Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Saturday, February 25, 2017

Siapa Pengkhianat Negara?

DAP, HUSAM DAN AMANAH DAN KEADILAN DAN PSM Dan Najib Razak siapa Pengkhianat Negara

SEMUA ISU DAP. HUSAM DAN RAKAN PH

Semua isu-isu yang timbul sejak Dato' Seri Najib menjadi Perdana Menteri dan Menteri Kewangan tidak melibatkan Dap. Husam Dan Rakan ph

Apakah isu-isu tersebut?

1. Dap. Husam dan rakan ph tidak mencadang atau menyokong pengenalan GST yang membebankan rakyat jelata.

2.Dap.Husam Dan Rakan Ph tidak mencadang atau menyokong keputusan menghapuskan subsidi sehingga naik harga barang dan toll.

3.Dap.Husam dan Rakan Ph tidak mencadang atau menyokong kenaikan harga minyak petrol dan diesel.

4.Dap .husam Dan rakan  ph tidak pernah bersetuju untuk menggunakan wang KWAP untuk melabur dalam perniagaan atau perusahaan yang tidak menguntungkan.

5.Dap.husam Dan Rakan Ph tidak pernah dirundingi untuk menukar surat hak-milik tanah peneroka Felda yang sangat bernilai dan tidak turun harganya dengan sijil saham yang tidak menentu harganya dan kini harga sahamnya merudum turun kerana dilanda kerugian.

6. Dap. Husam tidak pernah menjadi perajurit dalam angkatan tentera dan tidak tahu menahu mengenai Lembaga Tabung Angkatan Tentera; beliau tidak terlibat dalam keputusan menggunakan wang tabung LTAT untuk membiayai projek yang tidak menguntungkan.

7. Lim Kit Siang tidak pernah pinjam duit Mara untuk berniaga atau sebagai biasiswa waktu beliau belajar; beliau juga tidak pernah merestui penyelewengan yang kini dikatakan berlaku dalam MARA.

8. Lim Kit Siang belum memeluk ugama Islam dan beliau tidak pun tahu mengenai salahguna wang Lembaga Urusan dan Tabung Haji untuk pelaburan yang merugikan.

9. Lim Kit Siang, kerana belum memeluk ugama Islam, tidak pernah membayar zakat itulah sebabnya dia tidak tahu bahawa pejabat ugama mengadakan lawatan ke Paris sebagai salah satu acara dalam 'Kursus Pernikahan'.

10. lim kit Sing bukan seorang Melayu/Bumiputera dan dia tidak merasa penderitaan, dan bukan sebab kepada penderitaan, maka biasiswa anak-anak Melayu dikurangkan jumlahnya oleh kerajaan.

11. Bukan Dap. Husam Dan rakan ph yang menamatkan khidmat Peguam Negara.

12. Bukan Dap. Husam Dan Raman ph yang menukar pegawai MACC kerana menyelidiki kes yang melibatkannya.

13. Bukan Dap. Husam Dan Raman ph yang mencadangkan dikenakan label OSA atas semua hasil penyelidikan atas sebarang salahlaku dalam apa jua syarikat, badan dan agensi kerajaan.

14. Bukan Dap. Husam Dan Rakan ph yang menghalang Bank Negara Malaysia dari mengambil tindakan atas penyelewengan dalam institusi kewangan dalam dan luar negara.

15. Bukan Dap. Husam Dan Raman ph yang mencadang untuk membeli kapal selam Scorpine; dan bukan dia yang suruh Sirul dan rakannya untuk membunuh Altantuya.

16.Bukan Dap .husam Rakan Ph yang suruh SPRM untuk menyelidik dan tangkap perasuah-perasuah kecil supaya perasuah yang lebih hebat kelihatan tidak rasuah.

17.Bukan Dap .husam Dan Rakan Ph yang mengarah media perdana supaya setiap hari mengutuk Tun Dr. Mahathir walaupun beliaulah yang telah mengharumkan negara Malaysia di zaman pemerintahannya selama 22 tahun menjadi Perdana Menteri.

18. Dap. Husam dan Raman ph tidak pernah terbabit dalam sebarang skandal seks.

19. Dap. Husam Dan Raman ph tidak pernah terlibat dalam sebarang skandal kewangan.

20.Dap .Husam dan Raman Ph tidak menjadi pengeluar filem lucah di Hollywood dengan memakan belanja wang yang disalurkan dari syarikat milik negara.

21.Dap.Husam Dan rakan ph tidak pernah melabur wang negara yang dicurinya di Singapura, Hongkong, New Zealand, Switzerland, United Kingdom, Amerika Syarikat dan namanya tidak pernah disebut sebagai penjenayah dalam mana jua mahkamah didunia.

22. Dap. Husam dan rakan Ph tidak pernah merancang untuk membawa 1.5 juta rakyat dari Bangladesh sehingga rakyat Bangladesh melebihi jumlah rakyat keturunan India yang ada dalam negara sekarang ini.

23.Dap.husam dan Raman ph juga bukan perancang untuk membenarkan ratusan ribu Cina dari negara Komunis China untuk membeli harta milik tetap (freehold) dan tinggal di negara ini.

24.Dap.Husam dan rakan Ph juga tidak boleh disalahkan jika harta-harta yang sangat bernilai seperti Lapangan Terbang Sungai Besi dijual kepada syarikat dari negara Komunis China.

25.Dap.Husam dan rakan Ph tidak boleh disalahkan jika kos pembangunan satu-satu projek, seperti keretapi di Pantai Timur dinaikkan harganya sehingga Negara terhutang sejumlah yang sukar untuk dibayar dari hasil projek berkenaan.

26.Dap.Husam dan Rakan Ph tidak bertanggungjawab, malah tidak tahu menahu mengenai penubuhan 1MDB; tidak pernah menjadi penasihat atau ahli lembaga pengarah, pegawai atau pekerjaa di 1MDB. Oleh itu, takutkah Datuk Zaid Ibrahim untuk berkawan dengan DAP.

Salahkah Tun Dr. Mahathir Mohamad untuk bergabung tenaga dengan Dap Dan Husam serta Raman ph untuk sama-sama menentang penyelewengan, rasuah dan pengkhianatan kepada negara?

Salahkah Tun Dr. Mahathir Mohamad untuk membetulkan kesilapannya kerana telah salah menanam budi dan memilih pengganti2nya yang beliau tidak sangka menjadikan negara dipandang hina seperti sekarang dan rakyat jelata menderita kerana beban hutang negara yang bertimbun dan tidak mungkin selesai dibayar oleh anak, cucu dan cicit kita semua.

TAN SRI SANUSI JUNID.

No comments:

Post a Comment

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa