Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Saturday, July 19, 2014

Musnahkan bukti: Pastinya Ada Yang Nak Disorokkan!

Kiev dakwa pemisah cuba musnahkan bukti
mk - 8:00PM - 19 Jul 2014
Kerajaan Ukraine hari ini mendakwa kumpulan pengganas pro-Rusia sedang cuba memusnahkan bukti di lokasi nahas pesawat Malaysia Airlines (MAS) MH17.

Menurut portal kerajaan itu www.kmu.gov.ua, pihak berkuasa dimaklumkan kumpulan pengganas sudah memindahkan 38 jasad ke rumah mayat di Donetsk, yang menurut seorang 'pakar' yang bercakap dalam loghat Rusia, untuk dibedah siasat.

Laporan itu juga mendakwa kumpulan pengganas terbabit menghalang komuniti antarabangsa dan pihak kerajaan memasuki kawasan nahas.

"Ini bagi menghalang siasatan dan kumpulan pengganas juga sedang berusaha mendapatkan pengangkut kargo yang besar bagi memindahkan bangkai pesawat ke Rusia," dakwa laporan tersebut.

Sehubungan itu, kerajaan Ukraine menggesa masyarakat antarabangsa agar mendesak Rusia mengeluarkan kumpulan penyokongnya dari Ukraine.

"Mereka juga harus membenarkan pakar Ukraine dan antarabangsa menjalankan siasatan menyeluruh.

"Tiada maaf bagi penjenayah antarabangsa mahupun pihak yang menyokong, melatih, menyalurkan bantuan kewangan dan membekalkan senjata kepada mereka," lapor portal itu.

Menurut laporan itu lagi kerajaan Ukraine bersedia mengadakan segala kelengkapan yang perlu dan petugas bagi tujuan siasatan serta menghantar pulang jasad mangsa ke negara masing-masing.

"Akan tetapi pada masa ini, kumpulan pengganas pro-Rusia menghalang semua ini," lapor portal tersebut.

1 comment:

  1. Ini lh yg di kata " gajah dgn gajah berperang kancil jdi mangsa" .. tentu ada sbb ngape kancil terinaya agak nya...

    ReplyDelete

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa