Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Monday, February 13, 2017

Senang sungguh melabel orang ye?

PAS dah jadi parti label. 
Pemimpinnya bermulut cabul senang-senang jer melabel orang yang tak sebulu dengan mereka

'Anda penyokong Ahok jika tidak hadir himpunan RUU 355'
12 Februari 2017 | ARIF ATAN
Razman Zakaria

Dalam tempoh 24 jam sepanjang hari ini, tiga kali Pesuruhjaya Pas Perak, Razman Zakaria di status Facebook beliau mengaitkan pihak yang dianggapnya menentang himpunan Rang Undang-Undang (RUU) 355 dengan Gabenor Jakarta, Basuki Tjahja Purnama atau ‘Ahok’.

"Kalau anda tidak turun ke Padang Merbok pd 18/2/17 Anda penyokong Ahok," ujarnya merujuk kepada satu-satunya Gabenor dari keturunan Cina dan beragama Kristian pertama mentadbir Jakarta dalam tempoh lebih 50 tahun itu yang kemudiannya didakwa menghina al-Quran.

Bagaimanapun, semakan Malaysia Dateline setakat pukul 7 petang hari ini mendapati, rata-rata pengguna di media sosial mengkritik Razman termasuk mengaitkan tindakan Pas mengadakan himpunan itu sebagai memulihkan imej parti tersebut selepas dibohongi Umno-BN.

Terdahulu, Razman juga memuat status Facebook yang menyebut tentang reaksi "parti serpihan Ahok" apabila "big brother" dikatakan menerima dana dari Israel.

"Hairan juga parti serpihan Ahok bila big brother dituduh terima duit Israel relax jer. Israel musuh Islam," ujarnya yang pernah bekerja di Jabatan Kastam Diraja Malaysia itu.

Bahkan dalam status yang melampirkan lapan "Peraturan dan Arahan Am Peserta Himpunan 355", beliau menulis, "Turun dengan berhemah. Tarikh (?) membezakan Melayu yang sokong Ahok," katanya lagi.

Dalam perkembangan berkaitan, pihak sekretariat himpunan di Padang Merbok itu dikatakan telah menyediakan 500 pemantau khas bagi mengawal dan merakam sebarang gerakan yang mencurigakan.

Ahok yang dikenali kerana lantang bersuara dan dilantik sebagai Gabenor Jakarta pada 2014 itu kini mempertahankan jawatannya pada Pilihan Raya Ketua Daerah (Pilkada) 15 Februari ini.

Beliau akan bertanding atas sokongan parti PDI-P pimpinan bekas presiden Megawati Soekarnoputri, Golkar dan Nasdem dengan menerima tentangan daripada dua pasangan yang bertanding atas dua lagi gabungan parti politik iaitu pasangan Anies Bsawedan-Sandiaga Uno dan Agus Harimurti Yudhoyono-Sylviana Murni.

Tahun lalu, Ahok dituduh menghina agama Islam ekoran mengaitkan lawannya menggunakan ayat 51 surah al-Maidah ketika berkempen di Pulau Seribu, Oktober pada Pilihan Raya Gabenor.

Ucapan beliau yang sebenarnya telah disunting pihak tertentu menjadi tular sehingga mencetuskan demonstrasi mega melibatkan ratusan ribu penganut Islam dengan tema "Aksi Bela Islam" pada 4 November tahun lalu.

Bagaimanapun, Ahok berkata, beliau telah difitnah serta tidak bermaksud untuk menghina ayat suci al-Quran dan meminta maaf kepada seluruh umat Islam jika kata-katanya itu telah disalah tafsir.

2 comments:

  1. Dok sibuk Ahok tapi sampai sekarang tak saman-saman SR, sekarang ada peluang saman Husam, kami sedang menunggu.

    ReplyDelete
  2. Pemimpin2 pas yg mcm ni buat aku benci kpd pas. Dulu aku sokong

    ReplyDelete

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa