Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Friday, August 15, 2014

Rupanya Ahli Dan Pemimpin PAS Belum Dapat Petunjuk?

Itulah sebabnya perkara logik dan perlukan keputusan cepat serta tepat masih terawang-awang!
Jadi banyak mulut longkang dok buka buk-bak, buk-bak besar-besar tu ikut nafsulah ya?

Aku masih ingat lagi boleh dikatakan pada setiap ceramah Pemimpin PAS akan berdoa ' Ya Allah engkau pecahkanlah barisan musuh-musuh kami dan musuh-musuhMu' 

Sekarang barisan mana yang pecah?
Pernahkah kita tanya diri kita kenapa jadi begini?

Isu MB S'gor: Ahli Pemuda PAS diarah solat hajat
mk - 8:38AM - 15 Aug 2014

Semua ahli Dewan Pemuda PAS di seluruh negara diarahkan mendiri solat hajat selama tiga hari berturut-turut mulai malam tadi menjelang mesyuarat Jawatankuasa Pusat PAS Ahad ini berhubung isu menteri besar Selangor.Ketua Pemuda PAS Malaysia, Suhaizan Kaiat (kanan) berkata ia bagi memohon Allah SWT menyatukan hati-hati para pimpinan PAS dan diberi petunjuk untuk membuat keputusan yang tepat.

"...agar PAS dan Pakatan Rakyat diberi kekuatan memerintah Selangor dan Malaysia umumnya sesuai dengan mandat yang diberikan oleh seluruh perwakilan Muktamar Tahunan PAS sejak 2008," katanya dalam satu kenyataan semalam.

Katanya, keputusan yang bakal dicapai nanti merupakan satu noktah penting dalam lakaran sejarah politik tanah air.

"Bahkan secara langsung, ia turut akan memberi kesan terhadap masa depan PAS dan jatuh bangun Pakatan Rakyat yang telah mendapat sokongan 52 peratus rakyat Malaysia berbilang kaum pada Pilihan Raya Umum ke-13 yang lalu.

Dalam menghadapi situasi yang genting ini, beliau mengarahkan semua ahli pemuda PAS mendirikan solat hajat tiga berturut-turut secara berjamaah atau bersendirian mulai malam tadi.

"Pada masa mesyuarat berlangsung antara jam 10 pagi hingga jam 1 petang 17 Ogos tersebut, Pemuda PAS diarahkan agar memperbanyakkan zikir memohon pertolongan daripada Allah SWT.

"Mohonlah pertolongan daripada Allah SWT dengan solat dan sabar," tambahnya.

36 comments:

  1. Buruk betul penyokong2 PR ni..bila tak setuju atau kecewa dgn PAS dikutuk dan dimaki gila2..aku tengok byk blog mcm ni agaknya blog PKR kot..mcm ni lah akhlak manusia..

    ReplyDelete
  2. Cara pemikiran kita dan berlandaskan Islam adalah berbeza. Ulamak akan sentiasa berlandaskan Quran dan Hadith disamping solat istikharah, tahajjud dan hajat. Bersegera dan tidak berserah kepada Allah serupa mengikut seruan syaitan dan boleh mengelincirkan aqidah. Sunnah mengharamkan perempuan menjadi imam. Itukah yang kita banggakan

    ReplyDelete
  3. Anon 10:18 AM

    Inilah salah satu contoh penyokong PAS totok yang kehabisan modal berhujah......

    Sekarang mulut siapa lebih beruk dari ungka?

    Kalau bodoh untuk berhujah baik toksah komen!

    ReplyDelete
  4. Anon 10:19 AM

    Di blog ini saya tak pernah pertikaikan PAS tolak Azizah. Yang dipertikaikan ada perpecahan pandangan di dalam PAS dan cakap lepas sebelum keputusan mesyuarat

    ReplyDelete
  5. Daripada buat solat hajat ni, baik buat solat hajat, minta petunjuk kat mana MH 370 berada.

    ReplyDelete
  6. Kita pemimpin dan setiap arahan pemimpin hendaklah kita ikut selagi tidak melanggar hukum. Pemimpin dah lama degn politik dah macam2dilalui. Tak kan pula nak ikut pengikut.
    Kita ada saluran gunakan saluran yg baik bukan dengan media. Dengan media nak cari popularity bukan nak selesai masalah. Kalau kita kata macam pada pemimpin kita lebih baik kita keluar dari jamaah. Tiada mestinya setiap keputusan pemimpin kena dgn kehendak kita. Itu dinamakan jamaah. Kita ada system untuk mengurus jemaah.

    ReplyDelete
  7. admin jgn pedulikan komen puak2 wala tak bertempat tu.

    sbb presideng depa menfitnahlah maka mereka wala dan menfitnah.
    krn presideng depa khianatlah maka mereka wala dan khianat.
    krn ulamak mrk ber ug lah maka mereka sokong Khalid yg disokong oleh umno.

    ReplyDelete
  8. Baru sekarang kita tahu siapa musuh dalam selimut.

    ReplyDelete
  9. Selepad badai berlalu, ingat lah orang ini.

    ReplyDelete
  10. Kenapa tuan tidak pernah salahkan DSAI kerana mencipta masalah ini?? Kenapa takut untuk mengutuk tindakan PKR yang buat keputusan tanpa berunding dengan PAS dan DAP? Hanya PAS yang dihenyak seolah-olah PAS ini adalah BAHALOL dalam isu ini..PKR DAN DAP seolah-olah suci dalam isu ini walaupun mereka yang mencipta masalah!!

    ReplyDelete
  11. Jelas sekali kemelut telah meruncing berbangkit dari karenah PAS sendiri. Pendapat telah dibuat tanpa memahami masalah yang menjadi pokok dan kesilapan terpaksa ditutup dengan alasan yang susah diterima logik. Hasilnya, PAS menjadi BADUT yang paling LUCU dan kecacatan ini perlu dibersihkan melalui perletakan jawatan yang bertanggung jawab.

    ReplyDelete
  12. Mengapi2kan mslh jd batu api lah..kutuk mngutuk keji mngji dlm PR mkn teruk..

    ReplyDelete
  13. Solat hajat 7 hari 7 malam pun sekiranya keputusan ditangan majoriti MSU yang majoritinya geng-geng UG, tak guna apa satu juga. Lebih afdal solat hajat supaya Allah mengembalikan Dr Morssi sebagai pemimpin utama Mesir.

    ReplyDelete
  14. Tuan admin atas kewajaran apa tuan menghina hujah hujah yg pro PAS.berlainan pendapat itu adalah perkara biasa.memperbodohkan orang cukup mudah hingga lupa adakah kita terlalu cerdik atau sebalik nya.apakah benar jika saya katakan komen juga mencerminkan keperibadian kita.

    ReplyDelete
  15. Betul tu Mdweller, jelas pada semua Pas tak lah islamik setara mana.......mengikut hukum untuk melepas ralat sendiri...........hukum yg sepatutnya tak guna pakai....TSKI mengikut syarak ke dalam pentadbiranya? dah buat keputusan tidak lama dulu utk bersama PR, KENAPA nak sokong kalid lagi.......sedangkan dia BEBAS, BUKAN KAH SEKONGKAL NAMANYA TU......Memang wajar pada gulung PKR/DAP kata PAS ni bulan je islamik, tapi pentabiran.........hancus lebih teruk dr sekular.........

    ReplyDelete
  16. Betul tu Mdweller, jelas pada semua Pas tak lah islamik setara mana.......mengikut hukum untuk melepas ralat sendiri...........hukum yg sepatutnya tak guna pakai....TSKI mengikut syarak ke dalam pentadbiranya? dah buat keputusan tidak lama dulu utk bersama PR, KENAPA nak sokong kalid lagi.......sedangkan dia BEBAS, BUKAN KAH SEKONGKAL NAMANYA TU......Memang wajar pada gulung PKR/DAP kata PAS ni bulan je islamik, tapi pentabiran.........hancus lebih teruk dr sekular.........

    ReplyDelete
  17. Bhai MountDweller...

    Masalahnyer geng Ostad PAS nih bukan boleh dinasihat.... hahaha.... diorang rasa diorang la yang paling "fakeh" ....

    Hahahaha... lawak siot...

    ReplyDelete
  18. punca krisis politik selangor, dari salah langkah anwar, dia underestimate khalid.

    kucar-kacir dalam pas sebab hadi buka mulut sokong khalid sebelum buat mesyuarat.

    penyelesaian terbaik, kukuhkan ikatan dan kerjasama rakan-rakan PR.

    ReplyDelete
  19. Mohon penjelasan admin.pada 29/01/2014 ketika rafizi menjelaskan langkah kajang,adalah itu langkah dari PR atau PKR.apa penjelasan awal langkah kajang dari rafizi.apakah langkah kajang dikekalkan apa yg di canangkan hingga kini.dan admin jgn lupa cakap lah apa saja yg benar asalkan tidak menghina sesiapa.adakah admin berpegang pada pegangan itu.

    ReplyDelete
  20. A'kum Anon 12:54 PM

    Pertama: saya tidak menghina sesiapa dan apa yang saya tulis adalah satu peringatan atau teguran. Teguran itu pula bergantung di atas sekeras mana perkataan atau perbuatan sipolan yang saya kritik serta taraf mereka.

    Kalau taraf pemimpin, mereka akan ditegur secara lebih keras sebab mereka adalah pemimpin bukannya dipimpin - sepatutnya mereka lebih cerdik dan rasional daripada pengikut

    Kedua: seingat saya semasa berkempen di PTK Kajang, langkah kajang sudah pun diwar-warkan. Dan Haji Hadi serta kebanyakan pemimpin utama PAS serta DAP turut serta berkempen. So dari logiknya adakah semua Pimpinan PAS dan DAP tidak menyoal atau ambil tahu apa itu langkah kajang yang Rafizi dok laungkan itu?

    Dan sebelum kempen dilakukankan takkan tidak ada apa-apa perbincangan atau taklimat tentang isu serta kaitan kempen?

    Ada semua pemimpin utama yang hadir untuk berkempen hanya ikut berkempen dengan selera masing-masing membabi buta secara nafsi-nafsi?

    Ketiga: Maaf, Anwar dan Azizah tidak ada dalam kamus penghormatan saya. Apa yang saya mahukan adalah rakyat Malaysia hidup dengan lebih selesa dan lebih baik tak kira dipimpin oleh siapa sekali pun yang membelakangi Allah dan Rasul dan berjuang dengan tulus ikhlas, adil kepada semua tak kira pemimpin atau pun taraf macai

    ReplyDelete
  21. Anon 12:54 PM

    Sikit sambungan daripada apa yang sebut di atas. Pada PRU tahun 1990 ketika pemilihan calon untuk bertanding di satu kerusi DUN Kelantan saya pernah bertekak dengan TGNA kerana pada pilihan yang dibuat pada masa itu kurang tepat dengan alasan yang agak janggal untuk diterima. Dia tak marah dan dia sabar memberikan penjelasan yang memuaskan hati yang hadir dimajlis itu. Jadi salahkah saya menyanggahnya di masa itu?

    ReplyDelete
  22. lebih baik kita banyakkan solat sunat taubat. dosa kita banyak , tak malu ke nak mintak hajat.

    ReplyDelete
  23. TGNA baru baru ni ada bercakap, saya semasa jadi mb kelantan dan Kelantan tu macam anak saya. saya serah juga kat orang lain. Allah bagi mulut suruh cakap molek molek. ringkas tapi jelas.

    ReplyDelete
  24. Salah tak salah ..tanya detik pertama dihati...jawap sendiri dalam hati

    ReplyDelete
  25. Inilah jadinya bila ada penasihat namun masih nak ikut punaisihat.

    ReplyDelete
  26. PAS bole trus brjuang selepas ini dgn isu dan agendanya..buat PR ... PKr n DAp dah tak perlu menangung biawak hidup ini...PR akan lebih hebat dri trus brsama dgn Pas..
    rakyat berbilang bangsa pilih Pas...bukan kerana Pas tu brserban n jubah...@ bijaksana..tpi kerana Pakatan Rakyat...
    tapi sekiranya PR trus juga nk menangung biawak ini...PkR n DAp sendri sudah tau jawapannya....

    ReplyDelete
  27. Masih ada didalam PAs yg berani mnytakan sesuatu yg cukup bernas dan faham khendak rakyat berbilang bangsa...

    tabik...yb saari n yb hasnul..walaupun Pas tanpa henti2 dihina oleh rakyat skrg.... PAs trus lalok dgn pil kuda sampai ari ni masih tak abis2 dok stim...
    Pas pada 17hb ni..@ tunda lgi p 27hb...imejPas sememang nya dah hancur...atas kesilapan sendri

    ReplyDelete
  28. copy dan paste:

    honestly speaking nobody knows how this MB Khalid saga is going to play out.But the more PKR leaders keep on attacking PAS and it's leaders there is bound to be very bad blood when this circus is finally over.Why cannot these PKR leaders keep their cool for a few more days and let the PAS have their meeting and see what they have decided.

    If after the meeting PAS wants to go it's own way then it is still not to late to counter whatever way the PKR or PR pact wants to take.They have painted the PAS leaders into a corner,without actually knowing whatever motives they had.And to save face they might even bite back too.The way things are going it is very difficult for them to make a u-turn

    ReplyDelete
  29. TSKI betul dan tidak bohong bila mengadap DYMM bahawa dia ada sokongan majority atas representasi PAS (dan UMNO). Atas sebab itu, betullah DYMM titah TSKI masih boleh terus jadi MB. PASlah yang perlu jawab kenapa kata sokong TSKI kemudiannya dua ahlinya belot. Inilah massalah bila masih nak ikut telunjuk punaisihat dari penasihat. Jika Pakatan ada majority, tunggulah sessi DUN bulan November untuk undi tidak percaya. Nak kelam kabutkan rakyat apa hal??? Masaalah dalaman PKR dan PAS bukan hal yang DYMM patut campur.

    ReplyDelete
  30. Ya, ketua pemuda... saya tak larat nak solat hajat... saya buat qunut nazilah sajalah.

    ReplyDelete
  31. ustaz pas kalau org biasa campur bab agama depa kata biar alim agama yg uruskan ,, kami akur krna kami kurang ariff ttg politik bila bab politik kami tak akur kami tak walla pada pemimpin..ustaz pas ingat depa bijak semua pekara termasuk bab politik org lain tak bijak..cuma nak pesan pada ustaz2 terutama yg berceramah di selangor bila citer bab politik jgn nampak kebahalolan dan kebanggangan anda. bila di komen di perli dlm kuliah..mentang kami tak bolih balas..makin lama makin meluat aku ngan ustaz ini dah standard papa gomo jer

    ReplyDelete
  32. Betul kata copy dan paste. seepad badi berlalu, terserlahlah siapa mereka2 ini. menyerang ketika dalam krisis dan kita tidak akan lupa.

    ReplyDelete
  33. Semakin kuat bau taik laa blok nii..

    ReplyDelete
  34. Anon 4:34 PM

    Babi yang suka makan taik saja yang hidu taik!

    ReplyDelete
  35. Mountdweller

    Tuan Haji , betul cakap tuan haji komen atas Anon 4:34

    itu benda ter sesat lepas kandang kot.

    ReplyDelete

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa