Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Sunday, December 27, 2015

Dua pemimpin sudah serasi: Tunggu apa lagi, nikah jerlah!

Kerjasama Umno-PAS : Dua pemimpin sudah ada keserasian?

Timbalan Perdana Menteri  Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi
Timbalan Perdana Menteri Datuk Seri Ahmad Zahid HamidiTimbalan Perdana Menteri Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi melahirkan keyakinan bahawa sudah wujud keserasian dalam pemimpin Umno dan PAS, namun masih terlalu awal untuk menyatakan kerjasama kedua-dua parti itu secara formal.
Beliau yang juga Naib Presiden Umno berkata usahasama dan perpaduan kedua-dua parti itu sejak kebelakangan ini adalah sesuatu yang menggalakkan dan ikatan tahaluf siyasi boleh terjalin andainya ada persefahaman yang termeterai.
"Pada masa ini seperti mana yang saya pernah nyatakan dalam media massa yang lalu bahawa terlalu awal untuk saya mengatakan bahawa kerjasama ini dibuat secara formal melalui pendekatan ikatan politik secara berorganisasi.
"Saya melahirkan keyakinan bahawa ada keserasian sudah wujud dalam pemimpin Umno dan PAS walaupun ada kedengaran suara-suara yang menolak daripada PAS," katanya dalam kenyataan di Kuala Lumpur, malam semalam.
Katanya Umno mengamalkan sikap terbuka, namun parti itu perlu mengambil kira pandangan rakan-rakan dalam BN dan menilai unsur kerjasama dari sudut penerimaan parti-parti komponen BN.
Ahmad Zahid turut menafikan beliau mengeluarkan kenyataan kononnya Majlis Syura Ulama PAS mahu supaya setiap anggota parti PAS akur dengan kerjasama Umno dan PAS.
"Seperti mana kenyataan awal saya menyatakan bahawa belum ada lagi sebarang kerjasama formal dibentuk antara Umno dan PAS termasuklah sebarang surat rasmi daripada Umno berhubung kerjasama dengan parti PAS.
"Moga sebarang kekhilafan dalam laporan berita Sinar Harian bertarikh 26 Dis 2015 (Sabtu) ditafsirkan semula secara berhemah dalam memperbetulkan persepsi pembaca mengenai kerjasama Umno-PAS, katanya.
Malah Ahmad Zahid berkata melalui temu bual dengan akhbar Mingguan Malaysia yang disiarkan pada 20 Dis lepas, beliau secara jelas juga menyatakan bahawa parti PAS mempunyai sistem syura yang kuat, maka suara-suara yang tidak setuju ini akan bersetuju pada akhirnya.
"Secara prinsipnya, marilah kita berpegang kepada firman Allah SWT dalam surah Al-I’Imran ayat 103 yang jelas membawa maksud supaya kita berpegang kepada tali Allah supaya tidak berpecah-belah," katanya.

1 comment:

  1. Bercantum dlm satu jemaah.. Mursidul al azharkan dah ada .. So sudah bagus .. Kedua dua tu nak melayu dan islam.. Tp kedua dua perompak besar .. Sekor tukang curi 2.6 billion.. Sorgang lagi bersetuju anak buahnya meromapak balak rakyat kelantan.. Zaman asri berulang... He he he...

    ReplyDelete

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa