Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Saturday, February 25, 2017

Timbalan Mursyidul Am parti Tok Lebai pun pelawak dan fitnah juga?

Ginilah jadinya bila 'gelabah perut' dan 'kecut batu'
Mulalah meracau, merapu tak tentu hala.

Sebenarnya pakatan PAS dan UMNO bukan menjadi khabar lagi......dah jadi pasti dengan bukti!
Puak-puak wala'un juga keno bbodo.......pemimpin kaya, mereka kayap

PAS Kelantan waspada khabar pakatan UMNO dan Amanah 
Muhafandi MuhamadAstro Awani |  Februari 25, 2017 12:03 MYT
PAS Kelantan waspada khabar pakatan UMNO dan Amanah
AHMAD: Kita mengawasi supaya penyokong dan ahli kita tak terpengaruh. - Gambar fail
KOTA BHARU: PAS hanya mendengar khabar angin tentang kewujudan pakatan antara UMNO Kelantan dan Parti Amanah Negara (Amanah) Kelantan untuk menumbangkan kerajaan PAS di negeri itu.

Timbalan Mursyidul Am PAS, Datuk Ahmad Yakob menjelaskan, dakwaan wujudnya pakatan itu hanya didengar melalui cakap-cakap orang politik namun kebenarannya belum dapat dibuktikan.

Bagaimanapun katanya, PAS Kelantan berwaspada dengan dakwaan tersebut kerana sebarang kemungkinan boleh berlaku dalam politik.

“Setakat ini kita tak ada maklumat yang pasti. Cuma terdengar orang bercakap begitu, tapi tak ada satu kenyataan rasmi.

“Kita tengoklah, sememangnya kita mengawasi supaya penyokong dan ahli kita tak terpengaruh dengan Amanah dan UMNO,” ujar beliau.

Ahmad yang juga Menteri Besar Kelantan berkata demikian ketika diminta mengulas mengenai  artikel dari sebuah blog yang mendakwa terdapat pakatan sulit antara Amanah dan UMNO Kelantan untuk menumbangkan kerajaan PAS Kelantan pada pilihan raya akan datang.

Artikel yang dikatakan ditulis oleh penganalisis politik kelantan itu tersebar dalam media sosial dan aplikasi WhatsApp.

Menurut Ahmad, PAS Kelantan sentiasa mengambil pendekatan bersedia menghadapi apa jua kemungkinan.

Hubungan dengan PPBM

Sementara itu dalam perkembangan lain, PAS tidak membuat keputusan muktamad berhubung hasrat Parti Peribumi Bersatu Malaysia (PPBM) yang ingin menjalinkan pakatan pilihan raya dengan PAS bagi menghadapi pilihan raya umum akan datang serta mengelakkan pertandingan tiga penjuru.

Menurut Ahmad, tiada kata putus dibuat mengenai perkara itu amtara kedua-dua parti baik di peringkat negeri mahupun pusat.

Begitupun katanya, tidak menjadi kesalahan sekiranya PAS dan PPBM berkongsi pentas ceramah asalkan tidak melibatkan DAP dan Amanah.

Dua hari lalu, PPBM mahu menjalin 'pakatan pilihan raya' dengan PAS bagi mengelakkan pertembungan tiga penjuru pada PRU14 akan datang.
Timbalan Presidennya, Datuk Seri Mukhriz Mahathir berkata PPBM akan berusaha untuk berunding dengan PAS bagi merintis satu ‘pakatan’.

Sebelum ini, Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang menyatakan PAS tetap dengan pendirian tidak akan bekerjasama dengan PPBM selagi ia menjalin hubungan dan bekerjasama dengan DAP dan Amanah.

Beliau berkata demikian pada majlis pelancaran Program Riadah Berbasikal Penjawat Awam Kelantan di sini pagi tadi

3 comments:

  1. Brp kali mat sabu, khalid samad, salahuddin duduk sepentas dgn najib? Nak tipu walaun kaki angguk boleh la. Tak sanggup nak pergi berguru dgn lebai mcm ni

    ReplyDelete
  2. Nampak cerdik tapi bodohnya yang nyata.

    ReplyDelete
  3. Masya Allah. Dosa lidah ulamak yang beracun. Sesungguhnya Mat Yaakob memalukan umat Muhammad.

    ReplyDelete

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa