Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Wednesday, August 13, 2014

Suara Yang Sedikit Menenangkan Hati Penyokong PR?

Kemelut S'gor: PAS keluar jika Umno dilantik exco
SALMIYAH HARUN
Facebook

15 comments:

  1. Ha ha ha .... hang pegang sampai kenyang !!!! apa ko boleh buat 3 ~ 4 orang tu .... ko tengok Khalid koner sampai ko orang terbabas sekali .

    ReplyDelete
  2. Bodoh punya org...die dah tau khalid gagap tu dh gigit org ramai lg di mau duduk dlm rmh dgn die. Alasan supaya rakyat tidak rugi...rakyat adalah pr...kalo pr xde maka dh hancur la rakyat

    ReplyDelete
  3. Pengorbanan Pas yg besar ialah rakyat semakin meluat n benci. BRAVO Pas !!

    ReplyDelete
  4. TAHNIAH Akhirnya cita2 mereka yg inginkan PR jatuh di N.Selangor tercapai.

    Jika ini cara kepimpinan PAS memimpin. Bangsa Cina Dan India akan hilang kepercayaan pada parti ini. Mereka beri kepercayaan atas dasar-dasar dalam parti PAS. Hakikatnya hari ini PAS sudah memusnahkan kepercayaan itu. Dalam sekelip masa ia sudah menghancurkan kepercayaan semua bangsa pada parti PAS.

    Sejarah PAS bermula bersama UMNO, walaupun PAS keluar dari gabungan kesetiaan pada UMNO masih utuh dan kuat.

    Apa yang berlaku di N.Selangor adalah satu pengajaran yang besar untuk PR. Sewajarnya mereka wajib bersama di waktu susah dan senang dan berganding bahu bersama, tapi ini tidak berlaku. Disini kita boleh melihat pengangan PAS di dalam politik. Antara kita suka atau tidak tapi kita haruslah berpengang pada janji dan kesetiaan. Harus ingat khalid bukanlah jaminan untuk Selangor maju.

    Tidak ada parti yg tidak berakal untuk mengenakan tindakan kepada ahlinya. Sudah tentu tidakan tersebut sudah sudah diselidik sebelum tindakkan di buat.
    Jika perkara tersebut boleh mengakibatkan perpecahan dalam gabungan dan parti PKR sendiri. Drama terbaik dari PAS.

    Jika jawatan tersebut kembali pada PR. Pastikan 4 pelakon badut itu patut di hapuskan dari jawatan dan pru akan datang jika nama mereka tersenarai pasti pengundi PR tidak mengundi mereka. Pelakon2 ini ingat mereka hebat, hakikatnya mereka yang bodoh dan bahlol. Tidak tahu membezakan politik dan pentakbiran.

    Jika betul ada sifat setia kawan dalam pakatan kenapa harus menunggu 17 haribulan untuk bersidang?

    Ia seperti satu kisah Mak Andeh yang mana anaknya terkena air panas seluruh badan, terpaksa tunggu Pak Pandeh balik minggu hadapan untuk di bawa berjumpa doktor.
    Sama sistem dan pendirian PAS dengan cerita dongeng Pak Pandeh. PAS parti DONGENG tapi benar.

    Sejarah PAS berulang kembali dalam politik negara, Ia adalah parti politik yang tidak bertamadun. Walaupun dikalangan mereka paling ramai yang berpendidikan tinggi kalau ingin dibandingkan dengan UMNO. Hakikatnya kita sudah tahu siapa kepala boneka yang berselindung disebalik kopiah dan hijap.

    TAHNIAH BUAT PAS

    PAS BADUT umno KINI DAN SELAMANYA

    Tahniah...!

    Dari :
    Pengundi Pandan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Untuk pengundi pondan, undi cina hindu bukanlah matlamat kita, jangan kerana ini kita sanggup gadaikan agama....

      Delete
  5. Puak2 ni tak sedar ke dah berapa banyak beban TAIK yg PKR ciritkan yg PAS kena tanggung. Persahabatan konon. Sahabat tak bg TAIK. Dari negeri Perak, Kedah, Sgor, YB dari PKR yg paling ramai buat TAIK. Kenapa heret PAS dlm kes ni? Masa nk buat Langkah (Sial) Kajang aritu ada bincang dgn sahabat2 lain ke? Tak sedar diuntung, 13 kerusi pun nk jd MB lg. Parti Kebulur Rete...PKR!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dalam Pakatan, PAS hanya menghadapi kerenah orang PKR dan DAP diperingkat akar umbi. Betul. Dalam Pakatan, PAS dah tak tahan melayan k3renah sebuah parti berbilang kaum(PKR) dan sebuah parti bukan melayu yang didominasi oleh satu kaum, ia itu kaum cina (DAP).

      Sebab tak tahan, PAS nak pi berbaik dengan UMNO, sebuah parti bumiputra bukan parti melayu seperti yang dilaungkan( orang PAS tau ke fakta ini).

      UMNO bergabung didalam BN yang m3ngandungi 13 buah parti bukan melayu bukan Islam yang mewakili macam-macam kaum. Ada cina, ada indian, ada iban, ada kadazan dll. Bila bekerjasama dengan UMNO, nak tak nak PAS kena be4hubungan dengan rakan-rakan UMNO dalam BN yang mempunyai 13 j3nis kep3ntingan.

      Agak- agak tindakan ni cerdik ke bodoh banggang. 2 parti dalam Pakatan dah tak boleh handle, perasan nak pi bekerjasama dengan dengan UMNO dan 13 lagi rakan-rakan bukan melayu dan bukan Islam yang m3mpunyai agenda yang berbeza-beza. Tak lagi haru biru kenamanya pemikiran macam ni?

      Tolong pi tanya balik tok lebai hangpa pasai ni.

      Bro dok cerita kerenah depa kat akar umbi. Bagaimana pula dengan kerenah pemimpin-pemimpin PAS kat peringkat politik nasional? Itu tak kira ke....hangpa kira jahat orang je ke....jahat kita kat orang takl3h sebut? Ini perangai UMNO dol...

      Delete
  6. Betuuuiii Ridd , non-malay rata-rata meluat dengan kisah pengkhianatan PAS dalam Pakatan Rakyat termasuk juga melayu yang ultranasional dan berpendidikkan tinggi yang mempunyai nilai moral yang tinggi , bukan agamawan yang tinggi . Kami sebagai islam pun keliru dengan keislaman PAS yang diboleh mengkhianati rakan kongsi dan tidak mempunyai semangat setiakawan.

    ReplyDelete
  7. Pas berpandu kan Ulamak bukan onak2

    ReplyDelete
  8. MUDAH NAK PAHAM....UMNO SOKONG KHALID...PAS SOKONG KHALID....APA ALASAN PUN JAWAPANNYA IALAH... PAS=UMNO....

    ReplyDelete
  9. Bebudak PAS bahalol.

    Tengok muka pun tahu Bahalol.

    Orang nak percaya ke bebudak Bahalol jaga harta Rakyat ?

    Sendiri pikir lah...

    Tok Guru semua cinta dunia , ada nafsu juga hanya tak nak compete ber saing Ayah Pin saja.

    Ingat Rakyat bodoh ke ; kalau sendiri PAS Bahalol tak payah buat Bahalol macam PAS aje.

    Ini , nak jadi orang pun tak tahu.

    Haji , bagi saya KELDAI satu !!!!!!!!!

    ReplyDelete
  10. PKR ni menyusahkan rakan2 PR ....masa ni le tadbir negeri / urus masalah rakyat dgn baik....ni sibok nak tukar MB le n entah ape2 lg ....bosan le weh.....kenapa musnahkan mandat yg diberi oleh rakyat.....jangan ingat jawatan mb tu hak pkr aje......kitaa tunggu pru akan dtg

    ReplyDelete
  11. ahli2 umno perlu berganding bahu bersama memberikan idea kpd adun umno walaupun pembangkang,krn mugkin ada strategi dan langkah2 diambil semasa pengambilalihan kerajaan perak dulu krn selangor adalah negeri terkaya yg banyak menyumbang kpd kebangkitan semula umno utk hadapi pru14 nanti sekiranya umno selangor dpt kuasa dlm masa terdekat ni,insyallah.

    ReplyDelete
  12. Senag ckp aku nak jaga kepentingan kamu smue(PR)

    Pada waktu yang sama mungkir janji mengkhianati Amanah....setia kawan

    Kalau PKR buat apa lagi DAP kita x terasa sanggat...

    Ini PAS yg melaungkan ISLAM di Pimpin olh Ulama'....

    Yang telah ada rekod buruk di Kota Damansara sahingga UMNO Menang walhal tempat tue Kubu Kuat PR.

    Sia sia perjuangan Atok Ayah kita dlm PAS dari Cap tangan ke Bulan Bintang sampai Bulan Penoh HH buat angkara..tahi ayam merata rata..

    Sdy



    ReplyDelete
  13. Ugutan untuk menyemarakan api perkelahian sesama muslim dibaca sebagai menenangkan hati? Melakukan kemungkaran, boleh menengkan hati? ... inilah antara ajaran sesat puak2 pas yang banyak dicanangkan oleh para blogger mereka... dalam apa keadaan, walau apa pun sebab, biar apapun alasan, benda begini adalah merupakan kemurkaan Allah dan tidak diajar oleh nabi... lalu apa lagi jawapan anda dihadapan Rabbul jalil di mahsyar kelak? Bertaubatlah....

    ReplyDelete

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa