Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Saturday, August 16, 2014

Pemikiran Kartun Exco PAS!

Oooo.....itu sebab mereka rasa besar kepala!

Bimbang Khalid lantik Exco dari UMNO?

Kalau sedari awal PAS tidak sokong Khalid
Khalid dah out kerana hilang sokongan majoriti!
Macam mana pulak Khalid nak lantik Exco dari UMNO?

Lebih baik diam daripada buat lawak bodoh.......
Itulah sebabnya isu rampasan alkitab oleh JAKIM pun masih kerkial-kial nak selesaikan

Pas benteng terakhir PR Selangor

28 comments:

  1. Pemimpin PAS semua nya rata rata bodoh bahalol kan.

    Rakyat undi PAS pun belas kasihan , tak undi BN.

    Pemimpin Papua New Guinea pun lebih bijak dari PAS.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cakap lah apa saja asal tidak menghina sesiapa.........sendiri mau hengat.....setiap perbuatan akan dihitung.agak agak ler.lu akan didakwa begitu juga admin.

      Delete
  2. Ayam terlepas tapi tangan berbau tahi..

    ReplyDelete
  3. Ayam terlepas tapi tangan berbau tahi..

    ReplyDelete
  4. Dia ni ... sejak berkawan dengan TSKI bercakap pun seolah-olah rakyat bodoh . Cakap jer .... aku tak kenyang lagi mentedarah duit rakyat . Ya ... lah MB dan exco minoriti mana boleh pegang tampuk kerajaan negeri . Ko semua makan lah duit haram , kami tak akan halalkan .

    ReplyDelete
  5. Oleh kerana PAS lembab buat keputusan @ cuba mengambil peluang maka TSKI masih boleh jadi MB walaupun tak berparti. Itulah tak cerdiknya dan oportunistnya kepimpinan PAS.. penasihat TGHA ni lebih banyak punahranahkan reputasi TGHA yang dah sediada dipersoalkan...

    ReplyDelete
  6. Memang lawak tahap baghal la statement dr puak2 ni...apehal plk ko boleh dakwa ko jadi benteng terakhir kononnya nak selamatkan PR...isu ni mudah je

    Bila parti arahkan berundur, Khalid perlu berundur dan parti komponen pakatan hanya perlu menyokong tindakan PKR untuk menukar MB

    Jadi hal ini tidak berlarutan kerana Khalid tiada sokongan majoriti..tp bila PAS menyokong Khalid secara tak langsung Khalid melihat ada ruang untuk dia eksploitasi keadaan..

    Jika dari awal PAS bersetuju dgn tindakan untuk menukar MB, kerajaan PR langsung tidak terjejas dan berada seperti situasi sekarang...tak perlulah nak keluar statement utk merelevankan tindakan kamu..

    Lagi satu jawatan MB bukan jawatan yang dipilih oleh rakyat..tapi parti yang memilih dan mengangkat seseorang individu untuk duduk dikerusi MB...rakyat hanya mengundi wakil parti tanpa mengetahui siapa yang akan dipilih oleh parti untuk menerajui negeri

    Dalam hal ini tidak timbul isu nepotisme..harus diingat DSWA mahupun Nurul Izah telah melalui proses demokrasi untuk duduk ditempat dimana mereka berada sekarang..

    Janganlah kamu nak menidak kan pilihan rakyat yang telah mengangkat DSWA dan Nurul Izzah melalui Pilihan raya dan kedudukan mereka dalam parti juga melalui undi..

    kalau nak ungkit soal kedudukan DSWA sbg presiden yang menang tanpa bertanding, apa nak diherankan...hj hadi dan najib juga menang tanpa bertanding

    ReplyDelete
  7. untuk menjadikan ISLAM lebih baik kita perlu melalui fasa ini.Sebagai ahli parti perlulah melihat dan mengkaji sebaik baiknya hala tuju parti, kepada pemimpin parti perlulah memahami kehendak majoriti ahli parti, saya yakin rakyat tahu menilai dan memahami pemimpin yang ikhlas kerana Allah demi rakyat.

    ReplyDelete
  8. org PKr yg syok sendiri,bukan semua org sokong PKR..ingat golongan atas pagar...silap2 buat Pilihanraya PKR pun bungkus...mesyuarat parti sendiri pun kelam kabut .,macamana nak urus jentera pilihanraya..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Elok laaa.semua pakat bungkus.kah kah.yg tinggal umngok yv memang doh sakit tua.

      Delete
  9. org PKr yg syok sendiri,bukan semua org sokong PKR..ingat golongan atas pagar...silap2 buat Pilihanraya PKR pun bungkus...mesyuarat parti sendiri pun kelam kabut .,macamana nak urus jentera pilihanraya..

    ReplyDelete
  10. Kita kasi ajar itu PAS. Biar dia berjuang bersendirian.

    ReplyDelete
  11. Pak Mountdweller...Sudah lah buat posting bodoh...Jangan kata org buat lawak bodoh..cermin diri kita dulu..bodoh tak kenyataan kita...kalau Bapak Mountdweller buta perlembangaan dan politik, jangan buat komen bodoh.Apa2 pun cermin diri kita dulu ua Pak..bodoh ke tidak kenyataan kita

    ReplyDelete
  12. lantik mb selain DSWA..
    ada paham!!!
    settle masalah..

    ReplyDelete
  13. Heran n ajaib bila Pas sukarkan perkara yg mudah. Kalo beginilah tahap pemikiran wakil rakyat Pas dgn knyataan yg cukup lemah...mmg patutlah wakilrakyat sebigini wala pd pemimpin mbabi buta..
    semangkin byk knyataan tak waras Pas...semangkin Pas hanyut dan rakyat hilang keyakinan.
    apapun kputusan 17hb oleh Pas...rakyat brbilang bngsa ilang keyakinan pd Pas...Pas kekal parti lebai kpg yg dah pandai pakai kot cendoi....

    ReplyDelete
  14. Biar berputih tulang, jangan sesekali berputih mata..gua caya sama lu TS Khalid, cukuplah mamak Tun Mahadir mengharu birukan Malaysia, anak Bugis Selangor tidak rela anak mami Penang buat onar.. lain tempat laa..

    ReplyDelete
  15. Percaturan Pas yg membawa rebah....think tank Pas...mngaji tinggi...pe yg jd masalah sgt sampai bole jd mcm ni...

    ReplyDelete
  16. Masyaallah statement damaged controlled yg rakyat darjah 6 pun tak boleh terima. ini lah jika tidur sebantal mimpi lain-lain.

    ReplyDelete
  17. Dengan Nama Allah SWT
    Mentang mentang lah lidah tak bertulang , sedap mulut je menyata kat orang suruh diam dan jangan buat lawak bodoh ???.Kuat mana sekali pun kutuk kan Tuan Mountdweller terhadap TSKI ( MB SElangor ) dan Exco PAS yang masih bertugas dan tuan masih berpegang teguh agar PR ( DAP/PKR/PAS)setuju dengan melantik DS Dr Wan Azizah sebagai calon MB Selangor yang baharu ... namun adakah Tuan Mountdweller tahu atau buat buat tak tahu yang Sultan Selangor tak perkenankan DS Dr Wan Azizah menjadi MB Selangor yang baharu. Apa yang susah sangat untuk PKR ( DS Anwar Ibrahim) untuk mencalonkan ADUN ADUN PKR Selangor selain DS Dr WAn Azizah untuk di persembahkan kepada Sultan Selangor untuk mengantikan TSKI ??? Kalau yang ini pun payah sangat untuk di fikirkan oleh DS Anwar Ibrahim dan Tuan Mountdweller amat malang sekali. Baik makan Kueh Tiaw Basah plus kerang lagi bagus. !!!!

    ReplyDelete
  18. Dengan Nama Allah SWT
    Kekata Tuan Mountdweller bagai lidah tak bertulang je. Mencadang orang suruh diam dan tuduh orang suka buat lawak bodoh berbagai lagi. Kena faham isu sebenar yang Sultan Selangor tak berkenan DS Dr Wan Azizah menjadi MB Selangor mengantikan TSKI.Biar saya ulang sekali lagi Sultan Selangor tak nak percalonan DS Dr Wan Azizah jadi bagilah nama nama ADUN ADUN PKR Selangor yang lain .Takkan tak ada ??? Balek balek tuduh PAS yang khianat PR Selangor

    ReplyDelete
  19. Puak Ustaz PAS yang pertahan Khalid Ibrahim tak layak mengaku jadi EXCO Elok benar puak bangang, lembab dan bodoh ni pi urus qariah jer layaknya.

    ReplyDelete
  20. Ada Pemimpin Pas yang golongan Ularmak boleh diibaratkan seperti kokok berderai-derai ekor bergelumang tahi. Ke hulu ke hilir ceramah agama kunun tapi tindakan tak guna agama pun. Mana nasnya ngapa Pas wajib sokong Khalid. Rujuk AlQuran jangan rujuk SPRM Peralatkan TGNA yang sakit utk menyokong tindakan mereka. Hakikatnya orang sakit mana boleh berfikir secara kritikal. Dah Hukum Alam gitu.

    ReplyDelete
  21. sultan cap keris mana boleh sokong DSWA...dahlah penasihat yang ada disekelilingnya semua pun cap keris toktok...tak hairan lah kalau sultan tak berkenan.....sebenarnya ini semua adalah taktik sultan yang bersekongkol dengan Umngok untuk memporak perandakan PR agar dapat memberi kelebihan kepada Umngok laknatullah...

    ReplyDelete
  22. Pas terkedu bila president dia kata Pas sokong Khalid.
    Sebab ayat itu terkunci mulut org bawahan termasuk timbalan & naib
    President utk bersuara pd masa tu,
    hingga Rakyat luahkannya dulu,
    Yg tak puas hati terpaksa diam dan
    Tunggu masa sesuai dan nak pasti kan ayat betul supaya tak Nampak
    Tak hormat president ,
    Yakin pada pendirian takde ,
    Kalu nak hormat ketua agak2le,
    Hormat perlu pada yg ikut aturan Islam,
    Tapi buat golongan yg suka di tambah2 hingga ada yg nak kena saman,
    Kite tengokje drama swasta Pas.

    ReplyDelete
  23. Hikmah di sebalik peristiwa MB selangor...baru rakyat sedar...ramai ADUN Pas yg kurang pngetahuan.
    Rakyat yg dah muak dgn kelaku PAs dlm isu MB selangor . ..mangkin berbulu dgn Pas yg memilih ADUN yg tak brapa cerdik..
    alahai ...Pas..!! Harapkan kot cendoi saja yg cantik...

    ReplyDelete
  24. tuan hj jamaluddin....minta baca kat bawah ni dan cuba faham....INI ADALAH ASAS PRINSIP...sayangnya Pas sudah tidak berprinsip lagi....
    Isu Khalid Ibrahim Mudah


    Akibat Terlalu banyak Baca Komik Agak nya perkara ini terlalu sukar untuk difahami. Inilah akibatnya bila terlalu banyak membaca komik gila gila. Atau baca 2-3 muka surat setahun. Atau ingat memadai menulis kebijaksanaan yang didapati dari perbualan dikedai mamak. Isu Khalid Ibrahim pada saya mudah.
    * Pertama Khalid Ibrahim ini bebal atau tidak? Jawatan MB ini bukan suatu jawatan yang dipilih secara lansung oleh rakyat. parti yang mana kamu jadi ahli telah mencadangkan nama kamu sebagai MB dan cadangan itu pula disetujui oleh rakan2 lain. Maka kamu jadilah MB.
    * Apabila parti yang menjadi penaung kamu sudah tidak ada lagi keyakinan terhadap kamu, dan memutuskan supaya kamu diganti, kamu sepatutnya secara hormat dan muliakan diri, berundur.
    * Parti2 lain yang dahulu nya bersetuju dengan parti penaung, mestilah ada keyakinan keatas tindakan yang diambil oleh parti tersebut.
    * Adalah salah dari segi prinsip, parti lain pula yang menjadi galang ganti mempertahankan seorang yang partinya sendiri tolak.
    Adalah menjadi suatu yang memalukan, sesudah tidak ada mandate daripada parti kamu, kamu kesana sini menjual cerita hiba kamu untuk mendapat simpati dari pihak lain. Dan pihak lain pula tidak ada presence of mind untuk merujuk perkara tersebut daripada parti yang menaungi pengadu yang melalak sana sini.
    Kenapa Khalid berdegil sangat untuk kekal jadi MB. Adakah nyawa nya bergantung kepada jawatan tersebut? Adakah jika tidak jadi MB, dia akan masuk jel?
    Adakah ianya bersangkut paut dengan cara misteri dia menyelesaikan hutang RM66 juta nya? Khaid tak boleh kata ini perkara peribadi. Bila berhutang dahulu, Khalid was a nobody. Dia hanya seorang yang telah diberi saham Guthrie dan mahu mencagar saham tersebut untuk membiayai pembelian saham Guthrie. Bila dia mahu lunaskan hutang, dia berjawatan MB. Adakah kah orang ingat, Rashid Manaf mahu melayani Khalid Ibrahim kalau dia hanya seorang adun dari Ijok atau pelabuhan Kelang?
    Siapa yang membayar hutang ini? Khalid kata dia pinjam dari bank lain untuk bayar hutang dengan bank Islam. Saya tidak pernah dengar ada bank lain membeli suatu bad loan dari bank lain. Apa cagaran yang Khalid boleh beri kepada bank baru tersebut?
    Adakah dia takut cerita sebenar penjualan tanah kepada Tropicana dan kemudian Tropicana jual pula kepada Ecoworld akan terdedah? Jika terdedah ianya akan mendedahkan bagaimana crook nya si Kalid ini.
    Tropicana dan Ecoworld adalah business oligarchs. Adakah Khalid sebenarnya berkhidmat untuk kepentingan business oligarchs ini?
    Pertama tanah ratusan ekar itu dijual kepada Danny Tan pemilik Tropicana secara bayaran installment. Selama 20 tahun. Si Danny Tan membayar pendahuluan hanya RM50juta. Setahu saya jika bayaran belum disempurnakan, hak milik masih dalam tangan kerajaan. Jika demikian, bagaimana Tropicana boleh jual kepada Ecoworld pada harga yang berlipat ganda tanpa menyerahkan hak milik?
    Tropicana sebetulnya menjual asset kerajaan. Jika Khalid membenarkan ini terjadi dia telah commit breach of trust. bagaimana ini boleh terjadi kecuali dengan izin MB? Bererti MB telah terlibat dalam transaksi yang mencurigakan.
    Tapi ini semua butiran2 mengenai tindakan2 yang mencurigakan. Ianya akan terburai kelak.
    Prinsip asasnya ialah:- Jika parti yang nominate kamu sudah menarik balik nomination tersebut, maka adalah perkara yang terhormat lagi mulia kamu berundur. Ini bukan suatu pengwarisan dari bapak kita.

    ReplyDelete
  25. Dah tak setuju DSWA jd MB selangor...Pas sokong TSKI jd MB Slangor.
    TSKI telah dipecat dr PKR...PAS khianat PKR rakan komponen PR.
    Berbeda pendapat...tidak bermakna perlu khianati rakan seperjuangan dlm parti...rakyat tak pertikaikan kehendak Tuanku Sultan yg tak perkenan DSWA..

    Tn Haji Jamaludin...sepatutnya lebih arif dan faham isu sebenar...

    ReplyDelete
  26. Mungkinkah aksi pas, salah satu tanda kiamat makin hampir,
    Ulamak dunia dah ramai,

    ReplyDelete

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa