Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Saturday, August 16, 2014

Tokoh Yang Aku Tabik Dalam PAS

Barulah dikatan bercakap dengan fakta tidak merapu sebagaimana suara longkang yang lain!

Husam 'serang' Khalid, desak letak jawatan
mk - 5:30PM - 15 Aug 2014
Kurang 48 jam untuk mesyuarat Jawatankuasa PAS Pusat membincangkan berkaitan sokongan parti itu kepada Menteri Besar Tan Sri Khalid Ibrahim, naib presidennya melancarkan serangan pertama terhadap bekas tokoh korporat itu.
Dalam kenyataannya hari ini, Datuk Husam Musa berkata adalah mulia bagi Khalid melepaskan jawatannya sebagai menteri besar (MB) secara "bermaruah" .

"Apa lagi yang ditunggu? Tidakkah mulia untuk Tan Sri bermaruah melepaskan jawatan MB?" soal Husam yang juga bekas exco kerajaan Kelantan.

Ketika dihubungi Malaysiakini petang ini, Husam yang juga ADUN Salor berkata kenyataan beliau itu "selari dengan pendirian parti" tetapi enggan mengulas lanjut.

Ini mengesahkan kepercayaan bahawa parti itu tidak ragu-ragu supaya Khalid mengosongkan jawatan tetapi mempunyai isu mencalonkan Presiden PKR Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail sebagai MB.

Sementara itu, Husam menyoal sama ada Khalid berfikir untuk membubarkan DUN Selangor dengan menganggapnya sebagai satu tindakan yang akan menyusahkan Sultan Selangor.

"Kenapa tidak pada tarikh Tan Sri mengadap Sultan Selangor baru ini Tan Sri mencadangkan DUN dibubarkan?" kata Husam.

Beliau turut berkata Khalid boleh mendapatkan perlindungan sementara dan sokongan PAS dalam lingkungan semangat Pakatan Rakyat.

"Presiden PAS (Datuk Seri Abdul Hadi Awang) telah menghulurkan ranting zaitun untuk beliau. Episod itu telah berlalu.

K'jaan S'gor milik Pakatan

"Tan Sri telah dipecat sebagai ahli PKR. Oleh kerana beliau belum diterima menjadi ahli mana-mana parti gabungan Pakatan Rakyat, ia bukan mewakili Pakatan lagi," katanya.

Husam juga mengingatkan Khalid bahawa kerajaan Selangor dimiliki kerajaan Pakatan Rakyat dan bukan milik Khalid.

"Bagaimana seorang ADUN bukan anggota Pakatan boleh terus menjadi MB Pakatan Rakyat? soal Husam.

Beliau kemudiannya berkata walaupun Sultan menitahkan Khalid kekal sebagai menteri besar, tetapi beliau mempunyai pilihan untuk menolak perkenan baginda atas pilihannya sendiri.

"Itu sangat tidak bermoral. Itu meniru gaya Umno di Perak. Perbuatan tersebut amat terkutuk dan ditolak oleh amalan demokrasi yang mulia.

"Memasukkan perkongsian kuasa PAS dan Umno melanggar banyak prinsip yang dipegang oleh PAS selama ini... Jika itu dilakukan oleh PAS, bermakna PAS menerima hubungan 'sodomy'," katanya.

Menurutnya lagi, membawa Umno dalam kerajaan bersama PAS dan menolak dua lagi parti gabungan Pakatan yang dipilih secara sah adalah perbuatan terkutuk yang tidak dizinkan oleh Islam.

"Islam tidak mengizinkan pengkhianatan. Islam tidak mengizinkan pecah amanah. Dalam hal ini, amanah majoriti pengundi Selangor memilih Pakatan sebagai kerajaan dan menolak Umno," katanya.

12 comments:

  1. Slow sikit pasal sodomi sodomo ni Datuk..meremang bulu roma hamba, apalagi DSAnwar, gedebar ghaib menunggu masa nak meratah 3B rezab negeri yang Hj Bakhilid kemut..

    ReplyDelete
  2. moga allah mmberkati prjuangan kita brsma mnntng kemngkaran umno...hdp pr dm mnjg amanah rkyt!HDP PR!!!!

    ReplyDelete
  3. moga allah mmberkati prjuangan kita brsma mnntng kemngkaran umno...hdp pr dm mnjg amanah rkyt!HDP PR!!!!

    ReplyDelete
  4. ..terbaik dari ladang utk tski serta semua pemuja ug dari pas termasuk kepimpinan pas yg lembab macam siput..

    ReplyDelete
  5. Husam ni mcm marah dan geram kat PASje lalu sindir Khalid..ya lah kisah dia dgn PAS kelantan yg byk mengecewakan dia..kalu tak dah MB dah Husam ni..kan admin.

    Oh ya..jika benar, aku nak kongsi tentang Undang2 Tubuh Kerajaan Negeri Selangor Perkara 51 (2) yg jelas menyebut bhw MB Selangor mesti di klangan Melayu beragama Islam dan ditulis perkataan HE (HE dlm BI bermaksud LELAKI..Jika sahih perkara ini PKR lah yg tdk ikut perlembagaan atau cuai dlm niat melantik Wan Azizah..Wan Azizah guna ganti nama HE or SHE, admin?..sila rujuk sini : : http://www.anwaraidc.com/?p=48985

    ReplyDelete
  6. Bukankah Anwar tu mentor Husam, admin?

    ReplyDelete
  7. Anon 10:15 PM

    Saya kenal Husam ketika kami berumur awal 30'an lagi dan saya tahu dia kagumi Anwar semasa Anwar di dalam ABIM tetapi tidak setelah Anwar masuk UMNO dan tumbuhnya parti S46.

    Sebenarnya manusia seperti Husam tidak perlukan mentor!

    ReplyDelete
  8. Lebai lebai pas yg komen kat sini semua takde maruah.....ingatkan PAS NI selalunya paling kurang pun fardu ain mesti katam 7 kali. Tapi hari ini jelas ahli pas ni jilo terus dr segi ilmu dan hemah berbicara. Memang layak mereka ni diselar oleh gulungan muda dan kaum lain. Terlalu bangang dan menjatuh kan maruah Umat.

    ReplyDelete
  9. Kalau lah nak dibandingkan anwar dgn hjH, saya yakin anwar adalah insan yg telah dan sedang diuji AllahSWT. Kalau HJ.H, kes pil kuda, baru nak kena sama dah kecoh......macam macam kecaman dibuat oleh puok dia nak menyalah kan PKR......padahal mereka yg lalai........bukan saya kata dia tak berilmu, cuma dia belum diuji......bersesuaian dgn firman Allah yg bermaksud " jangan kamu sangka kamu sudah beriman sebelum kamu diuji". Yg jadi geli geleman tu puak puak yg taksub berbicara tiada berlapik iman dan ilmu yg selalu dilaung laungkan.......masyaAllah.......

    ReplyDelete
  10. Pegi jahanam dgn pkr bangsattt...bodoh dan bebal..pg baca komen2 rkyat bawahan di fb..rata2 rmai melayu dh ckup meluat dgn pkr dan dap...yg menyokong cuma2 si cina2 x sedar diri ja...!! Abis duit krajaan cuma nk bg peruntukan kt sek swasta cina je...2 juta 1 stahun utk bbrapa sek swasta cina..what the fu***???woiiii sial kami yg ngajar sek keb nie..bangku meja pn x ckup!!mgkin ada hikmahnya apa yg berlaku..Allah buka smua kecelakaan korg dap..jgn hrp aku nk sokong dap celaka tue lg...slama nie kami menjaga hati korg cina2..tp korg amik kesempatan kpd bangsa kami di tanah asal usul kami nie!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nko cakap kosong je. Setakat nak cakap tak berfakta aku boleh cakap. Setakat nak berbohong, bukannya susah. Aku kata Tanjung karang terletak di ohio state, amerika syarikat. Amacam?

      Dah memang SOP macai-macai UMNO cakap guna otak kat lutut.

      Delete
  11. Saya juga sangat megagumi Husam kerana dia mempunyai pandagan perancagan dan ketokohan...

    Kita lihat dia semasa menjadi AP dia mengemukan satu satu isu dengan bukti dan Fakta.

    Tapi sayang di di lupakan kalau pun tidak di tafsirkan sebagai di singkirkan dlm Kerajaan Kelantan pada masa ini akibat sudah terlalu ramai musang musang berbulu ayam meresap dlm pentadbiran Negeri Kelantan yang akan membawa jatuh nya PAS di ganti dengan UMNO(BN) dlm PRU 14 ini.

    Terpulang pada pengundi..menentukan nasib Kelantan..menilai siapa yg di maksudkan Musang itu..samaada nak PAS kekal atu ikut Musang.

    Wallahua'lam

    ReplyDelete

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa