Pengumuman

Mulai esok (11 Julai 17) blog ini tidak akan diupdate Oleh kerana blog ini dan blog yang satu lagi mengandungi bahan yang sama, saya rasa adalah wajar untuk menghidupkan satu blog sahaja iaitu mountdweller88 untuk dilayari dengan mudah tanpa gangguan insya Allah Saudara/saudari persilakan ke - mountdweller88.blogspot.com

Sunday, December 18, 2016

Keluhan Marhaen......

Pemimpin di Saat ini masih dok merapu Negara akan maju ditahun 2030 dan seterusnya akan menjadi Negara Modern termodern didunia dan Akan akan akan. Sebenar nya Rakyat tak nak dengar dan taknak ambil tahu pun. Yang Rakyat nak, tolong selesaikan kos sara hidup bahan keperluan hari-hari naik nak cari nafkah amatlah susah. Semakin hari semakin terhimpit. Tolonglah
Jaga hati Rakyat dengan menyemak keperluan.

Ada saya terbaca mengatakan bukan nak bersatu dengan UMNO. Hanya sebagai penasihat sahaja.baik inilah peluang Hj.Hadi. menasihati pemimpin UMNO untuk membela Rakyat di dalam keperitan hidup. Tolong nasihatkan turunkan harga minyak Petro seberapa miniman yang bulih barang lain akan turun dengan sendirinya. Ini cadangan pertama. Dan seterusnya bulih runding.

Sedar tak sedar kita dahpun berada di ambang perpisahan berpisah dari tahun 2016. Betapa sedihnya untuk melangkah. Ka jambatan yang baru
dimana laluannya belum lagi sempurna. Terasa juga bimbangnya jambatan yang akan di lalui ini belum lagi siap perancangannya.
Malangnya nasib bangsaku ada harta dihabiskan ada ilmu tidak digunakan ada Akal malas nak fikir
Negara dijajah dibiarkan yang asing bermaharajalela mengaut keuntungan anak negeri dikolikan. Masa telahpun berlalu anak bangsa ditekan di tindas kalau difikirkan terasa malas untuk melangkah keJambatan yang baru kerana keperitan yang lalu belum berubat.

1 comment:

  1. mnyakpetrol di naikkan bukan untuk menyiksa rakyat...tetapi nk menyiksa warga asing yg nenikmati subsidi minyak..sebagai warna negara..kita kea bersyukur kepada pemimpin.kerana mereka telah menyiksa warga asing.
    berkenaan GST pula..sebekum bertukar ke kenenterian yg lain...menteri ahmad maslan telah berkali kali bagi kenyataan...bila gst di laksanakan...harga barang akan turun...jangan bimbang.
    pemimpin negara ini..adalah pemimpin terbijak di antara yg bijak2
    sasaran negara termoden pada 2030 pasti akan jadi kenyataan dengan perancangan pemimpin bijak bijak ini

    ReplyDelete

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa