Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Wednesday, May 8, 2013

Komen SiKeldai Dari Luar Kelantan Tentang Persaraan Nik Aziz

Inilah komen yang paling bodoh dan pendapat yang paling haprak
Kalau tak tau apa-apa, lebih baik diam supaya tidak jadi setaraf keldai 
Inilah akibatnya bila sibengong berlagak pandai - jadilah pandir!

Jangan pandai-pandai nak libatkan Sultan Kelantan
Sultan Kelantan tidak 'sePandir' Sultan-Sultan lain di dalam agama
ANTI Semua Salah UMNO - ASSU
Panas!!! Nik Aziz Bukan Bersara, Sebaliknya Dipecat Sultan Kelantan?

Berdasarkan cakap- cakap dari teman- teman aku yang berada di negeri Cik Siti Wan Kembang, mereka mengatakan sekarang ini sedang heboh diperkatakan rakyat sekeliling bahawa Nik Aziz sebenarnya bukanlah benar- benar berhajat untuk bersara, sebaliknya penamaan semula beliau untuk memegang jawatan Menteri Besar tidak mendapat perkenan Sultan Kelantan.

Dikatakan juga, tindakan Sultan Kelantan itu adalah disebabkan oleh tindakan Nik Aziz kebelakangan ini yang dilihat berupaya memecah belahkan umat Islam dan melayu.

Sumber itu juga berkata, sekiranya Nik Aziz benar- benar tidak langsung berhajat mempertahankan jawatannya selaku Menteri Besar Kelantan, kenapa pula beliau tidak mengumumkannya sebelum berlangsungnya PRU13 dan masih bertanding?

Tidak cukup dengan itu, kenyataan Nik Aziz kepada sebuah akhbar yang mengatakan beliau akan pimpin sampai mati juga menggambarkan hajatnya untuk terus memegang tampuk pemerintahan Kelantan.

"KOTA BHARU - Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat berkata, pemimpin politik berbeza dengan penjawat awam lain kerana selagi diperlukan, mereka boleh berkhidmat sampai mati.

Menurut Mursyidul Am PAS itu, pemimpin politik agak istimewa kerana tidak mempunyai had masa untuk berkhidmat kepada rakyat.

"Kita ada penjawat awam yang ada had masa untuk bersara dan ada pemimpin politik yang boleh berkhidmat sampai mati.

Pemimpin Islam berada di negeri yang dikatakan berlaku kemunduran dan perpecahan, tetapi sebenarnya ia tidak berlaku. Ini nikmat yang sangat besar. Kita mesti jaga (supaya tidak berlaku perpecahan dan kemunduran)," katanya disini semalam.-Sinar Harian.

Sekiranya apa yang disampaikan ini adalah benar, aku tumpang simpati dengan nasib yang menimpa Nik Aziz kerana tidak berjaya merealisasikan hajatnya untuk memerintah sampai mati.

Aku juga berharap, dengan tersungkurnya Nik Aziz ini, umat Islam Malaysia kembali merapatkan saf dan bersatu menegakkan Islam bersama

6 comments:

  1. teperanjat aku! tak sangka assu bodoh hingga setahap itu. mudah-mudahan assu ini bkn dari keturunan aku (melayu).

    ReplyDelete
  2. BUDAKBOY

    Kenyataan Tok Guru Nik Aziz tu adalah umum (general statement).

    Strategi TGNA masuk bertanding dan melepaskan jawatan di awal pemerintahan selepas PRU13 adalah strategi terbaik. Musuh politik tak sedar.

    Kehebatan TGNA mentadbiruruskan Kelatan terserlah sebab Tun M tiru dan gunapakai. Buktinya, semua penjawat awam di negara ini mendapat manafaat keje 5 hari seminggu dan cuti bersalin dan lain2 faedah.

    Kalau nak jadi kaldai, jangan ajak orang lain..

    ReplyDelete
  3. Letak jawatan salah tak letak jawatan lagi kena kutuk.Itulah perangai manusia.TGNA tentu dah rasa tenang selepas melepaskan jawatan MB.FIKIRAN TAK SERABUT LAGI DENGAN MASALAH NEGERI KERANA ORANG LAIN TELAH DIPERTANGGUNG JAWABKAN MENJAGA NEGERI.Tak macam tu?????

    ReplyDelete
  4. Nama blog pun ass u. Kalau tak menipu, memfitnah dan memperbodohkan orang apa lagi yang UMNO mampu buat?

    ReplyDelete
  5. Wahai assu@assetan...mu tau ko dok Sultan Muhammad V selalu melawat TGNA di rumah beliau apabila Tok Guru tidak sihat. Sultan negeri engko pernah ke buat cam ni? Kasih sayang Sultan Muhammad V terhdp TGNA memang x boleh dinafikan oleh sesiapa pon hatta oleh assu@assetan@bapak setan. Jadi x payah la engko nk buat2 gatal mulut wahai assu@assetan@bapak setan. Cukup la dgn dosa2 engko selama ni....x payoh nk tambah lg dgn buat fitnah terhdp Sultan & Tok Guru yg paling best dlm dunia ni. Lain la kalu mu raso mu x akan mampus & dpt hidup selamo-lamonya....dasar setaaannnnn!

    ReplyDelete
  6. nama pun assu.... mcm jual bontot ja mu haha...

    ReplyDelete

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa