengundur diri sebelum dia dijatuhkan dalam UMNO!!

DAN UMNO @ BN AKAN DITUMBANGKAN OLEH RAKYAT DALAM PRU-14 NANTI!!

1 comment:

  1. saya sokong PR..telah bnyak penyelewengan yg dlakukan oleh najib dan tun mahathir sejak dlu lg..isu enjin jet hlang,kapal selam,fitnah DSAI dan bnyak lg yg mreka lakukan..DSAI tdak mahu bersama mereka menerima rasuah,mahathir pula sumbat beliau ke penjara..INSAF LAHH WAHAI PEMIMPIN2 ISLAM,INGAT DOSA BESAR SEBAGAI PEMIMPIN SBEGITU,BERSAMA2 LAH PEMIMPIN ULAMA KITA,FIKIR RAKYAT BIASA SEPERTI KAMI INI SEMUA YG MISKIN,MEREKA KAYA TAMAK LGI WANG..KAMI BARANG SEMUA NAIK,TEGAKLAH ISLAM AYUH BERSAMA ULAMA2 KITA..KALAU ULAMA ITU JAHAT BUAT APA TUHAN MENYURUH KITA IKOT ULAMA..ULAMA KITA GURU NIK AZIZ,GURU HADI AWG,USTAZ FADZIL NOR,USTAZ HARON DIR SEBARIS DENGAN ULAMA DUNIA..FIFKIRLAH WAHAI RAKYAT DAN PEMIMIPIN,SEDAR LAH PEMIMIPIN UMNO BANYAK MENYELEWENGAN WANG NEGARA,ITU WANG KTA BRSAMA KN?FIKIRLAHHH KITA SEMUA RKYAT MISKIN BIASA..UBAHLAHHH

    ReplyDelete

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa