Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Friday, August 15, 2014

Dengan Alasan Apa Sekali Pun Reputasi PAS Dah Pun Punah Di Mata Penyokong PR

Pada ahli PAS mungkin tidak ada apa-apa yang pelik
Tapi apa yang aku maksudkan adalah dari pandangan dan persepsi pengundi dan penyokong PR terhadap PAS dan pimpinannya

Suara Salahuddin ni pun masih belum pasti lagi suara Salahuddin atau suara PAS.....sebab terlalu banyak mulut yang membebel dari Presiden, Setiausah, Dewan Ulamak sehinggalah ke AJK Pemuda!

Tangguh keputusan: Ganti MB bukan seperti tukar ketua kampung, kata PAS
Published: 14 August 2014
Tukar menteri besar bukan semudah ganti ketua kampung, kata Naib Presiden PAS Salahuddin Ayub. Gambar fail The Malaysian Insider.

PAS mengambil masa seminggu lagi untuk membuat keputusan berhubung perubahan dalam jawatan menteri besar Selangor kerana tugas itu bukan semudah menukar ketua kampung, kata Naib Presiden PAS Salahuddin Ayub, hari ini.
Parti Islam itu dikritik hebat kerana melengahkan keputusannya sama ada Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim patut atau tidak dikekalkan sebagai menteri besar Selangor walaupun cadangan PKR mengenai pertukarannya dibuat pada 23 Julai iaitu memutuskan Presiden PKR Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail akan mengambil alih jawatan berkenaan.
“PAS sengaja mengambil lebih masa, bukan sebulan tetapi hanya seminggu untuk mencapai keputusan berhubung isu mengganti menteri besar Selangor. Kita bercakap mengenai jawatan menteri besar, kerusi nombor satu dalam pentadbiran kerajaan negeri.
“Kita bukan mahu menukar ketua kampung, ini mengenai pertukaran seorang menteri besar,” katanya dalam satu kenyataan hari ini.
Dr Wan Azizah hari ini mendedahkan bukti beliau mendapat sokongan 30 Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) daripada PKR, DAP dan PAS untuk mengambil alih tugas menteri besar tetapi Khalid enggan menerimanya, dan berkata majoriti perlu diputuskan dalam persidangan Dewan Undangan Negeri (DUN).
Persidangan DUN akan datang dijadualkan pada November.
Salahudin merayu rakan dalam Pakatan Rakyat (PR) - PKR dan DAP - memberi PAS masa sehingga 17 Ogos untuk membuat keputusan yang adil, berhemah dan berhikmah.
"Janganlah ada di kalangan kita mengambil pendekatan ‘pushing down into our throats' (memaksa orang lain menerima sesuatu yang tidak disukai). Sekurang-kurangnya ada pilihan, agar yang terbaik diberi berkhidmat kepada rakyat.
"Usah gusar dengan komitmen PAS dalam perjuangan menentang kezaliman, menentang rasuah, menentang, kronisme dan nepotisme," katanya.
Salahudin berkata, bukan saja masa, wang, keringat dan air mata yang PAS curahkan, malah darah dan nyawa mereka korbankan dalam perjuangan menentang kebatilan.
Katanya, pada saat yang kritikal ini, unsur emosi dan sentimen harus diketepikan.
"Prinsip integriti, setiakawan, keadilan, kebijaksanaan serta hikmah mesti mengambil tempat dalam mempertahankan kerajaan PR di Selangor," katanya.
Beliau berkata, semua pihak perlu berhemah dalam hal ini.
"Kita perlu menghalusi faktor-faktor ini secara terperinci agar kita sampai kepada keputusan yang adil dan baik bagi semua pihak termasuk negeri, rakyat, istana dan individu yang terlibat. Keadilan yang menjadi teras perjuangan PR mesti ditegakkan," katanya. – 14 Ogos, 2014.

36 comments:

  1. Ahli ahli PAS rata rata orang kampong asal usul miskin benggap lagi bahalol.

    Eh!!!! Orang Melayu bangsa ada duit ke?

    PAS sendiri tiada nilai ekonomi akibat bodoh malas serta suka meminta.

    Apa kah menwrima itu mulia dari memberi ?

    Akibat gagal menguna kan otak , PAS buang kepercayaan Rakyat.

    Tiada lagi untuk PAS yang tiada nilai ekonomi dan persekitaran.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kau ni kata pun dah melampau, aku pun ada komen tak suka dgn PAS tapi jgn sampai tahap ni. Agak2 lah. Kalau tidak bermula dari KG takkan ada pekan dan Bandar . Sebelum ada highway jalan KG gak kau lalu. Tidak ada bodoh selepas bahalol

      Delete
    2. mentang2 Bapak ngan mak ko main kat bandar dan dapat ko ....sedap mulut je cakap....anak haram

      Delete
    3. Nasib baik anon 7.00 pm tu spesis bengong.nasib baik 7 keturunan dia dahulu dari bandar dan yg pasti dia spesis bukan melayu.dan jika melayu mesti dia dari keturunan bangsat papa kedana.kesian anon 7.00 pm.anak sape ler nie yg terbiar tanpa didikan.

      Delete
  2. sedap mulut ko aje ckp
    mmg sah ko nie totok pkr.... n ikut membuta tuli
    apa yg KETUM ckp semua kena ikut
    PAS ternyata berbeza....

    ReplyDelete
  3. Anon 7:00 PM

    Maaf cakap saya tidak menjadi ahli mana-mana parti. apa yang saya sokong adalah agenda pakatan rakyat. Tak perlu nak bertohmah totok itu dan ini. Memang saya totok dengan perinsip saya. Tak perlu wala' pada sesiapa kecuali Rasulallah!

    siNuar tu pun bukannya aku suka sangat.....cuma dulu aku simpati ke atas dia dan keluarganya dijel oleh Mahafir'aun ketika anak-anak memerlukan kasih sayangnya. Sekarang semua dah besar, dan semua dah tua

    ReplyDelete
    Replies
    1. sayangkan PR dan PASAugust 15, 2014 at 1:29 AM

      Fikirkan........andai PAS bersama pkr dan dap,sudah pasti exco nie semua dipecat.tski pasti mahu terus berkuasa hingga DUN bersidang pada Nov.tski past akan melantik 4 exco untuk terus berkuasa.dan siapa akan dia lantik sebagai exco?dan kuasa siapa memanggil sidang Dun tergempar.dan Baginda Sultan mahu tski terus sebagai mb serta tidak mahu masalah pkr dibabitkan bersama Baginda Sultan.usah dihebohkan tski membohongi Baginda Sultan.dan apakah Baginda akan menyerahkan pemerintahan Selangor pada org luar?cukup ler wan azizah bazirkan masa memohon mengadap Baginda Sultan.yg pasti nya tiada layanan dari Baginda Sultan.kini pkr dan dap telah dicheckmate oleh tski.tunggu ler hingga nov.usah dikecohkan sikap PAS.sendiri mencipta kajang move dgn penuh muslihat,bila gagal pihak lain dipersalahkan.buka minda ler.mudah nya tski akan berkuasa hingga nov sambil dipantau oleh 4 exco yg dicanangkan sebagai pengkhianat.dan hingga saat itu pikir lah calun yg boleh diterima Baginda Sultan.usah ler lagi memalukan diri sendiri wahai pkr dan dap.tidak semua rakyat menyokong atau membantah.ingat tu.sokongan dialam maya tidak mampu menterjemahkan sokongan dialam sebenar.apa yg pasti isu kegagalan kajang move cukup memualkan kebanyakan penyokong PR.kejujuran pkr terhadap awal kajang move dan niat sebenar kajang move telah membogelkan siapa anwar.implikasi terhadap dap dan PAS adalah minima.menari lah mengikut rentak dan jangan katakan lantai dewan tarian tidak rata.

      Delete
  4. quote"Salahudin berkata, bukan saja masa, wang, keringat dan air mata yang PAS curahkan, malah darah dan nyawa mereka korbankan dalam perjuangan menentang kebatilan "unquote

    Part nie "Darah n Nyawa" kita kene respect PAS., coz Bermula dari Allahyarham Prof.Zulkefle Mohamad yg x-cident suami Isteri meninggal..Ustaz.Ibrahim Libya..dan paling menyedihkan Allahyarham Samad Gol Ahmad yg di kapak sahingg Nurse yg menjaga nya x sampai hati melihat dan di lubuk merbau...juga Allahyaham Dr Burhanuddin Al Helmi.

    Malah satu ketika TGNA di tahan olh Pemuda Tahan lasak di terajang di tumbuk sahingga kasut TGNA tertanggal n hilang.
    (itu yg sya ingat..)

    Jadi kita kena caya kata kata Salahudin itu n hargai mereka usha perjuangan mereka

    Alfatihah

    ReplyDelete
  5. Kalau dah bengap memang kena sokong walau pun membawa rebah itulah sikap yang ada pada pengikut presiden PAS dan pemimpin ulamak mereka ikut membuta tuli bukan hendak lihat perubahan keadaan ,kita faham hukum islam itu tidak boleh diubah pinda tapi ada juga hukum harus haram dan makrohnya,tapi bagi pengikut PAS kalau bantah dengan perentah arahan presiden dan pemimpin semuanya haram walaupun terpaksa terjun longkang dan renras ranjau dan lobang.

    ReplyDelete
  6. said...
    Anon 7:00 PM

    Maaf cakap saya tidak menjadi ahli mana-mana parti.

    Ini yang payah...

    Apa kah kurang masa utk mengkaji mengatahui yang mana satu di jadikan pilihan dalam menentukan arah perjuangan .

    Klu sekadar ikut lalang...payah...

    maaf magrib dh masuk lain kali kita berbicara

    ReplyDelete
  7. Sekiranya ada yg berakal seperti YB Saari Sungip dlm Pas...sudah Pasti tak bertelor..
    Hikmah di sebalik peristiwa MB selangor...PKR n DAp sudah dpt mngenali siapa musuh PR yg nyata dan siapa musuh dlm selimut...
    apa jua kputusan yg bakal PAs umum kelak....keyakinan rakyatbrbilang bangsa pada Pas...telah hilang samasekali..
    Pengorbanan PAs yutk mnyelamatkan Khalid..telah buat rakyat jelata mnyampah pada Pas...

    ReplyDelete
  8. Sebab apa PAS tak pernah menang besar dengan UMNO? Malah sentiasa kalah dan sentiasa dibuli (sebelum bersama dengan PR). Jawapannya amat mudah...PAS parti yang terlalu banyak heraki dan terlalu lambat bertindak. Manakala Presiden yang dipilih adalah dari kalangan mereka yang kurang "knowledge" dan tiada pendirian kecuali asyik nak mengkafirkan manusia lain yang tidak bersefahaman dengan beliau (kecuali Allahyarham Tuan Guru Fadzil Noor). Siapa Presiden PAS sekarang? Mustafa Ali.....

    ReplyDelete
  9. Putra IJ80

    Oleh kerana Putra IJ80 tanya saya jawablah....

    Saya lahir di kalangan UMNO. Tun Razak pernah berkunjung dan berceramah di rumah keluarga saya pada tahun 60'an. Tapi saya tidak tertarik pada UMNO.

    Dari tahun70'an semasa saya di form six mungkin Putra IJ80 pun belum lahir lagi pada masa itu, saya sudah terlibat dengan PAS dan sudah cukup aktif. Pada PRN tahun 79 berikutan mageran di Kelantan saya ikut berkempen dan berceramah bagai nak pecah tekak kerana dilarang pakai pembesar suara. Itu masih di zaman Asri. PAS hanya tinggal batu nisan!

    Saya membantu dan membontoti pemimpin PAS Sehinggalah PAS dengan bantuan S46/angkatan perpaduan Ummah menguasai Kelantan pada tahun pada tahun 1990 dan TGNA diangkat menjadi MB. Malangnya ketika baru dilantik TGNA masih baru pegang tampuk pemerintahan Kelantan dan pegangannya terhadap individu-individu penting yang opportunis di bawahnya masihg longgar.

    Maka menjemalah segala Jin balak, Jin Tanah dan Jin projek cuba maraih apa yang boleh. Bila saya melihat itu semua, dari situlah saya tawar hati dan mengundurkan diri dari aktiviti PAS yang pada mulanya saya pandang suci dan ikhlas berjuang kerana Allah!

    Tapi malang itulah nokhtah dan penyudahnya perjuangan selama berdekat dan dianggap suci murni itu.

    Di sini saya malas nak namakan sesiapa dan ada yang sudah pun meninggal dunia.

    Dan dari kekecohan inilah TGNA merancang dan mematahkan kuku golongan Jin ini dibantu Husam Musa. Tapi apa pun saya dah tawar hati.......

    Sehinggalah ke hari ini saya memilih berada di luar pagar kepartian.

    Tenaga dan wang ringgit tak payahlah nak cerita. Tak cukup duit di dalam poket, saya pakai Kad Kredit tanpa saya pohon bantuan dari sesiapa. Nasib baik isteri faham dan dia juga ikut aktif. Tak apalah asalkan saya Lillah dalam perjuangan....tapi akhirnya ke mana?

    ReplyDelete
  10. Masa akan dtg...apa bahan @ isui yg nk Pas ceramahkan.
    Nak kata umno rasuah...rakyat akan tnya bodoh apa yg skrg ni Pas dok brgelumang dgn Umno d bawah khalid
    Nak kata Pkr n Dap.. rakyat akan kata hidup Pas yg berserban n jubah ni dr muda smpai tua...ayik nk tengok buruk org saja...
    Nak crita pasal hudud...bila tringat kisah Pas permainkn Dap n Pkr...isui selangor..rakyat kn kata...Pas sendri pun busuk prut..nk crita sal hudud..dah stim pul kuda..pas lalok dgn krusi n tiang kemah jer..budak nk kutip derma pun hilang..
    Sepatutnya Pas fikir cara bodoh mcm ni...sbelum nk tunjuk pandai dgn bersuara dgn ayat2 bombastik yg rasa geli nk dgr sal...nmpak sgt tak cerdik...

    ReplyDelete
  11. mudah je perumpaan dia. kalau ayah larang kat anak jangan buat sesuatu perkara tapi anak degil jugak dikira anak derhaka la.

    pandai pulak cakap semangat setiakawan la apa la. bila nak buat pakat dengan orang sebelah sana tak bincang pun terus paksa. buat langkah kajang pun tak bincang terus suruh paksa. lama2 orang pun dah naik muak. nampak sangt gila kuasa...

    anak muda tetap sokong pas

    ReplyDelete
  12. PAS and Salehuddin tak tau mana satu keutamaan...Kalau mesyuarat nak pilih ketua kampung ditangguhkan mesyuarat 2/3 minggu lagi pun tak apa hatta sebulan lagi pun tak pe...ni nak mesyuarat ttg pemilihan ketua kerajaan negeri, kerja kena di segerakan, mesyuarat kena disegerakan bukan ditangguh2kan.Kalau nak mesyuarat sampai 3 hari 3 malam pun tak pe untuk mendapat keputusan terbaik. Yang penting KERJA dah BERMULA ....Apa AJK Pusat buat sementara menunggu 17hb...? Goyang kaki sambil minum kopi dgn rakan2 PAS menonton berita..? Waktu nak sokong Khalid, boleh pulak Presiden buat statement AWAL nendahului AJK PUSAT..Dewan Ulamak langgar protokol AWALkan mesyuarat kerana nak sokong Khalid yg sepatutnya Dewan Ulamak bermesyuarat selepas AJK pusat bermesyuarat..Adakah pasti keputusan mesy. AJK Pusat PAS nanti akan memihak kpd PR satelah dua keputusan pihak tertinggi PAS berpihak kpd Khalid ? Atau PR perlu tunggu keputusan yg akan menghiris jangtung DAP dan PKR..?

    ReplyDelete
  13. Kalo dulu Pas bela DSAI...rakyat bangun brsama Pas. Skrg Pas bela TSKI...rakyat maki kutuk Pas secukup cukupnya.
    Pas dizaman Arwah FN nmpak keikhlasan perjuangannya...tpi skrg dizaman TGHH...Pas nmpak besar kpala..sombong....bongkak tak sedar dri.
    Bersama PR pun selepas ini...Pas di benci oleh rakyat berbilang bangsa...Bersama Umno pun lagi dibenci okeh rakyat....bersendirian Pas akan trus ditelan zaman...sayonara Pas !!@

    ReplyDelete
  14. Sebelum TSKI dipecat PAS sokong. Its ok. TP bila dah dipecat sepatutnya sudah tidak releven. Sepatutnya PAS sudah tidak lg menyokong TSKI dan segera akur bersama PR. Apatah lg kesegeraan sokongan majoriti itu amat diperlukan bg menghalang tind TSKI. Pengganti MB telah diumumkan awal dan tk perlu sekarang baru nk bincang. PAS hanya nyatakan mahukan Khalid kekal sbgai MB dan tidak pula nyatakan menolak DSWA sbgai MB serta meminta nama lain dan bila Khalid sudah dipecat, mengapa pula masih perlu menyokongnya dan melengsh2kn keputusan dan baru minta nama lain?
    DSWA menjd pilihan kerana dlm situasi yg tidak menentu skrng ini beliau yg bersih dan dihormati serta presiden pkr
    mampu menstabilkan keadaan. Cuma kebetulan beliau adslah isteri DSAI. Singkap kembali sejarah wanita inilah pencetus semangat reformasi dan setiakawan DAP PKR PAS. Brrcakap tentang kelayakan? Lupa ke beliau adalah ketua pembangkang satu ketika dulu? Tiada alasan lg untuk PAS menidakkannya dan menunda keputusan. Dan bila 2 adun PAS menyokong boleh pula adakn mes
    yuarat tergempar.
    PAS ibarat Mesir yg membiarkan palestin diserang Israiel malah menutup pintu bantuan. Apa bezanya.

    ReplyDelete
  15. Terang lagi bersuluh perancangan dan kputusan Pas 17hb akan dtg ...Pas 15 + Umno 12 + Khalid 1 = 28. Bila 2 adun Pas sokong pd Pr....undi khalid jd 26..
    resah gelisah Pas...trus mngugut kedua2 adun utk trik blik kputusan n tempoh 24 jam diberi.
    Niat jahat Pas utk mgenepikan PR tak kesampaian...nampaknya perancangan jahat Pas akan gagal ...terbukti sudah Pas sememang brniat Jahat dan merancang utk mengambil alih pemerintahan ngri selangor dgn mngkambing hitam kn Khalid Ibrahim yg keseorangan...
    Pas org tua yg brhingus dlm politik...usia saja tua tpi kurang akal...hati busuk.
    khalid ibrahim mati2 dibela walaupun tak brjasa pd Pas...hasang ali n nasarudin yg susah payah dgn Pas...kena titik dgn Pas...xde sapa yg bela...
    Pas sokong khalid mcm ada udang belakang mee kuah...

    Ini cuma tafsiran bodoh jer...tpi kita tgk sapa yg nk kena...

    ReplyDelete
    Replies
    1. PAS ni sama dengan MIC kot mengamalkan sistem kasta? Presiden keluar kenyataan sokong Khalid selepas keputusan mesyuarat majlis presiden Pakatan tanpa menunggu keputusan mesyuarat 10 ogos ( kemudian ditunda kepada 17 ogos) tak salah ke?

      Apa beza dengan tindakan kedua Adun ini. Inilah kata pepatah melayu, bapak k3ncing berdiri, anak kencing berlari.

      Haru biru betul PAS ni.....bukan lagi double standard tapi dah multiple standards dah. Macam-macam standard ada.

      Delete
  16. DAP membelasah PAS dgn isu hudud baik pulak pd engko admin?...tak punah pulak pandangan engko kat DAP..kamu bloger patutnya punya pandangan/fikiran yg tajam dlm mengolah isu politik..tp kamu pun serupa mcm budak mentah...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nko dok sibuk pasai DAP yang sah kapir. Terengganu juga ada hukum hudud yang diluluskan semasa PAS memerintah. Status hudud Ganu sama seperti Kelantan, sedia untuk dilaksana bila-bila masa. MB Terengganu masa tu Ahmad Said menjawab didalam DUN, kerajaan UMNO di Terengganu tidak bercadang hendak melaksanakan hukum hudud di Terengganu.

      Mat Said ni kapir DAP ke melayu Islam UMNO? Bodoh punya orang....

      Delete
    2. Umno belasah hudud...Pas tetap dakap dgn Umno...budak mentah lebih tajam pikiran n bijak menilai dri anon 10.05pm

      Delete
  17. Kalau ada ahli PAS lewat hadir mesyuarat sebab ada urusan, pandai pulak depa kata ahli PAS tu tak faham FIQH ALAWIYAT.

    Mana pulak FIQH ALAWIYAT pemimpin-pemimpin PAS Pusat dalam menentukan kepimpinan negeri.

    Kalau macam nilah punya lambat keputusan... memang kepimpinan PAS LEMBAB. Kena rombak dalam pemilihan tahun depan.

    KEPIMPINAN PAS, HANGPA SOKONG UG YA? SEBAB TU LEMBAB, LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,

    ReplyDelete
  18. Kalau ada ahli PAS lewat hadir mesyuarat sebab ada urusan, pandai pulak depa kata ahli PAS tu tak faham FIQH ALAWIYAT.

    Mana pulak FIQH ALAWIYAT pemimpin-pemimpin PAS Pusat dalam menentukan kepimpinan negeri.

    Kalau macam nilah punya lambat keputusan... memang kepimpinan PAS LEMBAB. Kena rombak dalam pemilihan tahun depan.

    KEPIMPINAN PAS, HANGPA SOKONG UG YA? SEBAB TU LEMBAB, LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,

    ReplyDelete
  19. Kalau ada ahli PAS lewat hadir mesyuarat sebab ada urusan, pandai pulak depa kata ahli PAS tu tak faham FIQH ALAWIYAT.

    Mana pulak FIQH ALAWIYAT pemimpin-pemimpin PAS Pusat dalam menentukan kepimpinan negeri.

    Kalau macam nilah punya lambat keputusan... memang kepimpinan PAS LEMBAB. Kena rombak dalam pemilihan tahun depan.

    KEPIMPINAN PAS, HANGPA SOKONG UG YA? SEBAB TU LEMBAB, LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,

    ReplyDelete
  20. Kalau ada ahli PAS lewat hadir mesyuarat sebab ada urusan, pandai pulak depa kata ahli PAS tu tak faham FIQH ALAWIYAT.

    Mana pulak FIQH ALAWIYAT pemimpin-pemimpin PAS Pusat dalam menentukan kepimpinan negeri.

    Kalau macam nilah punya lambat keputusan... memang kepimpinan PAS LEMBAB. Kena rombak dalam pemilihan tahun depan.

    KEPIMPINAN PAS, HANGPA SOKONG UG YA? SEBAB TU LEMBAB, LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,LEMBAB,

    ReplyDelete
  21. Anon 10:05 PM

    Apa pulak kene mengene isu ini dengan DAP? Ini adalah isu PAS yang bertindak dan berfikir cara hamprak!

    Ko ada sekolah tak? Isu lain ko cuba bawa ke lain!

    Ko tahu tak, Hudud yang ko angankan itu sudah masuk kerandut digayutkan pada seluar UMNO?

    Ko tahu tak siapa yang masukkan Hudud itu ke dalam kerandut UMNO?

    Kesiankan? Perjuangan Hudud ko sudah dipetisejukkan oleh pemimpin yang korang percayai!

    Kalau DAP dan MCA belasah PAS kerana Hudud, itu patutlah mereka semua kapir. Yang membawa Islam pula bukankah Rasulallah berpesan suapaya bertindak cepat dan bijak kepada perkara yang utama seperti pentadbiran dan agama?

    ReplyDelete
  22. PAS perlu ganti slogan PAS FOR ALL dengan slogan baru iaitu PAS FOR SELFISH untuk duduk dalam pakatan rakyat.
    Kebanyakan pengikut PAS menganggap pemimpin dan ahli PKR masih berbau TAIK sebab datang dari tong taik (UMNO) dan pemimpin PAS adalah suci lagi menyuci dari segala kotoran dosa. Tetapi didalam kes Selangor PAS ingin sangat bermesra dengan UMNO dan kalau boleh buat UG.
    Itu bermakna PAS nak masuk dalam tong taik, mulut kata tak nak tapi hati mahu tetapi masih menjaga hati kawan PKR DAN DAP.
    Aku tidak berparti tetapi mesra PAS kerana kerana sahabat2 ahli PAS...tetapi kalau mcm ini punya SUA dan Presiden satu negeri yang kehilangan negeri Terengganu dan pernah memerintah tak payahlah berangan2 untuk urus Selangor dan aku tak beri undi untuk PAS selagi 2 pemimpin ini menerajui PAS.

    ReplyDelete
  23. buruk betul perangai orang2 PKR & DAP. Bila tak setuju dgn pendapat dia orang kaw2 kena maki

    ReplyDelete
  24. Kalo dulu ada kumpulan yg kluar Pas...pasti kumpulan itu telah dibayar pampasan oleh umno...
    tapi skrg lain pulak....umno tak perlu lagi susah payah nk byar or kempen dlm tv ...ahli Pas kluar parti.
    Skrg ahli Pas pakat2 kluar Pas sal meluat dgn kerenah Pas...khianat pd rakan sepejuangan...

    Jom keluar Pas !!! PR akan lebih kuat dan hebat tnpa Pas...PR seolah menangung biawak hidup sekiranya masih trus bersama Pas...isu Selangor iktibar trbaik utk PR..

    ReplyDelete
  25. Relevan 17hb bagi Parti Pas tapi tidak pada pengundi PR. PAS tahu Khalid sudah dipecat dari PKR.
    Kenapa masih memilih dan tunduk pada Khalid yg sudah tidak berparti. Parti Pas mempunyai 15 pemimpin yang menang pada PRU yang lalu atas gabungan PR. tidakkah perkara tersebut aneh dan memalukan

    Undang2 tubuh kerajaan N. Selangor mesti beragama ISLAM dan berbangsa Melayu. Jika mandat MB Selangor sudah dijanjikan kepada PKR dan Pas secara umum tahu parti tersebut sedang bergolak. Pas sebagai rakan dalam PR wajib memilih salah seorang wakil Pas untuk memangku jawatan MB Selangor dan Pas seolah-olah biarkan saja ia berlaku. Pas mempunyai 15 wakil rakyat yang berbangsa melayu dan beragama Islam. Tiada seorang kah dikalangan mereka ini yang layak ? Tidakkah perkara ini menjadi curiga dan sangsi pada rakyat yang memberi kepercayaan kepada gabungan PR untuk mentadbir N.Selangor. persoalannya sekarang adakah parti Pas tidak percaya pada wakil mereka sendiri di N.Selangor?

    Kisah Khalid membuang 6 Exco kerajaan dan kenyataan beliau tentang kerajaan PR tidak wujud di N.Selangor. Kenapa pemimpin Pas mendiamkan diri dan tiada bantahan atau amaran di buat keatas Khalid. Permainan apa sebenarnya yang parti Pas sedang mainkan. kalau ingin bermain carilah permainan yang boleh diterima akal pada pengundi2 PR di N.Selangor.

    Pengundi2 PR di N.Selangor menonton acara berpaling tadah yang dibuat oleh Pas. kalau Pas ramai pemimpinnya dari kalangan intelektual dalam alaf baru, tapi cara dan perangai tidak menampakkan seperti yang diuar-uarkan. jika sudah ada perancangan untuk keluar dari PR ini adalah masa yang terbaik untuk Pas keluar.

    Punca mengapa pengundi PR rasa muak dan bosan pada Pas kerana :

    1.PAS menyokong Khalid membuang 6 org Exco kerajaan

    2. Memberi mandat kepada Khalid mentadbir N. Selangor sebagai MB.

    3. Menyokong kenyataan Khalid menghina tentang kerajaan gabungan PR.

    4. 4 orang Exco dari Pas memberi sokong penuh kepada Khalid tanpa rasa malu dimana mereka harus ingat kemenangan mereka dari sokongan pengundi2 PR. terutamanya pada Adun Pandan jangan lena dengan pangkat yang beliau pegang.(sebab 1 hari 1 pengundi PR akan hilang untuk Adun Pandan).

    5.Pas telah hancurkan kepercayaan pada pengundi2 Pakatan Rakyat. ini adalah nyata.

    Apa yang berlaku pada PKR sebenarnya ada kebaikannya dimana kita baru tahu sapa kawan dan siapa pembelit. Kepada Parti Pas kawan menyarankan persidang pada 17hb nanti buat keputusan untuk keluar dari PR, itu adalah jalan terbaik. jikalau masih bersama PR ia akan menjadi rumit dan payah kerana pengundi2 PR tiada kepercayaan lagi pada parti tersebut dan ini akan menjadi kan perbalahan yang lebih teruk sekiranya masih bersama dengan PR.


    Note :
    Pada YB Saari Sungib dan YB HASNUL Adun Morib. kawan harap terus dengan pendirian YB. kawan amat berbangga dengan keputusan dan pendirian YB.
    Terima kasih

    ReplyDelete
  26. Kalau kita nak menilai perjuangan kerana Allah atau tidak, kita boleh nilai drp tutur kata yang dikeluarkan.Tutur kata kotor drp hati yg kotor.Tepuk dada tanyalah iman.Jagalah tutur kata kerana itu melambangkan keadaan hati anda samada rosak atau tidak.Moga kita sama2 beringat.

    ReplyDelete
  27. sekarang harap2 PAS tahu perangai kaum yg selama ini di anggap kawan
    jgn risau , PAS sama sekali x akan bekerjasama dgn umno
    tapi jgn kita semua melatah
    semua keputusan nk cepat
    habis tohmahan, tuduhan n kata nista di lemparkan kpd PAS
    PAS sama sekali perlukan sokongan semua utk menang
    tapi PAS sama sekali tidak akan mengikut arahan pihak lain tanpa usul periksa
    PAS pun x pernah menuntut jwatan MB selangor walaupun PAS berhak, kecuali, Hasan Ali
    dimana yg di katakan PAS gila kuasa??

    ReplyDelete
  28. Kalau PAS sokong Jijah jadi MB PAS ok la pasal tak sokong kau kutuk PAS Kau ni bodoh ke takkan la PKR tak ada selain dari jijah sebagai MB. Ckp je tak suka kronisma tapi lantik bini jadi MB. Tun M gelak la tgok Aljuburi nak lantik bini jadi MB. Tak malu ke anak jadi MP Pantai bini pulak jadi MB.

    ReplyDelete
  29. saya sokong komen ananymous said (august 15,2014 at 1:30 AM)

    keputusan biar tepat & jangan terburu2

    KPD PENYOKONG PKR&DAP DLM NIE.. JGN NAK MENGUTUK LEBIH2 KAN TAMBAH DOSA JE..

    PEMIMPIN YG DIATAS SERONOK BERSUKARIA..KITA YANG MELALAK BERTEKAK MAKI DPAT DOSA

    BIARKAN KEPDA MEREKA SEMUA BUAT KEPUTUSAN. BILA UNDI BARU PERANAN KITA. NAK AJAK DEMO PUN BOLEH..

    ReplyDelete

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa