Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Tuesday, November 3, 2015

Habis penjuru dah nak konar puak-puak ni........

Dengan berkecualinya PAS dlm menyokong atau menolak bajet yg dibentangkan oleh Najib membawa maksud....setuju pun tidak dan sokong pun tidak.

Kali pertama dalam sejarah Parlimen Malaysia mempunyai sebuah parti yg  tiada pendirian telah menzahirkan sikapnya.

Jika PAS berasaskan Islam,apakah Islam mengajar umatnya agar tidak berpendirian?

Apa message PAS kepada rakyat dgn bertindak sebegini?

.....Jelas, PAS telah tidak menentang GST.....1MDB....Kenaikan Tol....kenaikkan barangan pengguna.....juga kesempitan ekonomi rakyat!

Jika inilah sikap PAS, Apa lagi yg rakyat nak harapkan kepada PAS yg tarafnya...pembangkang pun tidak.....pemerintah jauh sekali....Sekadar parti tindih diBALAK perasan Penasihat UMNO....

NYAMUK MENGGIGIT

Nik Abduh perjelas kenapa tak akan undi tolak bajet

Seramai 14 orang anggota parlimen PAS tidak akan terlibat dalam undian penerimaan belanjawan 2016 susulan pendekatan baru kerjasama parti itu dengan BN, kata Nik Abduh Nik Abdul Aziz.

Ketua pemuda PAS itu berkata walaupun PAS mentang beberapa perkara seperti cukai barangan dan perkhidmatan (GST), belanjawan itu masih mempunyai kebaikan untuk rakyat.
“PAS berbuat keputusan untuk berkecuali. Kita mengkritik beberapa perkara yang besar dalam bajet tersebut.
“Dan kita juga menyokong beberapa benda baru yang dibawa oleh kerajaan.
“Bajet ini memang asalnya dibuat untuk kebaikan rakyat Malaysia. Jadi kita berkecualilah,” katanya.
Nik Abduh bagaimanapun berkata wakil PAS akan terlibat membahaskan belanjawan itu.
Beliau juga bersetuju dengan pandangan pembangkang lain bahawa belanjawan itu menguntungkan Najib dan kerajaan BN.
Beliau diminta mengulas kenyataan Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang bahawa PAS berkecuali dalam cadangan penolakan usul Bajet 2016 yang dibentangkan Najib pada 23 Oktober lalu.
Hadi dilapor berkata PAS tidak “tidak akan undi bagi pembangkang secara mutlak” kerana menyokong perkara-perkara positif untuk rakyat

27 comments:

  1. Buang mada ja undi pas..nyesal aku

    ReplyDelete
  2. Apa yang telah dikatakan oleh Nik Abduh itu menyerlahkan IQ kewanrosliannya.

    ReplyDelete
  3. langsung tiada karisma Allahyarham TGNA pada nik beduh. inilah akibatnya bila berpresideng kang tuang aji pil kuder.

    ReplyDelete
  4. Blogger pukimak haramjaddah sial makan duit lendir nieh, sekali tengok gambar pakai baju melayu biru pakai songkok macam UMNO..\\

    Pukimak Blogger Sial Haramjaddah nie menyamar rupanyer

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahahahahaha......apa nko memaki orang ni labu? Apa taraf le pemikiran nko. Mana hujah2nya. Kalau xsetuju dgn tuan blog pasal artikel ini, xsetujunya dimana? Sepatutnya macamana?

      Delete
    2. Maki hamun ni ratib terbaru dari walaun hasil ajaran presideng kluk klek dan U-turn!

      Delete
    3. Kaaah kah kah. Lebai PAS dah habis hujah le tu.. huhuuu..

      Delete
  5. Anon 1:45am
    Syabas, anda telah mempamerkan akhlak serta kesantunan bahasa hasil ajaran ibu dan bapa anda. Kipidap...

    ReplyDelete
  6. Berdasarkan gaya bahasa serta isi maksud komen oleh anon 1:45AM di atas, jika dia hendak dikatakan macai;

    PKR....tak mungkin,
    DAP....tak mungkin,
    PKR....tak mungkin,
    UMNO...tak mungkin,
    PAN....tak mungkin,
    MCA....tak mungkin,
    MIC....tak mungkin,
    Lain2 komponen BN...juga tidak mungkin,
    Bebas..tentu sekali tak mungkin,
    PAS....berpandukan tingkah laku bakal ketua penasihat UMNO tu, ada kemungkinan yang besar sekali.

    Jika hendak dibuat rumusan, pejam mata pun sudah boleh tahu dia tu macai parti yang mana satu.

    ReplyDelete
  7. Kemana PAS hendak dibawa Haji Hadi and The Gang selepas kematian TGNA?

    Ke LONGKANG jawabnya!

    Berpolitik ala Bangang wal ke kebengonganlah puak2 tuh!

    ReplyDelete
  8. Budget baru ni sgt menyesakkan rakyat terutama yg tinggal di bandar2 besar.. Kawe sanggup balik kampung utk undi demo tp akhirnyo tokleh harap langsung...semoga ini menjadi penggal terakhir Nik Abduh sbg MP Pasir Mas.. malu kawe ada MP gini..Tq 4ever.

    ReplyDelete
  9. Kah kah kah...macai PAS atau PASchai sudah menunjukkan rupa sebenar mereka yang saling tak ubah perangai macam macai UMNO. Bila takdak hujjah, bila pekung ketua2 mereka dah di dedahkan dan apabila tak dapat nak "cover up" maka mereka seperti macai UMNO akan menggunakan kata2 lucah, caci dan maki. PAS kan menggantikan UMNO? Of course! Tengok sahaja pimpinan PAS yang mesra Najib dan PASchai2 yang mengaku penyokong "ulamak" tetapi perangai mengalahkan samseng dan penyangak2 UMNO.

    Inilah dia penjelmaan pepatah baru orang melayu "bila ulamak kencing berdiri, PASchai2 kencing berlari". Ulamak PAS caci dan label seteru dengan jebon, parasit, sekular, agen DAP, Babi sementara anak2 didik mereka yang mengaku sebagai "penyokong ulamak" mencaci orang dengan kata2 lucah, kesat serta biadap lagi kurang ajar. Tang mana Islamnya ulamak2 dan pencacai2 PAS ni? Kat Serban ka? Jubah ka? Akhlak ka? atau topeng aje? Yang penting duit masyukkk....islam ke, akhlak ke, semua belakang kira!

    Nick.
    Cape Tiger.

    ReplyDelete
  10. Admin .jangan marah anon 1.45 ini .kerana jiwanya sudah rosak.otaknya otak assobiah.matanya sudah kelabu ,telanganya sudah mula ppekak.lidahnya hampir bercabang,sikap dirinya melihat yang lain semuanya hina.dia fikir dia islam yang betul ,CUBA perhatikan tulisanya .inilah bahasa dalam tulisaan dan sekiranya dihambur dengan kata2 lagi teruk .ini semua tarbiah yang diajar dalam jemaah Pas sekarang dan di mulai dengan bahasa Hadi.Kesian dia ,kita doakan semoga dia sempat bertaubat.Saudara ampunkan kesilapan dia anda dapat pahal dari dia walaupun mungkin pahalanya ada sedikit TETAPI yang penting segala dosa admin akan menerjah masuk kedalam jiwanya yang akan menjadikan dai semakin ganas seperti taliban.

    ReplyDelete
  11. Kpd anon 1:45 am, semoga Allah lembutkan hati kamu dari mengeluarkan kata hinaan kpd org lain. Sesungguhnya jika hinaan itu tidak benar, ditakuti penghinaan itu akan kembali kpd org yg menghina. Nauzubillah.........

    ReplyDelete
  12. Anon 1.38,Jangan kita heran Abdoh tidak ada sesdikit pun karisma TGNA kerana diadalm al quran pun ada.cerita anak nabi Noh .mengapa anaknya tidak mengikut ayahnya seorang Nabi.begitu.jadi biarkan abdoh dengan jubah dan jiwa Umnonya.

    ReplyDelete
  13. kuh kuh kua,
    PAS bukan parti Pak Ke' (sesumpah), tapi ketua pemuda pas jadikan pas parti pak ke'.
    menyesal aku undi nik abduh di Pasir Mas.

    ReplyDelete
  14. Si Anon yang komen pukol 1:45am ni sah penyokong tegar, penyokong sejati PAS sanggop berkorban nyawa demi Haji Hadi. Bagi mamat ni, Haji Hadi kesayangan dia tu maksum le... Rasanya kalau Haji Hadi suruh dia makan t**k pun sanggop ni!! Ada juga rupenya makhluk macam ni yerr...

    ReplyDelete
  15. Anon 1.45am
    Knapelah tulis macam ni ?? Bukan mlayu ke ? Bukan Islam ke ? Kita dididik Ugama supaya berbudi, bersopan dan semuanya yang baik. Dan kita akan di pertanggungjawab di akhirat nanti diatas apa yang kita cakap dan buat.

    ReplyDelete
  16. wan rosli apa kabar? saja tanya, jangan marah.
    anonymous 1.45am, kepala dah masuk air ke pagi2 ni? ke memang macam ni perangai pengikut tuang presideng... kang kang kang

    ReplyDelete
  17. ANON 1:45AM..APA LAH PENYAKIT SIAL,PAGI 2 MAKI ORG.AKU AGAK BAPA HANG YAHUDI, MAK HANG NASRANI KOT..TOYA! HANG PUN KELUAQ KOT LUBANG TU LAA...ASTAQFIRULLAH!

    ReplyDelete
  18. Sang Anon yg komen jam 1:45am ni soheh ahli atau penyokong taksub PAS. Weh.. sekolah dulu, habis sampai darjah enam tak? Ker kantoi darjah tiga lagi terus berhenti sekolah. Sayang sangat dia dengan Hadi Awang tu yer.. parti PAS macam agama dia. Si Hadi tu pulak, maksum le kononnya. Mamat ni, kalau Hadi Awang suruh makan t**k pun sanggup di telannya... Tak sangka, ada juga makhluk ciptaan Tuhan macam dia ni

    ReplyDelete
  19. assalam semua.

    Tak ada gunanya marah kepada anon 1:45 AM kerana kita bukan dari golongannya. Bukan otak bertarafnya......terlebih wala' pil kuda kot?

    Jadi tak payahlah layan......terover talbiah dari Hadi!

    ReplyDelete
  20. Ini baru betul 'BAS EKPRES YANG TAK ADA HALA TUJU' kata tuan presideng..

    ReplyDelete
  21. Ini baru betul 'BAS EKPRES YANG TAK ADA HALA TUJU' kata tuan presideng..

    ReplyDelete
  22. Masing2 dari pas dah jadi biawak tunggangan umno..

    ReplyDelete
  23. Budak Bahalol ada MASYOOKKKKKKKK !!!!!!

    Boleh pakai Range Rover Sport baru macam RAJA RAJAGOPAL

    ReplyDelete

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa