Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Friday, November 20, 2015

Ini dia sebahagian cerita suspence dari NOW semalam

NOW: Dana Yapeim biayai tiket bisnes ke Australia
Yap Jia Hee -  

Setelah Amerika Syarikat dan Perancis, NGO Pusat Pemantauan dan Pendedahan Maklumat Kebangsaan (NOW) hari ini mendedahkan Yayasan Pembangunan Ekonomi Islam Malaysia (Yapeim) turut menganjurkan program di Australia.
Pengarah NOW, Akmal Nasir pada sidang media mendakwa program itu menelan perbelanjaan RM218,505 tetapi hampir satu pertiga daripada kosnya adalah bagi membiayai beberapa peserta yang menaiki penerbangan kelas bisnes ke Australia.
Beliau turut mengemukakan salinan dokumen yang diterimanya mengenai wang Yapeim yang digunakan untuk program yang diadakan di Brisbane, Sydney dan Melbourne.
Program bernama "Promoting Islamis: Values In Multi Culture and Religion: Future and Challenges" itu berlangsung pada 16 Apriil sehingga 26 Apriil 2014.
Mengikut Akmal, jumlah peserta yang disasarkan adalah seramai 50 sehingga 70 orang yang dikatakan terdiri daripada pelajar Malaysia yang menuntut di Australia.
Katanya, tambang penerbangan kelas bisnes yang berjumlah RM70,000 adalah perbelanjaan paling mahal.
"Apakah keperluan menaiki penerbangan kelas bisnes dan siapakah mereka yang menaiki penerbangan kelas bisnes?" soal Akmal.
[Berita penuh menyusul]

1 comment:

  1. Aduh le org yapeim ni agama ke tidak... Reata penyimpan depa buat mcm reta mak bapak depa... Yg keje yapeim ni xsegan ke?.. Tu yg terkeluar dan yg dok dalam gerobok tu mgkn byk lagi.

    ReplyDelete

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa