Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Tuesday, December 17, 2013

Bomoh Jahat Atau Isteri 'Tak Cukup Makan'?

‘Bomoh alim’ larikan isteri
Muar: “Saya tidak sangka bomoh yang berperwatakan alim itu bukan saja sanggup menggunakan ilmu hitam untuk melarikan isteri, malah turut melesapkan RM20,000 hasil perniagaan kami, “ kata seorang peniaga, Rozman Jamil, 46.
Peniaga buah dari Kampung Jawa, Panchor di sini, mendakwa isterinya, Zainon Ibrahim, 41, yang menguruskan gerai buah-buahan di hentian Rawat dan Rehat (R&R) Lebuhraya Utara-Selatan Pagoh, hilang dipercayai dilarikan seorang lelaki pada jam 3.30 petang, pada 2 November lalu.
Rozman berkata, dia percaya kehilangan Zainon ada kaitan dengan seorang lelaki dikenali Azman yang baru dikenali ketika mereka bercuti di Pulau Besar, Melaka, Jun lalu.
Menurutnya, ketika dia dan isteri sedang makan di sebuah kedai di Pulau Besar, Azman lingkungan 40-an tiba-tiba menghampiri mereka dan berbual mesra.
“Lelaki itu kelihatan peramah selain memaklumkan dia bomoh handal dari negara jiran dan dapat membantu jika ada masalah berkaitan perniagaan.
“Azman kemudian meminta nombor telefon kami sebelum meminta diri.
Saya sangka ia hanya setakat itu namun tiga minggu kemudian, lelaki terbabit menemui Zainon secara bersembunyi dan memaklumkan ada beberapa botol minyak, tasbih serta beberapa barang lain yang kononnya dapat membantu melariskan jualan,” katanya.
Bapa kepada dua anak itu berkata, dia percaya lelaki itu mengenakan ilmu hitam terhadap isterinya menyebabkan wanita itu menuruti kata-kata lelaki terbabit.
Katanya, selepas beberapa bulan berhubung, Zainon menghilangkan diri tanpa meninggalkan apa-apa pesan.
“Sejak Zainon menghilangkan diri saya ada bertemu dengan beberapa pengamal perubatan tradisional untuk mengesan isteri, namun semuanya memberi jawapan sama iaitu isteri dikenakan ilmu hitam.
“Itu mungkin ada benarnya kerana saya dapati isteri memasukkan wang hasil perniagaan kami hampir setiap hari lebih RM20,000 ke beberapa akaun bank berbeza dalam tempoh tiga bulan selepas mengenali lelaki itu,” katanya yang turut membuat laporan di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Muar, November lalu.
Menurut Rozman, dia pernah menasihatkan Zainon menjauhkan diri daripada lelaki itu berikutan curiga dengan kelakuannya.
Katanya, sebelum menghilangkan diri, Zainon tidak pernah menunjukkan sebarang perubahan, malah mereka juga tidak berdepan dengan masalah rumah tangga.
Rozman berkata, dia serta anak mereka, Mohd Naim, 15, dan Norhafifi, 14, risau memikirkan keselamatan wanita itu kerana usaha mengesannya sehingga kini menemui jalan buntu.
“Sejak menghilangkan diri, Zainon tidak dapat dihubungi kerana telefon bimbitnya dimatikan.
Saya berusaha mengesan Zainon di rumah saudara di seluruh negara, tetapi tidak berjaya.
“Kehilangan Zainon juga memberi kesan kepada Mohd Naim dan Norhafifi yang demam teruk sejak seminggu lalu kerana terlalu merindui ibu mereka.
“Orang ramai yang mempunyai maklumat berkaitan Zainon diminta menghubungi saya di talian 010-7196678,” katanya.
Sementara itu, jurucakap polis ketika dihubungi mengesahkan menerima laporan berkaitan kehilangan wanita berkenaan. - sumber

No comments:

Post a Comment

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa