Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Wednesday, July 16, 2014

Uncle Yang Dimangsakan Lebih Beperkerti Muslim!

'Uncle dah maafkan'
Oleh Raja Norain Hidayah Raja Abdul Aziz

Kuantan: Warga emas yang menjadi mangsa seorang wanita bertindak ganas ketika kemalangan di parkir Pusat Transformasi Bandar (UTC) pada Isnin lalu tidak akan mengambil tindakan undang-undang terhadapnya malah bersedia memaafkan wanita itu.
Pesara kerajaan, Sim Siak Hong, 68, berkata, dia hanya membuat laporan polis berhubung kemalangan itu namun enggan melaporkan kejadian wanita itu bertindak ganas terhadapnya walaupun diminta pihak berkuasa untuk berbuat demikian. 
 Sim Siak Hong ketika ditemu bual.
SIAK Heong menunjukan kesan kemek di keretanya akibat dipukul wanta berkenaan dengan menggunakan pengunci stereng.
Kemalangan kecil yang berlaku kira-kira jam 1 petang itu menyebabkan wanita berusia 30 tahun itu naik darah dan bertindak memaki Siak Heong dengan perkataan kasar serta berbaur perkauman.
Malah wanita itu turut bertindak memukul kenderaan Siak Heong menggunakan pengunci stereng.

Berita sebelumPadah 'naik hantu'

4 comments:

  1. ni psal banyak tonton filem gengster kot ? ABU !

    ReplyDelete
  2. teringat kisah,Saidina Umar(atau Ali),yang berjaya menewaskan musuh,ketika hendak membunuh musuh,tiba2 musuh itu meludah muka Saidina Umar,maka Umar tidak jadi membunuh musuh yg sudah pun tertewas itu,musuh itu kehairanan,lalu bertanya kpd Umar,kenapa tidak jadi membunuh..Umar menjawab,aku kuathir kalau aku membunuhmu bukan kerana Allah,teatpi kerana marahku diludahi mu..kita pasti tahu kesudahannya...

    ReplyDelete
  3. WANITA BERTUDUNG BELUM TENTU SOLEHAH TETAPI YANG SOLEHAH PASTI BERTUDUNG. BEGITU JUGA YANG PUASA BELUM TENTU AHLI SOLAT TETAPI AHLI SOLAT PASTI BERPUASA.

    ReplyDelete
  4. la ni jangan main main oi pompuan pun dah hebat berhati hati dijalan raya tambah pulak dekat nak raya ni macam macam boleh terjadi
    sayang terlebih kat harta dunya tu yang otak dah ikut nafsu amarah

    ReplyDelete

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa