Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Friday, November 13, 2015

Ini kerja Jamil Khir dan Najib?

Wanita UMNO dan keluarga dilantik dalam YaPEIM oleh Najib

 | November 12, 2015
Pelantikan terbabit dibuat oleh Najib selepas mendapat nasihat Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datu Seri Jamil Khir Baharom.
akmal-nasir,jamil
PETALING JAYA: National Oversight and Whistleblowers (NOW) mendedahkan pemimpin Wanita UMNO Kelantan dan keluarganya dilantik di Yayasan Pembangunan Ekonomi Islam Malaysia (YaPEIM) oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak atas nasihat Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Jamil Khir Baharom.
Pengarahnya, Akmal Nasir menyatakan perkara itu disahkan menerusi surat pelantikan Lembaga Pemegang Amanah YaPEIM bertarikh 30 Julai 2013 bagi tempoh pelantikan 1 Januari 2014 hingga 31 Disember 2016.
Katanya,  menjadi persoalan  jika Jamil bersedia mengaku kemungkinan wujud pecah amanah, ketirisan dan salah guna kedudukan di YaPEIM.
“Beliau (Jamil Khir) merupakan Menteri yang bertanggungjawab dan keseluruhan Lembaga Pemegang Amanah dilantik atas nasihat beliau.
“Adakah beliau berani mendesak Datuk Seri Najib Razak untuk memecat kedua-kedua individu tersebut dan ahli keluarga mereka daripada semua jawatan di YaPEIM termasuk kedudukan dalam Lembaga Pemegang Amanah YaPEIM untuk menghentikan ketirisan yang berlaku di agensi berkenaan?,” soalnya menerusi kenyataan pada Khamis.
Dalam pada itu, Akmal turut mempersoalkan jika Jamil juga menerima manfaat daripada YaPEIM berhubung perkara terbabit sedangkan sumbangan derma orang ramai daripada agensi itu dijana menerusi potongan gaji bulanan dan diuruskan untuk tujuan amal jariah serta membantu orang yang di dalam kesusahan.
Sebelum ini, NOW menyenaraikan beberapa dakwaan berhubung dana YaPEIM antaranya digunakan untuk Pilihan Raya Kecil (PRK) Rompin pada Mei lalu.
Bukan itu sahaja, NOW juga mendedahkan bahawa jumlah elaun yang diterima pemimpin Wanita UMNO Kelantan dan keluarganya di YaPEIM mencecah hampir RM1 juta setahun.

1 comment:

  1. Sorang REKOMEN

    Sorang LULUS

    Dua Dua Pau Pau Pau

    Mat Kampau !!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Ada BILYON BILYON OK

    ReplyDelete

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa