Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Monday, December 28, 2015

Undur diri: Inilah cara terbaik menjaga maruah!

Undur sebelum dipecat adalah jalan terbaik

Van Gaal beri bayangan undur diri
WARTAWAN SINAR HARIAN - 28 DISEMBER 2015
Van Gaal melambai kepada penyokong Red Devils selepas aksi menentang Stoke City di Stadium Britannia.

KEKALAHAN kali kelima dicatat Manchester United musim ini memberi bayangan kedudukan Louis van Gaal sebagai pengurus The Red Devils dalam situasi tidak menentu.

Pada perlawanan Liga Perdana Inggeris (EPL) di Stadium Britannia malam kelmarin, Manchester United tumbang 0-2  kepada Stoke City.

Jaringan pemain rumah disumbangkan Bojan Krkic dan Marko Arnautovic walaupun United dilihat cuba bangkit dengan mempamerkan aksi lebih agresif pada babak kedua namun belum cukup mengubah keputusan permainan.

"Memang nampak lebih sukar kerana orang luar melihat saya berdasarkan empat kali kalah sebelum ini.

"Ramai media mengkritik saya dan saya perlu telan hakikat. Kelab tidak perlu memecat saya, mungkin  saya akan lakukannya sendiri (undur diri)," kata bekas pengendali Barcelona dan Bayern Munich itu.

Bekas juara 20 kali itu kini jatuh ke tangga keenam EPL dan terkeluar daripada kelompok empat pasukan terbaik liga.

Pencapaian United juga dilihat hambar apabila mengharungi tujuh perlawanan tanpa kemenangan yang turut menyaksikan mereka tersingkir dalam saingan Liga Juara-Juara serta mudah ditewaskan Bournemouth, Norwich City dan terbaru, Stoke City.

No comments:

Post a Comment

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa