Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Tuesday, December 10, 2013

Dia Mudah Lupa: Peringatan Untuk Harun Taib

HARUN TAIB LAYAN JAHID

APABILA HARUN TAIB KATA DIA NAK JAHID BUKTIKAN MAKA ITU ERTINYA HARUN TAIB TIDAK TAHU, MAT SABU PULA DAH BAGITAHU DIA ADALAH PENGAMAL AHLI SUNAH WAL JAMA'AH, WALAUPUN MAT SABU DAH BUAT PENGAKUAN TAPI HARUN NAK GAK BUKTI DARI JAHID, DULU KES MAT SABU DITUDUH BERKHALWAT, LALU MAHKAMAH KATA, JIKA KAMU MENDENGAR BERITA DARI ORANG FASIK MAKA HENDAKLAH KAMU BERHATI-HATI, TAPI DALAM KES INI HARUN TAIB MAHU BUKTI BARU DIA BUAT KEPUTUSAN - Pak Karamu

Korang (pembaca) bebas buat tanggapan sendiri

Layan isunya di ini 

3 comments:

  1. Ini tuduhan yg berat mengenai akidah Mat Sabu oleh Zahid, maka amat perlu Zahid membuktikan dakwaannya. Zahid tidak boleh dianggap fasik (juga satu tuduhan yg berat) begitu sahaja dan beri peluang kpdnya menunjukkan bukti. Bukti itu jika ada, juga boleh dipertikaikan nanti kesahihannya menerusi perbicaraan di mahkamah. Dlm kata lain, perlu dibicarakan kedua-duanya serentak untuk menentukan siapakah yg bersalah diantara kedua-duanya. Hanya satu pihak pasti bersalah, sama ada yg dituduh atau yg membuat tuduhan. Apa yg perlu Zahid takutkan, setelah dgn beraninya buat tuduhan?
    Ianya berbeza dgn tuduhan khalwat secara perundangan Malaysia, hanya tertuduh sahaja yg dibicarakan selagi sistem khazaf tidak diamalkan.

    ReplyDelete
  2. Abe,

    Sedih dengar pe-ei puok-puok nih. Kalah lawan dalam pemilihan dio cari kot lain pulok.

    Sebenarnya inilah calon yang paling sesuai untuk duduk dalam MT Umno bukan ustaz kazim.

    ReplyDelete
  3. Harun..harun...sebelum pilihan raya dan selepas pilihanraya macam tu juga perangai hang...tu yang PAS kalah banyak....kalau bukan Mat Sabu ,sampai sekarang dengar ceramah PAS dalam hutan pisang,kebun getah,kebun kelapa sawit lagi.Cuba ingat balik sejarah...la ni...dalam dewan...padang awam...harap hang...

    ReplyDelete

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa