Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Tuesday, December 1, 2015

Peristiwa Memali: Sebelum kata ini fitnah........baca dan renunglah dulu

Sejarah telah mencatatkan,di Banggol Peradong seorang insan yg mempunyai latar belakang pendidikan agama,pemimpin parti politik telah menghemburkan kata-kata yg cukup memberi  kesan untuk buat pengikut merasainya

Penyataan beliau dijadikan  panduan hidup tidak saja secara adat malah melangkaui lebih dari itu termasuk menyentuh bab AKIDAH.

Apa sahaja IBADAH yg berketuakan UMNO pada ketika itu dipandang enteng dan menjadi WAJIB untuk ditolak. Tidak mahu berimankan IMAM Umno,Tidak sembahyang dimasjid milik Kerajaan dan tidak berkahwin menggunakan IMAM yg dirasakan penyokong umno.

Untuk menyebut Peristiwa Memali adalah hasil dari UCAPAN DI BANGGOL PERADONG,agak tidak sampai hati untuk mengelakkan singungan dan LUKA LAMA BERDARAH KEMBALI! Namun hakikat yg Nyata.....Umno adalah TOGHUT PADA KETIKA ITU berasaskan AMANAT dari Banggol Peradong.

Berapa lama ahli dan pendokong PAS tertipu? Berapa lama ahli PAS dipermainkan kehidupan mereka dengan AMANAT dari BANGGOL PERADONG?

Kesemua penggunaan ISLAM pada peringkat itu boleh disimpulkan semata-mata kerana bermatlamatkan utk MENGIKAT pengundi/pengikut untuk taat dan setia kepada PAS demi untuk kepentingan pengisi kuasa PAS pada ketika itu?

Lebih maju lagi,PAS mengorak langkah lebih kedepan dengan melaksanakan BAI'AH untuk calon wakil rakyatnya pula. Masih lagi menggunakan corak cara kononnya ISLAM walaupun kini mula menampakkan penggunaan ALLAH dan RAsul tidak lebih sebagai satu cara UGUTAN!

Hari ini AMANAT INI DICABUL OLEH TGHH DENGAN mengatakan UMNO itu tidak sejahat FIRAUN. Keperluan berbaik dengan umno adalah kehendak SYARAK! HANYA UMNO YG DIJADIKAN TEMPAT BERGANTUNG KERANA UMNO ITU IKHLAS! Umno dikuatkan lagi kedudukkannya oleh PAS dengan bersedia   melacurkan prinsip melawan selama ini sebagai sebuah parti pembangkang kepada PENASIHAT!

Ambil kopi 'O'..Hirup perlahan-lahan.....tanya hati dan perasaan kalian.....Dulu UMNO ditentang bukan kerana namanya......Kini Umno didekati...adakah kerana namanya?...Cuba renung.....Berapa lama kalian telah silap dan ditipu oleh golongan ini demi utk kepentingan politik mereka? Kalian putus saudara,kalian terpinggir dari masayarakat semata-mata kalian berpegang kepada AMANAT INI?....Masih lagi tidak nampak dan tidak mendapat jawapan?.....Kalian telah termasuk kedalam golongan BEBAL yg ALLAH Ta'ala tidak membuka pintu hati untuk berfikir....MUNGKIN!

Yg menipu dan merosakkan pemikiran kalian selama ini bukan penjual TOTO atau pengedar EKOR tepi jalan. Bukan juga BARUA yg menjadi org tengah PELACUR....Bukan juga teman rapat yg menjadi pengkhianat...Tidak juga DARAH DAGING KALIAN YG KALIAN PULAU SELAMA INI SEBAGAI JEBON.......!

PENGKHIANAT KEBAHAGIAAN KALIAN SELAMA INI itu adalah tidak lain dan tidak bukan,org yg ada ilmu agamanya...Org itu adalah org yg IBRAHIM ALI KERABAT PELUK demi MELAYU

- NYAMUK MENGGIGIT

4 comments:

  1. Tulis Sheikh Abdul Samad Al-Falimbani, dalam kitabnya “Hidayah Al-Salikin Fi Suluki Maslaki Al-Muttaqin” :
    “Seorang yang menuntut ilmu, maka dijadikan ilmunya itu sebab kepada membanyakkan harta dan kemegahan dan kebesaran dan kemuliaan

    dan supaya banyak orang yang mengikut dia dan supaya banyak orang kasih kepadanya dan supaya mudah dapat segala hajatnya, pada hal mereka itu tiada diingat akan perbuatannya dan qasadnya itu jahat kerana disangkanya akan dirinya itu hampir kepada Allah Ta’ala
    kerana ia berupa dengan rupa ulama dan berlaku seperti kelakuan ulama pada zahirnya tetapi di dalam hatinya sangat kasih kepada dunia dan kemuliaannya.
    Maka mereka itulah orang yang dapat binasa di dalam akhirat dan yang sangat kurang akal mereka itu lagi terpedaya dan sesat ia lagi menyesatkan orang lain dan mereka itulah sejahat-jahat dari ulama yang dikata oleh Nabi SAW dengan sabdanya bermaksud :
    “Aku terlebih takut atas kamu daripada Dajjal akan seorang lain daripada Dajjal.Maka sembah sahabat: siapa mereka itu , ya Rasulullah?, maka sabdanya:
    Mereka itulah ulama yang jahat”. 

    ReplyDelete
  2. Jangan ingat orang bergelar ulamak tidak boleh gila!

    ReplyDelete
  3. Gila pangkat dan duit juga hambanya

    ReplyDelete
  4. Gila pangkat dan duit juga hambanya

    ReplyDelete

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa