Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Monday, November 2, 2015

PAS dan Hadi: Luahan seorang sahabat

# Di bawah adalah msg yang saya terima melalui WhatsApp pagi tadi. Ianya menarik bagi saya. Maka saya cnp secara terus dan saya pecahkan kepada perenggan-perenggan sahaja supaya senang di baca. Selain dari itu saya tak edit dan tak ubah apa-apa.

Kikikiki hujah ahli pas...redho jer tak payoh wak kijo...memang betul pengasas pas dan pembawakan pas dr asal adalah alim ulamak akan tetapi dirosakan juga oleh alim ulamak yg gila kuasa dan pangkat seperti hadi awang..alim ulamak dlm pas sekarang sanggup melebel dan maki hamun ahli sendiri..sanggup menuduh bkn2 tanpa dibw berbincang..

Adakah itu pegangan alim ulamak...adakah itu ajaran islam..knp hadi awang dan pemimpin2 pas yg lain tidak bersemuka ngan gang2 mat sabu cari jln penyelesaian...

Knp harus melebel atau maki hamun...lepas dok tuduh bkn2...islam tak mengajar sedemikian rupa...apa yg pas bw sekarang..pas dah jauh menyimpang dr perjuangan asal..

Pd pewalak2 jgn dok walak jer..ambik tau dan pandang sikit knp ini terjadi..elok ke seorang pimpinan tinggi peringkat dunia memaki hamun dan melebel ahli sendiri

Pd masa itu..kamu hanya tau walak..bahkan nama dia tok guru kamu terus walak..apa kamu tak belajar ke apa yg islam ajar...mcm2 dituduh nya sampai sekarang...ingatkan dah berpecah selesai masaalah..

Rupanya makin galak kamu menghentam..islam kah itu wahai ahli pas...ckp berdegar degar bagai nak rak...last2 pandang dan lihatlah apa pemimpin kamu luahkan setiap hari..apa peminpin kamu inginkan..pelik2..

Andai lah al marhum tgna masih hidup benda ini takkan berlaku dan andai almarhum masih hidup menangis al marhum dengan sikap pemimpin2 pas yg dok ada sekarang..lg2 pewalak2 nak tegakkan benang yg basah..

Pelik aku..walak tak tentu hala...guna akal fikiran yg allah swt anugerahkan..bkn nya guna siku lutut tuk jd seorang pewalak...

Sejauh mana kamu berkorban untuk parti pas ...nak dibandingkan ngan mat sabu yg dah 3x masuk ISA...2x masuk penjara dan berpuluh puluh kali masuk lokap...ckp main sedap mulut jer pewalak..

Satu2 nya gerakkan islam dlm malaysia yg terbesar adalah parti pas tp dipecahkan oleh hadi awang hanya kerana berbeza pendapat yg tak dibincang di meja bulat..

Adakah hadi awang layak jd pemimpin kalau mcm tu...adakah hadi awang layak jd ulamak kalau mcm tu..sepatutnya hadi awang seorang presiden parti..naib kesatuan ulamak dunia dia kena main peranan yg besar untuk mengukuhkan parti dan menyatukan ahli parti bukannya dia yg memecahbelahkan ahli parti dan merosakan parti yg dinamakan parti islam...

Aku bkn alim dan aku bkn ulamak akan tetapi aku cukup terkilan ngan apa berlaku dlm parti pas ini..

Bg aku hadi awang perosak parti pas..sape nak sangkal..sangkalah...penat lelah ulamak2 terdahulu mempertahankan ahli parti dan parti pas seperti al marhum dr burhanudin al helmy...al marhum tuan guru yusof rawa...al marhum ust fadhil nor dan al marhum tgna...sampai ke giliran hadi awang punah ranah..fikir2 kan lah wahai pewalak2 parti pas...

[11/2, 03:34] ‪+60 11-1777 2343‬: 1...apakah perasaan kamu bila kamu melihat atau dpt tau hadi awang berpelukan dengan dr mahadhir mohammad...sedangkan umum mengetahui mahadhir di zaman dia jd pm dia telah mengarahkan pembunuhan terhadap as syahid ibrahim libya dan rakan2???

[11/2, 03:35] ‪+60 11-1777 2343‬: 2...apakah perasaan kamu bila kamu melihat atau mengetahui hadi awang berpelukan dengan ibrahim ali yg umum mengetahui ibrahim telah byk memfitnah dan memaki hamun al marhum tgna???

[11/2, 03:37] ‪+60 11-1777 2343‬: Tidak kah kamu terkesan dengan dua perkara itu yg dilakukan oleh hadi awang...kalau aku lah..sedikit pon aku tak blh menerima cara hadi itu...sejak dr dua peristiwa itu lah aku mengambil keputusan keluar dr parti pas walau aku sedar akan dicemuh oleh pewalak2 tegar pas...aku ahli pas seumur hidup lansung ta blh menerima kelakuan hadi ini...hadi jauh berbeza dengan ulamak2 yg terdahulu

- Gomo terus boh

2 comments:

  1. PAS dibawah Hj Hadi semakin hilang arah. Nak dikatakan pembangkang, PAS sangat mesra dan selalu mempertahankan UMNO. Nak di klasifikasikan sebagai komponen BN, PAS selalu mendabik dada sebagai parti pembangkang yang terkuat kat Mesia ni. Ni yang dikatakan "Nang buti Nang, Kui buti koi" oleh masyarakat cina iaitu "nak katakan orang, bukan orang, nak dikatakan hantu pun bukan hantu". Last2 PAS ni dilihat sebagai Parti zombi, parti yang dah mati asalnya tapi dok masih nerkeliaran mengganggu orang2 hidup.

    Kalau diikutkan analogi Hj Hadi iaitu bas ekspress lagi le teruk! PAS ni umpama seperti bas ekpress yang berdestinasi Putrajaya tetapi secara tiba2 pemandu bas memberhentikan bas sambil mengumumkan kepada penumpang bahawa bas tersebut sudah bertukar rupa menjadi "Bas Persiaran" yang tak ada destinasi, hanya saja jalan2 makan angin dan bersiar2. Lebih teruk lagi, pemandu bas akan memarahi penumpang2 yang ingin turun dari bas yang dipandunya sambil menggelarkan mereka pengkhianat yang tak taat kepada pemandu dan tak layak jadi manusia yang beriman!

    Tindakan Hj Hadi ni bukan aje memeningkan pimpinan PAS yang lain bahkan turut menyebabkan ahli2 PAS bawahan teruk "mabuk darat". Jika ahli2 PAS sendiri sudah mabuk dek perangai Hj Hadi ni, bayangkan pulak apa yang dialami oleh rakyat terutama oleh mereka2 yang bukan islam. Silap haribulan ramai yang pengsan dan koma dek perangai "ulamak tersohor PAS" ni. Mungkin Parlimen pun perlu menyediakan satu lagi ruang yang khusus bagi MP2 PAS yang "duduk atas pagar" ni. Sekurang2nya apabila MP2 PAS ni mengeluarkan soalan2 bangang dan out of topic, tak lah MP2 parti pembangkang malu dan menepuk dahi. Pembangkang pun boleh lah menyatakan bahawa PAS ni bukan parti pembangkang tetapi parti "lalang" yang hijau merimbun tapi langsung takde faedah kat tuan empunya tanah.

    Nick.
    Cape Tiger.

    ReplyDelete
  2. hahahaha bas persiaran yg berhenti di perjalanan dan suruh penumpang turun. kalut memang kalut

    ReplyDelete

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa