Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Friday, June 10, 2016

Wajah sebenar "Barua"

SIAPAKAH YG MENJADI "BARUA" POLITIK SEBENARNYA..?

PAS dalam Pilihanraya Kecil.

JUNE 9, 2016 / UNKNOWN SOLDIER

Dua PRK sudah menampakan kegagalan PAS menawarkan agenda membangunkan negara. Sebaliknya, PAS mengajak orang bersengketa dengan DAP yang mewakili kaum Cina. Apa yang sebenarnya telah dilakukan oleh DAP kepada PAS dan orang Melayu?

Kadang2 kita nak ketawa dengan gelagat ustaz2 PAS. Dulu UMNO tuduh PAS barua DAP. Sekarang PAS yang tuduh Amanah barua DAP.  agaknya, pemimpin PAS dan Amanah semua nya orang yang terencat akal boleh dibudak budakkan oleh DAP.

Adakah DAP merampas kepentingan ekonomi Melayu atau UMNO yang pajakkan kepada Cina? Adakah Kit Siang menerima derma RM2.6 billlion? Adakah dia yang mengambil wang RM42 juta dari SRC? Adakah dia yang menjadikan 1MDB ATM peribadi? Adakah DAP merembat dana orang melayu islam yg berjumlah RM 53 billion?

Adakah PAS melakukan ini kerana mahu menyembunyikan kegagalan dan kelemahan nya sendiri? Apa yang ia dapat dan mampu buat ialah jaja agama. Kenapa ia mahu bersekongkol dengan UMNO yang melakukan kemungkaran merata rata, rasuah, salah guna kuasa, menggunakan undang2 draconian menekan rakyat? Apa yang PAS sudah dan sedang lakukan sebenarnya?

Ustaz yang cakap mengenai ethnic cleansing itu faham atau tidak konsep tersebut? Sebelum ini saya sudah pun tanya- keadaan orang Melayu yang tercorot dalam negeri2 yang dikuasai oleh Melayu/islam itu bagaimana? Adakah itu bermaksud Melayu di ethnic cleansingkan oleh pemerintah dari bangsa mereka sendiri? Cuba jawab ya sheikh.

Sekarang ini PAS hanya jadi barua kepada UMNO memecah belah suara rakyat yang mahu menukar kerajaan Najib. Ini bermaka PAS menyebelahi golongan penindas, pesalah, pencuri wang rakyat, perasuah, dan sebagainya.

Parti macam PAS inilah yang menyebabkan negara kia menduduki tempat ke 33 dalam Islamiciy ranking. Singapura yang bukan diperintah oleh pemimpin Melayu dan Islam menduduki tempat ke 7. Sebab kaum muslimin nya diberi kekebasan untuk memikul tanggung jawab yang sepatutnya dipikul sendiri. Mereka tidak bergantung harap kepada pemerintah atau meletakkan tanggung jawab yang patut ada pada tengkuk mereka sendiri ke atas pihak kerejaan.

Parti macam PAS dan UMNO lah yang telah menyebabkan Islam dirampas oleh pemimpin yang korap, ulamak2 upahan dan kumpulan2 pendesak lain untuk mensahihkan pemerintahan mereka. Dan pemerintahan ini dicirikan dengan pemusnahan prinsip memerintah ikut undang2 dan kerajaan yang mewakili suara rakyat. Suara yang mereka wakili ialah kepentingan golongan terpilih.

Golongan ulamak upahan dan parti pembelot rakyat macam PAS lah yang memanjangkan hayat kerajaan Najib yang menghisap darah rakyat. Mereka bersembunyi dibelakang agama dan bangsa.

PAS mengulangi pembohongan dan pendustaan bahawa jika Amanah menang maka DAP akan berkuasa. Dan bila DAP berkuasa mereka akan menghapuskan keistimewan orang Melayu, Islam dan raja2 melayu. PAS ini sangka politisyen Amanah half past six seperti kebanyakan pemimpin mereka? Tolonglah nasihat pemimpin enta- lain kali hendak tengok filem porno pay per view dalam hotel, jangan suruh bill enta dibayar oleh orang lain.

Adakah mereka ini buta atau otak tak center?. DAP dalam parliment hanya ada 37 kerusi. Kalau mereka menang 50 kerusi pun, mereka tidak dapat memerintah kerajaan persekutuan. Kerana untuk membentuk kerajaan , jumlah kerusi minima yang mesti dimenangi ialah 112. Ini bermakana DAP kalau mahu bentuk kerajaan persekutuan mesti bergabung dan berkerjasama dengan parti2 melayu yang lain. Dengan kerenah PAS yang macam ada wayar terputus dalam kepala, siapa yang hendak berkawan dengan nya?

Dalam tahun 2015, penduduk Melayu akan berjumlah sekitar 85% dari penduduk Malaysia. Bagaimana dalam keadaan bangsa Cina mengecil, DAP boleh menguasai pemerintahan?

Struktur agihan kuasa dari atas sampai ke JKKK berada dalam tangan orang Melayu. Penjawat awam- 95% orang Melayu. Tentera dan Polis- hampir 98% Melayu. Sultan2 semua Melayu. MB dalam negeri yang dikuasai UMNO ialah melayu dan perlembagaan negeri yang beraja memestikan MB mesti Melayu.SU kerajaan semua Melayu- ribuan DO – semua nya Melayu.

Dalam penyusunan kuasa Melayu sebegini, bagaimana DAP boleh merampas kuasa dari orang Melayu? Struktur kuasa sudah pun di Melayukan.

Inilah dusta yang dijalankan oleh PAS untuk membantu mengekalkan sebuah keraaan yang rasuah, tidak amanah, tidak boleh dipercayai, mencuri wang rakyat, membazir, menguasai  ekonomi untuk kumpulan terpilih.

Inilah politik yang diidamkan oleh PAS. Matlamat menjadikan Islam itu pedoman hidup sudah hilang...

#fromgroupwhatsapp

Teuku Zacharyah Iskandar

3 comments:

  1. Replies
    1. Abang house trading marah kat PAN ye.. Jangan marah bang. Abang takut BN kalah dalam PRU14 nanti ke. Musnah la harapan Ustaz2 Abang dalam pas pis pus nak jadi menteri kalau BN/UMNO kalah ye bang house. Abang pun tak boleh la jadi pencacai tua angkat najis UMNO ye...kihkihkihkih.

      Delete
    2. House trading...mungkin anak tak ada bapa pasal tu tak ada orang ajar budibahasa..kesian.

      Delete

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa