Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Monday, June 9, 2014

Mahal Tapi Aku Takleh Nak Makan......

Anak aku ajak ke sini.......Tony Roma's Pavillion dan......
Kononnya aku orderlah rusuk kambing kerana nampak sedap
Tapi tengok satu meja tu ada hidangan arak......
dan aku teringatkan halal-haram........ langsung aku tak leh makan

8 comments:

  1. Tuan..
    Nama premisnya pun ada melambangkan unsur-unsur HARAM..

    ReplyDelete
  2. dah tahu ada unsur unsur haram mengapa masuk juga.

    ReplyDelete
  3. Anon 6:03

    Sebelumnya saya tak pulak ada rasa was-was sebab tengok ramai yang bertudung masuk dan makan kat situ.

    Dah masuk baru tercari-cari logo halal. Dah nampak pulak hidangan arak di meja yang Mat Saleh duduk dan makan di situ.

    Lansung selera hilang dan liur pun menolak!

    ReplyDelete
  4. Bagus Tuan.. Sebaiknya elakkan makan dikedai begitu.

    ReplyDelete
  5. Gambar bawah tu sebelum order atau dash selesai makan?

    ReplyDelete
  6. Sdr. XUMNO

    Oooh.....kat bawah tuggu makanan sampai. Ikutkan hati memang nak ajak keluar jer....tapi mandangkan anak saya sedang mengadungkan anak pertama dan lapan bulan pula, tak jadilah ikutkan persaan sendiri. Anak sayalah yang ambil gambar ni. yang lelaki sebelah isteri saya tu menantu. Ungku Mohad. Zulkifli

    ReplyDelete
  7. Tuan; Ingat pesan Allah ...,
    "Jika engkau mengikut orang banyak pasti engkau akan sesat".
    Tenguk ramai orang pakai tudung makan, saya tanpa ragupun makan sama.Ungkapan dan ikutan begini bahaya.Tudung satu posisi lain dengan keilmuan.Tuan percaya atau setuju tak dengan saya; ada orang pakai tudung tidak solat, memfitnah dan menolak hudud.
    Tuan sedia maklum, sesebuah restoran itu; polisi kewangan dipegang oleh taukeh.Beli ayam dan apa apapun pasti dia beli kepada pembekal atau pekedai sebangsa dengannya kerana dapat harga murah.Agak agak ayamnya halal.Hal hal begini tak payah panggil JAKIM.Kerana hak menghalal dan mengharam ini bukan hak JAKIM.Hak individu Islam.Hal sebegini adalah salah satu faktor umat Islam diperkotak katikkan mereka yang bukan Islam.Terima kasih.

    ReplyDelete
  8. orang bertudung sekarang ni fesyen jer Tuan... Faarreeedddaaa tu tengoklah..

    ReplyDelete

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa