Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Monday, February 27, 2017

Adakah orag-orang PAS nampak dan mampu berfikir cara rasional?

Monday, 27 February 2017

TUAN IBRAHIM PENYELAMAT PAS?

Dalam barisan kepimpinan Pas sekarang, Tuan Ibrahim Tuan Man dilihat paling konsisten dan masih boleh diharap sebagai seorang pejuang yang memahami derita rakyat.

Bukan saja dalam hal 1MDB, SRC International, Felda dan segala isu lain yang muncul, suaranya yang memihak kepada kehendak rakyat jarang benar tidak kedengaran.

Berbanding pemimpin-pemimpin Pas lain, mereka bukan saja jarang bersuara atau hanya bercakap dalam isu-isu terpilih, kadangkala hadir ke Parlimen pun tidak lagi menjadi keutamaan.
Ketika rakyat terus terbeban dengan kos sara hidup di samping inflasi yang kian meningkat, Tuan Ibrahim sekali lagi meminta agar kerajaan membatalkan "cukai pukat harimau" GST atau setidak-tidak menurunkan kadarnya kerana ia jelas mendatangkan derita berganda kepada rakyat.

Mana suara pemimpin Pas yang lain?

Apa pula kata Hadi Awang mengenai GST?

Tidak lama sebelum ini, Presiden Pas itu, meskipun sedar ahli, pengikut dan penyokong parti itu kebanyakannya terdiri daripada orang-orang kampung dan golongan susah, masih lagi tergamak mengatakan GST adalah penggerak serta paling berkesan meningkatkan ekonomi negara.

Hadi membela rakyat atau mempertahankan Najib?
Apa pula kata Najib Razak tentang GST?

Kata Najib, GST adalah penyelamat kepada ekonomi dan kewangan negara.

Ehh...ehh...sama pulak fikiran Hadi dengan Najib yerr?

Nampaknya, menyokong Hadi sudah sama dan tidak ubah seperti menyokong Najib saja layaknya.

Dalam hal ini, alangkah beruntungnya Pas jika dalam Muktamarnya di Kedah 28 April ini, mereka dapat menjadikan Tuan Ibrahim sebagai Presiden Pas yang baru menggantikan Hadi.
Harus diakui, berdasarkan beberapa petunjuk dalam setahun dua ini, Hadi sudah tidak relevan lagi, bukan saja untuk terus memimpin Pas, tetapi juga dengan perjuangan semasa mewakili kepentingan rakyat.

Hadi seolah-olah ada kecenderungan lain dalam hala tujunya dan keklanya beliau lagi hanya menjadikan Pas semakin terpinggir serta tersisih daripada politik arus perdana.

Dalam keadaan ini, tidak syak lagi Tuan Ibrahim adalah satu-satunya yang dapat memulih dan mengangkat semula martabat perjuangan Pas kepada kedudukan yang sebenarnya.

Susahkah untuk  ahli-ahli Pas  berfikir mengenainya? (SH 27/02/2017)

Posted by Shahbudin Husin at 08:44 

No comments:

Post a Comment

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa