Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Friday, July 25, 2014

Tragedi MH17: Chile Lebih Lantang Bela Nasib

MH17: Chile mahu siasatan dilakukan secara terperinci, bebas
Bernama |Kemas kini:Julai 24, 2014(Diterbitkan pada: Julai 24, 2014 19:53 MYT)

MH17: Chile mahu siasatan dilakukan secara terperinci, bebas
Kerajaan Chile menekankan bahawa dalang dan rakan subahatnya perlu dibawa ke muka pengadilan.
KUALA LUMPUR: Chile meminta siasatan terhadap nahas pesawat Malaysia Airlines (MAS) Penerbangan MH17 dilakukan secara terperinci, rapi dan telus selaras dengan perundangan penerbangan awam antarabangsa.

Sambil merakamkan ucapan takziah, kerajaan Chile menekankan bahawa dalang dan rakan subahatnya perlu dibawa ke muka pengadilan.

"Keluarga mangsa patut tahu perkara sebenar," katanya pada Sesi Khas Majlis Keselamatan Pertubuhan Bangsa Bersatu mengenai tragedi MH17, baru-baru ini.

MH17 sedang dalam penerbangan dari Amsterdam ke Kuala Lumpur ketika ia terhempas di Donetsk, timur Ukraine, dekat sempadan Rusia pada malam 17 Julai.

Pesawat Boeing 777-200 itu membawa 298 orang - 283 penumpang dan 15 anak kapal. Ia dijadual tiba di Lapangan Terbang Antarabangsa KL pada 6.10 pagi 18 Julai.

Pihak berkuasa Ukraine percaya pesawat itu ditembak jatuh tetapi setakat ini tidak pihak tampil mengaku bertanggungjawab.

No comments:

Post a Comment

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa