Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Tuesday, December 1, 2015

Merapu: Harapkan aura arwah ayah, di mana aura kau sendiri, MB dan TBM Kelantan?

Aku nak letak gambar kau kat sini pun, aku bimbang orang tanak tengok dan tanak baca!

Aura Tok Guru, kekalkan kerajaan Kelantan
WARTAWAN SINAR HARIAN
30 NOVEMBER 2015

KOTA BHARU - Rakyat Kelantan sesekali tidak akan membenarkan kerajaan Pas tumbang, tegas anak kepada Allahyarham Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat, Nik Abduh Nik Abdul Aziz.

Ketua Pemuda Pas itu berkata, masih ramai pejuang Pas khususnya anak murid Allahyarham ayahnya yang masih istiqamah dan akan memastikan kerajaan ini kekal.

"Ada puluhan ribu murid Tok Guru sedia dan istiqamah menggalas tugas pertahankan Kelantan.

"Rakyat Kelantan tahu Pas adalah lebih baik dari Umno,"katanya kepada Sinar Harian.

Beliau berkata demikian sebagai mengulas kenyataan Pengerusi Umno Kelantan, Datuk Seri Mustapa Mohamed yang yakin parti itu akan  menumbangkan kerajaan Pas Kelantan dalam PRU14.

Mustapa menyatakan ketiadaan Nik Abdul Aziz dan masalah dalaman Pas antara faktor menyumbang Umno boleh kembali menerajui negeri ini.

Nik Abduh yang juga ahli Parlimen Pas Mas berkata, adalah lebih baik Umno hanya menjadi pembangkang yang baik di negeri.

"Jika mereka menang beberapa kerusi, jadilah pembangkang yang berkesan," katanya.

Nik Abduh selepas PRU13 dalam analisisnya menyatakan Pas Kelantan perlu keluar dari mengharapkan aura Tok Guru dalam mengekalkan kerajaan negeri.

Dalam pilihanraya itu, Umno berjaya memperoleh 12 kerusi, sekaligus dianggap antara pencapaian terbaik parti itu di negeri ini.

8 comments:

  1. Alhamdulillah .. nik abduh tidsk lari meninggalkn parti spt ayahandanya.. maka tidaklah lbeliau melanggar baiah dan harta wakaf.. tidak spt anak2 bekas kepimpinan tertinggi dari penang dan kedah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tula modal hang..
      Dap,langgar baiah,harta wakaf,
      Jwpn jenuh dah org bagi,tapi hg duk bengong juga siang mlm..
      Nik beduh ni bkn tumpang aura ayahnya,,
      Dia jual nama

      Delete
  2. Woii nik bedoh.mu kaba ke ? ....
    Atau mu berada dlm dunia ilusi diulik fantasi kefanaan ciptaan pihak kebiruan ? Rata-rata ore kelante sudah membenci particai mu. Meluat tengok gelagak dan "kementaan" pimpinan negeri dibawah mat yaacob. Mu kena kaba senario dan situasi politik semasa tidak memihak kpd pascai lg. Ore spt aku -penjawat awam sudah menilai, mu cuma menjaja agama. Dulu aku boleh bersabar dgn kkurangan dan kesusahan negeri ttp disebalik kemiskinan puok mu sendiri "behe" balak. Mu turun ceramah ke kampung dgn isu hudud . Ternganga ore kampung suko sedang mu sendiri tahu tuang presideng ponteng apatah lg nak bentang. Aku nak tanya mu nik bedoh ... apa yg kamu buat unt parlimen pasir mas. Tunggu mu mampus trek ni kalau tanding di situ !!!!

    ReplyDelete
  3. Nik BODOH nak cari makan , biasa lah

    Ekonomi sudah jatuh , susah bebudak BODOH nak dapat kerja , cakap omputeh macam GAGAK pulak lagi lah susah.

    Kesian lah pada nya.

    ReplyDelete
  4. Nik Abodoh yg tersangat bodoh.Kalu mung bukan anak TGNA Ketua Pemuda Cawangan kampung aku pun mung tok layak.Baik mung dok diam2 sebab setiap kali mung nyalak terserlahlah kebodohan mung.Tak malu ko politik jual nama ayah?Biar reti malu gak.

    ReplyDelete
  5. Ada org blkng tabir ank seorg bekas exco yg jd mastermind pd pas n nik abduh...khabarnya mereka saling mengenali n bljr bersama di india n pakistan suatu tika dulu...org bachok..btul ker...dgr khabarnya nik abduh patuh pd ank exo ni...n banjir di kelantan adalah silap pas join dfn unno...jd nmusibah dtg...begini la kwn dgr dr sepupu kwn org bachok

    ReplyDelete
  6. Bnyak sngat buat andaian syok sendiri nih..

    ReplyDelete
  7. Yg penting kita ahli2 pas tetap istiqamah dgn perjuangan islam.. jgn langgar itu dan ini..

    ReplyDelete

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa